جشنواره‌های تلویزیونی

جایزه 60 سال با تلویزیونBBC

انجمن تلویزیون پادشاهی انگلستان جایزه‌ای تلویزیونی را هر ساله به یک اثر تلویزیونی تقدیم می‌کند که می‌تواند تعداد آن را بسته به آثاری که از سوی کارشناسان این انجمن انتخاب شده‌اند به 2 یا 3 جایزه نیز برساند.
کد خبر: ۲۲۷۹۳۷

شاید قابل باور نباشد اما از همان ابتدای شکل‌گیری تلویزیون این جایزه البته در قالب‌های دیگر به برندگانش اهدا می‌شود؛ اما بعد از تشکیلاتی شدن ‌( BBCسازوکار این کمپانی که البته به سلطنت و تاج و تخت ملکه انگلستان هم وابستگی مالی دارد)‌ و از سال 1966 نوع اعطای این «جایزه تلویزیونی»‌ تفاوت پیدا کرد. «جایزه تلویزیونی رویال» که اصطلاح جا افتاده‌ای است؛ در مجموع از 6 عنوان جایزه تشکیل شده است که عمده این جوایز بعد از سال 1966 رسمیت پیدا کردند و حتی جایزه‌ای برای فارغ‌التحصیلان رشته تلویزیون و کارهای مستند نیز در نظر گرفته شد اما عنوان این جوایز: جایزه‌های ژورنالیست‌های تلویزیونی، جوایز طراحی‌های تلویزیونی، جایزه‌ ابداع و اختراع تلویزیونی، جوایز فارغ‌التحصیلان رشته تلویزیون و در آخر جایزه دانشجویان و هنرجویان تلویزیون.

هر کدام از این جوایز و طریق اهدای آنها سازکار متفاوت و مستقل از دیگر جایزه‌ها دارد و عمدتا از ابتدا تا انتهای ژانویه هر سال این مراسم‌ها انجام و برندگان شناسایی می‌شوند.

جایزه تلویزیونی رویال یا همان جایزه تلویزیونی انجمن تلویزیونی سلطنتی که به اختصارRTS خوانده می‌شود برای هر گروه از جایزه‌ها یک هیات ژوری مستقل دارد که سالیانه می‌توانند ابقا شوند یا این که تغییر کنند اما ساخت و کار این جایزه‌ها از سال 1966 تغییر چندانی نکرده است.

آدرس سایت اینترنتی: www.rts.org.uk

درباره RTS گفته می‌شود که شاید زیر‌مجموعه بودن این انجمن در امور فرهنگی سلطنتی ممکن است دیدگاه‌های خاصی نیز حداقل به بعضی از گروه‌های انتخاب کننده تحمیل نماید اما به دلیل وسعت جوایز احتمال این دخالت‌ها نمی‌تواند آنچنان زیاد باشد.کمپانیBBC نیز در کنار تمام جوایز کوچک و بزرگی که دارد و بسیاری از آنها هم جنبه داخلی دارند و تولیدات انگلستان و ولز و اسکاتلند و همچنین ایرلند شمالی در آن لحاظ می‌شود؛ اما همیشه نو‌آوری‌هایی را هم در آستین دارد که یکی از آنها جایزه‌ای است تلویزیونی با عنوان: جوایز 60 سال تلویزیون.

این جایزه‌ که به صورت آنلاین و رای‌گیری تلفنی انجام می‌گیرد؛ به اثری اهدا می‌شود که در فرصت داده شده (عمدتا یک روزه)‌ برگزارکنندگان به مخاطبان، دارای بیشترین امتیاز شود و هر گونه اظهار رای بجز رای تلفنی مورد قبول برگزارکنندگان نخواهد بود. عنوان اختصاری این جایزه تلویزیونی نیز از سویBBC ، جایزه تلویزیونی 60TV اعلام شده است.

مهدی تهرانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها