گروه فرهنگ و هنر:‌ عملیات مرمت و ساماندهی4 پروژه مهم و ارزشمند تپه میل (آتشکده ری)، برج طغرل، دیوار برج قدیمی ری و مقبره میرزا غلامرضا اصفهانی دیروز افتتاح شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران درمراسم افتتاح این 4 پروژه با بیان این مطلب افزود: عملیات مرمت و ساماندهی 4 پروژه مهم و ارزشمند تپه میل(آتشکده ری)، برج طغرل، دیوار برج قدیمی ری و مقبره میرزا غلامرضا اصفهانی امروز ( شنبه)افتتاح شد که عملیات مرمت ساماندهی و احیای سه پروژه از پروژه‌های یاد شده با اعتباری بالغ بر 885 میلیون ریال به سرانجام رسید.
کد خبر: ۲۵۸۱۴۶

محمد بهرام‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد:عملیات مرمت مقبره میرزا غلامرضا اصفهانی خوشنویس هنرمند دوره قاجاریکی ازاین پروژه‌ها است که درشرایط نابسامانی قرارداشت و  با حضور جمعی از هنرمندان شهرری افتتاح شد.

مقام مسوول در سازمان میراث فرهنگی استان تهران با بیان این که هم‌اکنون عملیات مرمت وساماندهی بخش مهمی از دیوار برج قدیمی ری که مرکز تمدن بزرگ ری را پوشانده پایان یافته است، تصریح کرد: این دیواردرگذشته ایجاد شده بود ولی با گذشت زمان و به دلیل آسیب‌های متعارف موسمی، بارندگی‌های جوی، لرزه‌ها و رطوبت اشباع شده موجود درهوا آسیب دیده بود. به گفته بهرام‌‌زاده؛ درپروژه تپه میل یا آتشکده مشهور ری  براساس کاوش‌های باستانی، آثار گچبری‌های معماری بی‌نظیری مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی بدست آمده  است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها