رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین موزه منطقه‌ای کشور در جیرفت در حال احداث است.
کد خبر: ۲۸۴۹۴۶

به گزارش فارس از کرمان، علی کارنما امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان اظهار داشت: در چهار سال گذشته در حوزه گردشگری اقدامات بزرگی صورت گرفته که امید است در دولت دهم با سرعت بیشتری ادامه یابد و برگ زرینی در کارنامه استان باشد.

وی افزود: 250 کارگاه اجرایی در چهار سال گذشته در ارتباط با پروژه‌های میراث فرهنگی در استان کرمان ایجاد شده است.

کارنما تصریح کرد: طی چهار سال گذشته سه همایش بین‌المللی و 20 همایش ملی در کرمان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین موزه منطقه‌ای کشور در جیرفت در حال احداث است و به زودی دومین موزه بزرگ ارتش در کرمان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تا کنون 3 هزار و 340 دقیقه برنامه رادیو- تلویزیونی از شبکه‌های ملی و بین‌المللی درباره جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بدون هیچ‌گونه هزینه ریالی اطلاع‌رسانی شده است که این امر در سال 88 با سرعت بیشستری ادامه دارد.

همچنین در جلسه کارگروه گردشگری، نصب علائم اطلاع‌رسانی گردشگری در محورها و مسیرهای مواصلاتی استان تصویب شد.

بنابراین گزارش شش منطقه نمونه گردشگری مصوب دور دوم سفر هیئت دولت به کرمان شامل بندر چترود، جوپار، پاریز، ریگان، غار ترنگ و ارگ جدید در دستور کارگروه گردشگری قرار گرفت.

تشکیل کمیته بازاریابی و تبلیغات، توسعه زیرساخت‌های صنایع دستی و میراث فرهنگی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

تصویب رفع مشکلات زیرساخت‌های چهار کمپینگ در حال احداث در بندر هنزا، سه‌کنج، وامق‌آباد و آبشار راین از طریق تامین برق، آب، زمین و راه‌های ارتباطی مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.

در ادامه این جلسه استاندار کرمان گفت: مجموعه استان آماده همکاری در باره اجرایی شدن برنامه‌های حوزه گردشگری استان است و در این راه باید براساس اولویت و ضرورت طرح‌ها عمل کرد.

وی هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را سودآور توصیف کرد و از همه نهادها و ارگان‌های مرتبط خواست تا همکاری‌های لازم در این زمینه به عمل آورند.

دهمرده در پایان بااشاره به اینکه نباید فرصت‌ها از دست برود، افزود: باید با برنامه‌ریزی و کار مداوم زمینه پیشرفت را ایجاد کرد و ما علاقمند به پیشرفت برنامه‌های حوزه گردشگری هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها