گروه سلامت: عضو انجمن متخصصان پوست و مو ایران گفت: مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژ لب‌، واکنش‌های حساسیتی به وجود می‌آورد که می‌تواند باعث ترک لب‌ها شود. مریم انصار در گفتگو با فارس، افزود: خشکی و پوسته‌ریزی لب‌ها انواع مختلفی دارد که ممکن است بر‌اثر التهاب خود لب‌ها یا التهاب پوست نواحی مجاور یا حتی مخاط آن ایجاد‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۷۸۶

وی گفت: ترک لب‌ها ناشی از شرایط بد محیطی و معمولا‌ بر اثر تماس با سرما یا گرما اتفاق می‌افتد. در این حالت پوست لب حالت ارتجاعی و طراوت خود را در سطح از دست‌داده، دچار ترک و پوسته‌ریزی می‌شود که بر اثر لیس زدن یا کندن پوسته‌های آن و دستکاری، بدتر می‌شود.

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ایران افزود: متأسفانه به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژلب‌، واکنش‌های حساسیتی به وجود می‌آید که می‌تواند باعث بروز ترک لب‌ها شود.

انصار اضافه کرد: در مواردی خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها نیز ممکن است عامل التهاب لب‌ها باشند. برخی ترکیبات دندانپزشکی و بعضی از مواد غذایی نیز در افراد حساس، موجب التهاب لب‌ها می‌شوند.

وی گفت: التهاب لب ناشی از رژ، معمولاً به لب‌ها محدود می‌شود، ولی گاهی فراتر رفته و پوست ناحیه مجاور را نیز درگیر می‌کند. همچنان که التهاب ناشی از غذاها، پوست ناحیه اطراف لب را نیز مبتلا‌می‌کند.

انصار افزود: برای درمان افراد باید از موادی که دچار حساسیت می‌کند، پرهیز کنند. افراد مبتلا باید از هر گونه دستکاری و کندن پوسته‌ها بپرهیزند و پرهیز از تماس مجدد با ماده ایجادکننده التهاب لب نیز الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها