ایران زمین

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان گفت: قلعه نابر با تغییر کاربری به مرکز اقامتی برای گردشگران تبدیل می‌شود. حسینعلی حاجی گفت: 30 درصد از هزینه‌های این طرح توسط بخش خصوصی و بقیه از محل اعتبارات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تامین خواهد شد. روستای نابر از توابع بخش برزک با بیش از 70 نفر جمعیت در فاصله 40 کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.
کد خبر: ۳۳۵۱۳۸

زاهدان ‌ـ ایسنا: یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: بیماری سل شایع‌ترین بیماری عفونی در بین مردم استان سیستان و بلوچستان است که حدود 80‌درصد آن از نوع ریوی است.

دکتر رویا علوی نائینی‌فر افزود: این بیماری براحتی از طریق قطرات و ترشحات و از راه هوا قابل انتقال است. به همین خاطر در منطقه سیستان اگر فردی سرفه کرد، باید در اولویت اول آزمایش سل از وی گرفته شود. دکتر علوی بیان کرد: سل بیشتر در زابل و زاهدان وجود دارد و باید فرد، بیماری را جدی بگیرد و فورا به پزشک مراجعه کند.

بیرجند ـ ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ششمین استان بیابانی کشور است و 53 درصد مساحت این استان در معرض تهدید فرسایش بادی هستند.

حبیب‌الله شریفی که به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی برگزار شد، افزود: بالغ بر 2 میلیون هکتار بیابان در خراسان جنوبی وجود دارد که در 180 هزار هکتار بیابان‌زدایی صورت گرفته است.

سنندج ـ ایسنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دهگلان استان کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان نامناسب و ناکارآمد بودن نظام بهره‌برداری است.

مهندس امجد پرویزی در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر و نمونه این شهرستان اظهار کرد: بحث مالکیت قانون ارث سبب کوچک شدن زمین‌های کشاورزی و واحدهای تولیدی کشاورزی شده که در این صورت امکان استفاده بهینه و مکانیزه نیز کم می‌شود.

زنجان ـ ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اعلام کرد: کاروانسرای شاه‌عباسی نیک‌پی زنجان چند دهه است که توسط اداره کل اوقاف به روستاییان برای نگهداری احشام اجاره داده می‌شود. امیر الهی گفت: این کاروانسرا که متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، چندین بار توسط مسوولان بازدید و هیچ‌گونه اقدام یا پیشنهادی مبنی بر ساماندهی و مرمت آن صورت نگرفته است.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: به دلیل قرار گرفتن بازار ایران در دست کالاهای وارداتی بویژه اجناس چینی، صنایع آذربایجان شرقی در شرایط خوبی قرار ندارد.

علی مسافری رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: برای برون‌رفت از این معضل باید فکری اساسی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها