ساخت کتابخانه‌های عمومی،کتابخوانی را توسعه می‌دهد

بیرجند - خبرنگار جام‌جم: تعداد کتابخانه‌های عمومی فعال در سطح کشور در حالی به 1800 کتابخانه رسیده که پیش از انقلاب تنها 550 کتابخانه در سطح کشور فعال بوده است. مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این مطلب گفت: اگر چه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادی نوپاست و در سال 83 تاسیس شده است، اما تاکنون فعالیت‌های مثبتی انجام داده است. خوانساری که در نشست مدیران فرهنگی سربیشه سخن می‌گفت، ادامه داد: در حال حاضر بیش از یکهزار انجمن کتابخانه‌های عمومی در کشور فعال است و اعضای این انجمن‌ها بالغ بر 7000 نفر است. او با اشاره به آمار مطالعه در ایران طی سال گذشته از 5/18 دقیقه مطالعه در روز به عنوان سرانه مطالعه در ایران نام برد و گفت: با ایجاد کتابخانه‌های عمومی باید زمینه مطالعه را برای مردم فراهم آوریم.
کد خبر: ۲۷۲۹۶۷

اجرای طرح کتاب من در آذربایجان غربی

از سوی دیگر خبرنگار جام‌جم از ارومیه خبر داد سامانه رایانه‌ای کتاب من در کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد می‌شود. سامانه کتاب من یکی از شیوه‌های چندگانه تامین منابع در کتابخانه‌های عمومی استان‌هاست که در قالب آن اعضای کتابخانه‌های عمومی و آحاد جامعه می‌توانند کتاب‌هایی را که در کتابخانه‌های عمومی پیدا نمی‌کنند سفارش دهند و این کتاب‌ها در صورت دارا بودن شرایط لازم به کتابخانه‌های عمومی استان‌ها ارسال می‌شود.

مکانیزه شدن کتابخانه‌های عمومی خوزستان

همچنین خبرنگار جام‌جم از اهواز گزارش داد، کتابخانه‌های عمومی این استان تا پایان سال‌جاری مکانیزه می‌شوند. رئیس امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در این طرح 30 کتابخانه عمومی استان به سامانه رایانه‌ای مجهز می‌شوند که با این عمل می‌توان در مدت زمان کمتری به منابع مورد نیاز در کتابخانه‌ها دسترسی یافت. فضیلت‌پور هدف از اجرای این طرح را دسترسی آسان مراجعه‌کنندگان به منابع و استفاده به‌روز از خدمات کتابخانه‌ها عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح 3 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها