2 کارگر یک شرکت خودروسازی که 129 قطعه سیستم الکترونیک خودرو را شبانه از محل کار خود خارج می‌کردند و به یک خریدار اموال مسروقه در پایتخت می‌فروختند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۶۶۶۲۳

به گزارش جام‌جم ، شامگاه 23 تیر امسال، مسوولان حراست یکی از شرکت‌های خودروسازی تهران، هنگام کنترل و بررسی ورود و خروج کارگران به یکی از آنها مشکوک شدند و به بازرسی بدنی وی پرداختند که معلوم شد او یک قطعه سیستم الکترونیک خودرو را  که ارزش 500 هزار تومانی دارد  زیر لباس خود ماهرانه جاسازی کرده و قصد انتقال آن را به بیرون از شرکت دارد.

در پی این اتفاق، جوان کارگر به نام علی دستگیر و تحویل ماموران اداره آگاهی و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران شد و پس از تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد.

پس از انتقال متهم به اداره آگاهی و مواد مخدر فرودگاه مهرآباد تهران، وی مورد بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد با تبانی 2 کارگر دیگر، 129 دستگاه را 3 ماه قبل به سرقت برده‌اند و به یک خریدار اموال مسروقه در یکی از محله‌های تهران فروخته‌‌اند. پس از اعتراف متهم، همدستان وی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از سارقان و خریدار اموال مسروقه 2 روز قبل شناسایی و دستگیر شدند و از مخفیگاه آنها تعدادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

با انتقال 3 متهم به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به همکاری با هم اعتراف کردند.

اعتراف متهمان

علی - یکی از متهمان - در اظهاراتش به دادیار شهبازی گفت: به خاطر حل مشکلات مالی، از اردیبهشت ماه امسال تصمیم به سرقت اموال شرکت گرفتم و موضوع را با یکی از کارکنان اخراجی و یکی از همکارانم در میان گذاشتم که قبول کردند. به این ترتیب 3 نفری هر شب به نوبت هنگام پایان شیفت کاری یکی از جعبه‌های الکترونیک خودرو را  که به ای‌سی‌یو معروف است و هر قطعه آن در بازار 500 هزار تومان ارزش دارد  سرقت می‌کردیم و روز بعد آن را به خریدار اموال مسروقه می‌فروختیم و تاکنون نیز 129 قطعه آن را به سرقت برده و فروخته‌ایم.

به دنبال اظهارات این متهم، 2 همدست وی هم گفته‌های او را تایید کردند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی دادیار شهبازی،ِ رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها برای فاش‌شدن دیگر اتهامات و دستگیری همدستان فراری آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها