به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی؛

آتشکده ری به پایگاه پژوهشی تبدیل می‌شود

بنا به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی؛ به زودی تپه میل (آتشکده ری) واقع در روستای فیروزآباد شهرری به پایگاه پژوهشی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۴۰۴۷۹

به گزارش میراث آریا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر دیروز از آثار و بناهای تاریخی شهرری بازدید کرد.

حمید بقایی با اشاره به ظرفیت‌های باستان‌شناسی و قابلیت‌های گردشگری و فرهنگی منطقه تپه میل، دستور تبدیل این منطقه به یک پایگاه پژوهشی را صادر کرد.

وی در توضیح این مطلب گفت:با تأسیس این پایگاه پژوهشی؛ علاقمندان، می‌توانند از نتایج مطالعات باستان‌شناسی و علمی انجام شده در این محوطه تاریخی بهره‌مند شوند.

معاون رئیس جمهور، عملیات کاوش در این تپه را تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این محوطه عنوان و بر ضرورت تبدیل این منطقه به یک محوطه گردشگری و سایت موزه تاکید کرد.

بقایی در ادامه، انتشار بروشورهای راهنما، استقرار راهنمایان متخصص و کارآزموده برای معرفی این محوطه تاریخی به بازدیدکنندگان و نیز حفاظت و ساماندهی بیشتر از این محوطه را امری لازم و ضروری عنوان کرد.

در این مراسم، احمد میرزا کوچک خوشنویس؛ رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مسعود علویان صدر؛ معاون حفظ، احیا و ثبت آثار، ابراهیم لاریجانی؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، حسن محسنی مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، قدیر افروند؛ معاون حفظ، احیای استان تهران و سیداحمدمحیط طباطبایی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی بقایی را همراهی کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها