نوزاد 2 روزه، قربانی اعتیاد مادر

گروه حوادث: زن معتادی که نوزاد 2 روزه‌اش را با خوراندن تریاک به قتل رسانده بود، همراه پدرش دستگیر شد. بازپرس روشن، رئیس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با اشاره به دستگیری پدر و دختری در ارتباط با مرگ یک نوزاد2 روزه، روز گذشته به «جام‌جم» گفت: ماجرای این حادثه وقتی رقم خورد، که بامداد چهارم آبان امسال، یکی از پرستاران بیمارستان کودکان مفید با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از فوت مشکوک نوزاد 2 روزه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۸۰۲

پس از این تماس، کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران به بیمارستان عزیمت و با هماهنگی قضایی، جسد نوزاد 2 روزه را به پزشکی قانونی منتقل کردند و در تحقیق از پرستاران بیمارستان پی بردند که نیمه شب گذشته، مرد سالخورده‌ای نوزاد را که تشنج کرده و بیهوش شده بوده، برای درمان به بیمارستان منتقل کرده، اما پس از اطلاع یافتن از مرگ نوزاد، با جا گذاشتن کارت هویتی‌اش، از بیمارستان خارج و ناپدید شده است و آثار کبودی روی بدن نوزاد وجود دارد.

با به دست آمدن هویت مرد ناپدید شده، وی هفته گذشته در یکی از محله‌های تهران شناسایی و دستگیر شد.

رازی که فاش شد

بازپرس روشن ادامه داد: با انتقال این متهم به اداره 10 پلیس آگاهی تهران، کارآگاهان جنایی به تحقیق از وی پرداختند.

این مرد سالخورده در اظهاراتش به پلیس گفت: 2 روز قبل از حادثه، دخترم نوزادی را به منزلمان آورد و ادعا کرد مادر کودک در بیمارستان بستری است، شوهر او نیز در زندان به سر می‌برد و قرار است پس از مرخص شدن مادرش از بیمارستان، نوزاد را تحویلش دهد. گفته‌هایش را پذیرفتم و نوزاد در منزلمان بود که شب حادثه متوجه شدم او تشنج کرده و بیهوش شده است، به خاطر این که دخترم معتاد بود و می‌ترسیدم اجازه ندهند او وارد بیمارستان شود، خودم نوزاد را به بیمارستان بردم، اما پس از فوت نوزاد، فرار کردم.

به دنبال اظهارات این مرد، دخترش  فریبا  هم به مرکز پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌های پلیسی راز مرگ نوزاد 2 روزه را فاش کرد.

زن متهم، در اظهاراتش به پلیس گفت: یک سال قبل پس از آشنایی خیابانی با مردی، به عقد موقت وی درآمدم، اما به دنبال بروز اختلاف‌هایی، از او جدا شدم. پس از جدایی، متوجه شدم بزودی مادر می‌شوم، اما به خاطر اعتیادم، گمان می‌بردم نوزادم معتاد می‌شود. بنابراین وقتی فرزندم به دنیا آمد،او رابه منزل پدرم آوردم و به دروغ ادعا کردم فرزند یکی از دوستانم است.

آن شب پس از مصرف مواد مخدر، ناخواسته کمی مواد مخدر هم به فرزندم خوراندم که بعد متوجه شدم، دچار تشنج شده است، به دنبال این ماجرا از پدرم کمک خواستم که او فرزندم را به بیمارستان انتقال داد، اما بی‌فایده بود.

بنا بر این گزارش، مادر کودک و پدربزرگ وی با قرار قانونی بازداشت شدند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها