اعتراض به رد صلاحیت نامزدهای بعثی

العراقیه تبلیغات انتخاباتی را تعلیق کرد

فهرست العراقیه وابسته به ایاد علاوی در اعتراض به رد صلاحیت برخی از اعضای آن از جمله صالح المطلک و ظافر العانی به سبب آنکه مشمول قانون پاکسازی بعثی ها شده اند، تبلیغات انتخاباتی را متوقف کرد.
کد خبر: ۳۱۲۰۱۷

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، فراکسیون العراقیه به ریاست ایاد علاوی نخست وزیر اسبق در اعتراض به رد صلاحیت برخی از نامزدهای خود که مشمول قانون پاکسازی بعثی ها با استناد به ماده هفتم قانون اساسی عراق شده اند، تصمیم به تعلیق تبلیغات انتخاباتی خود گرفت.

میسون الدملوجی سخنگوی فراکسیون العراقیه امروز در دفتر جنبش وفاق با حضور ایاد علاوی رئیس فراکسیون، طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری وابسته به اقلیت اهل سنت، رافع العیساوی معاون نخست وزیر وابسته به اقلیت و صالح المطلک نامزد رد صلاحیت شده اعلام کرد فراکسیون العراقیه تبلیغات انتخاباتی خود را تا مشخص شدن نتایج نشستهای داخلی این طیف سیاسی به حال تعلیق در آورده است.

وی افزود فهرست العراقیه خواستار نشست فوق العاده پارلمان عراق درباره هیئت بازخواست و عدالت و ارزیابی تصمیمات آن (در رد صلاحیت نامزدهای مشمول قانون پاکسازی بعثی ها) شده است.

این عضو ائتلاف ایاد علاوی تهدید کرد در صورتی که صلاحیت نامزدهای وابسته به این جریان تایید نشود، مجبور خواهد شد اقدامات سختی اتخاذ کند.

خبرگزاری فرانسه همچنین از تجمع تعداد اندکی از هواداران صالح المطلک در خیابان الزیتون بغداد و حمایت آن از این نامزد رد صلاحیت شده به اتهام ارتباط با حزب منحله بعث خبر داد.

تبلیغات انتخابات پارلمانی هفتم مارس (شانزدهم اسفند) با حضور بیش از شش هزار نامزد با هدف رقابت برای کسب 325 کرسی دومین پارلمان پس از سرنگونی رژیم بعثی صدام در سال 2003 از روز جمعه 23 بهمن آغاز شد.

طبق تصمیمات هیئت بازخواست و عدالت (کمیته پاکسازی بعثی ها) که توسط کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تایید شد، صلاحیت 143 نامزد از جمله «صالح المطلک» رئیس جبهه گفتگوی ملی و «ظافر العانی» از نامزدهای فهرست العراقیه به ریاست «ایاد علاوی» (نخست وزیر سابق) برای حضور در انتخابات پارلمانی هفتم مارس رد شد.

این در حالی است که همزمان با اظهارات تهدید آمیز نامزدهای بعثی رد صلاحیت شده مبنی بر بازگشت خشونت و ترور به عراق، با تهدید سرکرده القاعده برای به شکست کشاندن انتخابات پارلمانی آتی، بار دیگر همسویی و ائتلاف بعثی های صدامی و القاعده بر ضد اکثریت ملت عراق فاش شد.

ابوعمر البغدادی در پیام خود که العربیه پخش کرد ، تهدید به انجام حملات تروریستی علیه شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی هفتم مارس (شانزدهم اسفند) کرد و مردم عراق را از شرکت در انتخابات آتی برحذر داشت و مدعی شد این گروه تروریستی با تمام امکانات خود مانع برگزاری این رویداد خواهد شد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها