در اعتراف سارقان حرفه ای معلوم شد

160فقره سرقت خودرو و کیف قاپی

چهار سارق حرفه‌ای از مجرمان طایفه فیوج که در شهرستان کرج اقدام به سرقت خودرو و با خودروهای سرقتی اقدام به کیف‌قاپی می‌کردند، با تیزبینی کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۲۸۷۲۸

به گزارش ایسنا ، سرهنگ هادئی ـ رییس پلیس آگاهی استان تهران ـ در بیان جزییات این خبر، گفت: در پی گزارش و شکایات رسیده از شهروندان مبنی بر سرقت خودرو و کیف و اموال دیگر آنان توسط سارقان، کارآگاهان پلیس آگاهی استان دست به کار شدند و بنابر تجربیات گذشته و نحوه عمل سارقان مشخص شد که آنان از سارقان و مجرمان طایفه فیوج هستند. با دریافت چند گزارش مشابه در این خصوص، کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس به جمع‌آوری اطلاعات در این خصوص پرداختند.

وی افزود: نکته‌ای که از ابتدا مشخص بود، انجام شدن تمام سرقت‌ها توسط چندین مجرم حرفه‌ای و با یک شیوه مشابه بود که عملیات چهره‌نگاری و دریافت اطلاعات مالباختگان این موضوع را اثبات می‌کرد. در ادامه و با توجه به وجود چندین پرونده‌ دیگر سرقت، کارآگاهان با بررسی دقیق محل سرقت‌ها و با استفاده از شیوه‌های خاص پلیسی و ایجاد گشت‌های محسوس و نامحسوس به مرور ردپای چند سارق را به دست آوردند.

رییس پلیس آگاهی استان تهران گفت: با تحقیقات فراوان و تلاش شبانه‌روزی، سارقان شناسایی و با کنترل پاتوق‌ها و محل رفت و آمد سارقان که از قبل شناسایی شده بودند به صورت غافلگیرانه و یکی پس از دیگری دستگیر شدند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به 60 فقره سرقت اتومبیل و صد فقره کیف‌قاپی اعتراف کرده و با صدور قرار روانه زندان شدند.

سرهنگ هادئی عنوان کرد: شگرد سارقان به این صورت بود که پس از سرقت اتومبیل، با همان وسیله اقدام به کیف‌قاپی در نقاط مختلف استان کرده و پس از گذشت 24 تا 72 ساعت با سرقت وسایل داخل خودرو آن را در گوشه و کنار شهر رها می‌کردند. در اقدام بعدی توسط کارآگاهان، ده‌ها نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها