زمین‌خوارها زندانی آزاد می‌کردند

3 زمین‌خوار که با تصاحب املاک مردم با مدارک جعلی ، آنها را به نام خود ثبت کرده و با ارائه این مدارک به مراجع قضایی ، زندانی آزاد می‌کردند ، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۱

به گزارش جام‌جم ، چندی پیش مأموران انتظامی کرج، هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های مرکزی شهر به یک خودروی پژو که در حاشیه خیابان متوقف شده بود، مشکوک شده و از راننده مدارک هویتی‌اش را خواستند که او از ارائه مدارک خودداری کرد بنابراین مأموران پس از هماهنگی ، خودرو را بازرسی و 2 گرم مواد مخدر (تریاک)، چند برگ مبایعه‌نامه، اسناد و مدارک ملکی، یک عدد مهر کارشناس دادگستری و تعدادی اوراق قضایی را کشف کردند. با انتقال 3 متهم به پلیس آگاهی استان تهران، آنها در بازجویی به بیان اظهارات متناقض پرداختند و هر کدام اسناد مکشوفه را متعلق به دیگری دانستند.

مأموران با بررسی مدارک مکشوفه متوجه شدند تمامی مدارک جعلی است. تا این که چند روز بعد متهمان به نام‌های فرهاد، علی و محسن در بازجویی مجدد، به همکاری با یکدیگر در تهیه و فروش مدارک جعلی اعتراف کردند. در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، یکی از آنها – فرهاد – با سپردن وثیقه به دادسرا، تا روز دادگاه آزاد شد.

چند روز بعد از آزادی متهم – فرهاد – مأموران پی بردند وی بار دیگر اسناد و مدارک جعلی به خانواده‌های افراد زندانی فروخته است.

با مشخص شدن موضوع، هفته گذشته پاتوق وی در یکی از محله‌های کرج شناسایی و در بازرسی از محل 3 سند جعلی خانه، اوراق و مدارک قضایی جعلی و ده‌ها اسناد جعلی دیگر کشف شد. فرهاد – متهم – در بازجویی‌های پلیسی به جعل و کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

اعتراف مرد شیاد

فرهاد با تشریح جرایم ارتکابی خود گفت: چندی پیش به دنبال آزادی از زندان با همکاری محسن و علی که از مجرمان سابقه‌دار هستند، پس از شناسایی املاک افراد فوت شده یا ساکن در خارج از کشور، با مدارک جعلی، خود را صاحبان ملک معرفی و اسناد جدید دریافت می‌کردیم. متهم افزود: برخی از خانه‌ها را می‌فروختیم و اسناد جعلی دیگر را به عنوان وثیقه برای آزادی زندانیان به دادگاه ارائه کرده و از خانواده‌های افراد زندانی از 2 تا 10 میلیون تومان پول می‌گرفتیم.

با ثبت اظهارات متهم، مأموران به بازجویی دوباره از متهمان بازداشت شده – محسن و علی – پرداختند که آنها به همکاری با فرهاد در ارتباط با جعل اسناد و آزادی زندانیان اعتراف کردند. در بازرسی از خانه این دو متهم نیز تعدادی اسناد و مدارک مالکیت و هویت جعلی، اوراق قضایی جعلی و چندین مهر کشف شد.

تحقیقات ویژه

سرهنگ علیپور، سرپرست پلیس آگاهی استان تهران در این باره گفت: متهمان در بازداشت به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای فاش شدن دیگر جرایمشان و شناسایی افراد زندانی که با وثیقه‌های جعلی آنها آزاد شده‌اند، آغاز شده است. سرپرست پلیس آگاهی استان تهران تصریح کرد: در بررسی و تحقیق از برخی از کسانی که اسناد و مدارک جعلی برای ضمانت آزادی زندانیان خود دریافت کرده بودند مشخص شد آنها تصور می‌کرده‌اند این افراد کسانی هستند که اسناد زمین‌های زیادی را در اختیار داشته و اقدام آنها برای دراختیار قرار دادن این اسناد قانونی است. در حالی که آنها در دام جاعلان حرفه‌ای و سابقه‌دار گرفتار شده و مبالغ گزافی نیز از دست داده‌اند.

سرهنگ علیپور افزود: در حال حاضر دستور قضایی در این ارتباط صادر و تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها