اعضای یک باند فامیلی که با جعل و فروش مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت سربازی به اتباع افغان، دست به کلاهبرداری میلیونی زده بودند، دستگیر شدند و سرکرده باند تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۰۴۱۲
به گزارش جام‌جم، ماجرای فعالیت این باند جعل یک ماه قبل، به دنبال یک گزارش مردمی به اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا فاش شد.

ماموران پس از بررسی این گزارش پی بردند یک دختر 17 ساله افغان با همدستی 3 هموطن خود، مدارک و اسناد هویتی مختلفی را جعل می‌کرد و با مبالغ کلانی به مهاجران غیرقانونی افغان به فروش می‌رساند.

به این ترتیب، پرونده‌ای در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران تشکیل و با دستور قضایی بازپرس رودگر، تحقیقات ویژه‌ای در این خصوص آغاز شد و سرانجام مخفیگاه متهمان 10 آذر امسال در یکی از محله‌های شهرری شناسایی و 4 مرد و 2 زن افغان در این خصوص دستگیر شدند و ماموران در بررسی از مخفیگاه آنها، تعدادی مهر جعلی مربوط به اداره‌های دولتی، مدارک شناسایی، کارت‌های پایان خدمت سربازی، برگه‌های معافیت پزشکی، گذرنامه، گواهینامه‌های راهنمایی و رانندگی و شناسنامه‌های مختلف جعلی را کشف و ضبط کردند.

با انتقال این 6 متهم به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و معلوم شد متهمان، 3 مرد و یک دختر 17 ساله از بستگان هم در جعل و فروش مدارک جعلی هستند و زن و مرد دیگر هم برای خرید مدارک جعلی به مخفیگاه آنها مراجعه کرده بودند.

روز گذشته، متهمان  برای ادامه تحقیقات به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و به جرم خود مبنی بر صدور مجوز اقامت برای افاغنه،کارت پایان خدمت، گذرنامه، شناسنامه و غیره اعتراف کردند.

تحقیق از متهمان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها