گروه اقتصاد: معاون آموزش مهارت‌های پیشرفته سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: تشکیل سازمان ملی مهارت پس از تصویب در هیات دولت برای بررسی در اختیار مجلس و مرکز پژوهش‌ها قرار گرفته است و برای تصویب نهایی در آینده باید به مجلس ارائه شود. ناصر شمس در گفتگو با فارس، با اشاره به تصویب تشکیل سازمان ملی مهارت در برنامه پنجم توسعه کشور توسط هیات دولت، گفت: در کشور نهادهای مجری و برنامه‌ریز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیاد است، از جمله دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دیگر دستگاه‌ها، که بسیاری از آموزش‌های مربوط به فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۶۰۷۷

وی ادامه داد: در حال حاضر هنرستان‌های وزارت آموزش و پرورش و همچنین مراکز ترویج جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور ارائه می‌کنند.

معاون آموزش مهارت‌های پیشرفته سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این‌که در دنیا وزارتخانه‌ای با عنوان فنی و حرفه‌ای یا نیروی انسانی مرسوم است، گفت: در ایران گسیختگی راجع به آموزش و هدایت نیروی انسانی باعث سردرگمی دستگاه‌ و مردم در جامعه شده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل سازمان ملی مهارت به جای سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وزارت کار، دانشگاه علمی- کاربردی از وزارت علوم و تحقیقات و هنرستان‌ها از وزارت آموزش و پرورش به عنوان اعضای کلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور از دستگاه مادر جدا شده و نهادی تحت عنوان سازمان ملی مهارت تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی مهارت می‌تواند به‌صورت مستقل یا زیرمجموعه یکی از وزارتخانه‌ها قرار گیرد.

شمس با بیان این که تشکیل سازمان ملی مهارت پس از تصویب در هیات دولت برای بررسی به مجلس و مرکز پژوهش‌ها ارائه شده است، گفت: این مرکز نظر مثبتی روی این سازمان دارد و باید برای تصویب در آینده به صحن علنی مجلس بیاید.

معاون آموزش مهارت‌های پیشرفته سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به این که این طرح یکی از بهترین طرح‌های مفید برای کشور است، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به این نتیجه رسید که آموزش جوش آرگون با توجه به فعالیت‌های نفت و گاز در عسلویه باید 200 مرکز باشد که اکنون این سازمان 250‌مرکز در اختیار دارد.

این مقام مسوول افزود: در کنار مراکز فنی‌وحرفه‌ای جوش‌آرگون، آموزش و پرورش هم طرح تأسیس 500 مرکز آرگون دارد و به علت بی‌خبری از وجود این مراکز توسط سازمان فنی ‌و حرفه‌ای، موازی‌کاری در کشور صورت می‌گیرد که امیدواریم با مدیریت و هدایت کنترل واحد، گام مثبتی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها