حوادث چهارمحال و بختیاری؛ حوادث طبیعی

علت ترکیدگی لوله نفت "سرخون"، رانش زمین و فشار سنگ است

در پی انفجار یک تانکر نفت در جنوب شرق نیجریه ، حداقل 14 نفر کشته شدند.
کد خبر: ۲۸۶۲۷۳

به گزارش فارس ، مقام های رسمی نیجریه اعلام کردند که حداقل 14 نفر در حادثه انفجار تانکر نفت در جنوب شرقی این کشور جان باختند. بنابر اعلام این مقام ها، 9 دستگاه خودرو نیز در مسیر این انفجار طعمه حریق شدند.

بن اکنا، سخنگوی کمیسیون امنیت راه نیجریه نیز در این باره گفت: 12 تن در این انفجار دچار سوختگی شدید شدند و پنج نفر دیگر نیز در آتش سوزی ایلات آنامبرا مصدوم شدند.

وی ادامه داد: نشت نفت به گودالی عمیق در نزدیکی این تانکر، در کنار گرمای لوله اگزوز خودروهای نزدیک به محل وقوع حادثه، به این انفجار انجامید. انفجار خطوط لوله نفت و تانکرها در نیجریه امری متداول است. بخشی از این انفجارها به وضعیت نامناسب نگهداری خطوط لوله و تانکر ها برمی گردد و بخشی دیگر ناشی از عملیات های خرابکارانه است. در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز 100 نفر در جریان یک آتش سوزی در یک خط لوله نفت کشته شدند. همچنین در ماه می سال 2007، 200 نفر در جریان حمله به یک خط لوله در منطقه ای در لاگوس کشته شدند. نیجریه، بزرگ ترین تولید کننده نفت در آفریقا و یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

95 درصد درآمدهای ارزی نیجریه از طریق فروش نفت تامین می شود. کارشناسان می گویند هر گونه اختلال در تولید نفت در نیجریه که هشتمین صادرکننده بزرگ نفت دنیاست، بر قیمت های نفت در بازار جهانی تاثیر می گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها