حسینی در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد

پرونده‌ای با120هزارشاکی در خوزستان

نماینده اهواز در مجلس گفت: پرونده مفاسد اقتصادی موسوم به سادات در استان خوزستان 120 هزار شاکی و مال‌باخته دارد که بعد از 5 سال همچنان بلاتکلیف است.
کد خبر: ۳۳۳۹۰۱

سید شریف حسینی نماینده اهواز در مجلس در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به محتوای پرونده سادات و علت نامگذاری پرونده به این نام گفت: در سال 1384 فردی به نام حسین عماره که اصلا از سادات نبود و اصلیت آن از عراق است، با علم به اینکه سادات در منطقه اهواز از احترام خاصی برخوردار هستند، خود را سید حسین معرفی کرد و با سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم به کلاهبرداری از آنان پرداخت.

وی افزود: این فرد به همراهی تعداد دیگری از افراد که بعداً تعداد آنها به 150 نفر رسید در سطح شهر اعلام کردند که بابت پولی که از مردم دریافت می کنند ظرف 45 روز 30 درصد سود می دهند که در روزها و ماه‌های اول به این وعده خود عمل می‌کردند و همین امر باعث شد تا افراد بیشتری به آنها مراجعه کرده و پول های زیادی نصیب آنها شد.

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه کلاهبرداران در نهایت از حدود 120 هزار نفر کلاهبرداری کردند ، گفت: حدود 85 درصد از این مردم کمتر از یک میلیون تومان پول پرداخت کردند اما برخی نیز بیشتر از این مبلغ پرداخت کردند که در مجموع سه هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری شد.

حسینی با بیان اینکه مال‌باختگان با مراجعه به دستگاه قضایی اهواز شکایاتی تنظیم کردند، تصریح کرد: اگر چه پرونده سادات 120 هزار شاکی دارد اما برخی از مردم نیز برای بازپس گیری مبالغ خود شکایتی مطرح نکردند.

وی افزود: بیشتر سرشاخه های این باند کلاهبرداری متواری شدند و یکی از این افراد به اسم عیاشی به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شد اما حسین عماره در زندان بسر می برد.

نماینده اهواز در مجلس گفت: با پیگیری هایی که توسط نمایندگان صورت گرفت قرار شد تا مشکلات این مردم حل شود و در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان در سال 1387 در جلسه هیئت دولت مصوب شد که هزارو500 میلیارد تومان وام قرض الحسنه بدون دریافت بهره به این مردم پرداخت شود تا مشکلات آنان حل گردد اما پرداخت این مبلغ هنوز صورت نگرفت و ظاهرا بلاتکلیف مانده است.

حسینی با بیان اینکه قرار بود به هر مالباخته یک میلیون تومان پرداخت شود،خاطرنشان کرد:این مبلغ بسیار کم بود که اینجانب با پیگیری هایی که با ریاست جمهوری انجام دادم دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که قرار است تا مذاکره ای با استاندار انجام شود و این مبلغ تا سقف 20 میلیون تومان افزایش یابد.

وی گفت: اگر دولت مشکل مردم منطقه را حل کند بار سنگینی از مشکلات مردم اهواز برداشته خواهد شد.

به گفته نماینده اهواز این کلاهبرداری ابتدا در شهر اهواز شروع شد و بعد به روستاها و در نهایت حتی به شهر دشت آزادگان نیز تسری یافت.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها