پس از 46 سال

پرتغال به مصاف کره‌شمالی می‌رود

بازی اول آنها خاطره‌انگیزتر از آنی بود که پس از 46 سال از یادها برود. کره شمالی که در جام جهانی 1966 با حذف ایتالیا لقب توفان زرد را به خود گرفت، در اولین بازی مرحله حذفی آن جام در حضور 51 هزار تماشاگر ورزشگاه گودیسون پارک لیورپول، به مصاف پرتغالی رفت که اوزه‌بیوی بزرگ را در ترکیب خود داشت.
کد خبر: ۳۳۵۳۹۱

 آن بازی عجیب تا دقیقه 25 با 3 گل به سود کره شمالی در جریان بود، اما 4 گل پیاپی از اوزه‌بیو و یک گل از خوزه آگوستو حکم به برتری 5 بر 3 پرتغال داد.

کره شمالی از آن سال به بعد دیگر رنگ جام جهانی را ندید، اما در نخستین بازی‌اش در جام کنونی آفریقای جنوبی نشان داد هنوز هم برازنده لقب توفان زرد است. آنها هفته گذشته در مقابل قهرمان 5 دوره جام جهانی، آنقدر خوب بازی کردند که هیچ‌کس برزیل را شایسته پیروزی 2 بر یک مقابل کره شمالی ندانست.

حالا کره باید یک دیدار دشوار دیگر را، این بار مقابل پرتغالی که در بازی اولش با تساوی مقابل ساحل عاج متوقف شده، تجربه کند.

سرمربی پرتغال که می‌داند برزیلی‌ها برای رسیدن به دروازه کره شمالی چه مرارتی را متحمل شدند، برای رسیدن به دروازه این حریف آسیایی حمله همه‌جانبه را در دستور کار تیمش قرار داده است. کارلوس کوئیروش دراین باره گفت: در بازی دوم همه چیز مشخص‌تر است و جایی برای صبر باقی نمی‌ماند. باید ما اتفاق‌ساز باشیم نه این‌ که منتظر اتفاقات بمانیم. باید همه‌جانبه به حمله بپردازیم.

کیم جونگ هون، سرمربی کره شمالی هم در مورد بازی با پرتغال گفته باید تاکتیک‌های خود را مورد بازبینی قرار دهیم و در مورد ارائه بازی تهاجمی‌تر یا دفاعی‌تر تصمیم بگیریم.

فارغ از این ‌که کره در بازی مقابل پرتغال تا چه حد برای ارائه یک بازی بسته مصمم باشد ، امروز هواداران پرتغال هم امیدوارند بازی تهاجمی‌تری را از کریستیانو رونالدو ببینند. گرانترین بازیکن جهان تقریبا 2سال است که در مسابقات رسمی تیم ملی کشورش گل نزده است البته کریس برای این بازی ترس از دو اخطاره شدن را به عنوان یک مشکل بزرگ احساس می‌کند.

فیفا درخواست پرتغال برای بخشش کارت زرد این بازیکن را نپذیرفته است تا رونالدو مجبور باشد در کمال خونسردی 90 دقیقه با مدافعان کره‌ای‌ها بازی کند تا کارت زرد دوم را نگیرد و از بازی با برزیل محروم نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها