خشکی چشم و بعد از آن عیوب انکساری چشم، بیشترین علت مراجعه مردم به چشم‌پزشکان است. دکتر علیرضا فروتن، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به علایم خشکی چشم نظیر احساس سوزش و خارش در چشم، اشک‌ریزی بی‌دلیل و احساس جسم خارجی در چشم افزود: آلودگی هوای تهران، مصرف بی‌رویه برخی داروها و بالا رفتن سن از جمله مهم‌ترین عوامل بروز خشکی چشم است.
کد خبر: ۲۱۷۳۲۳
به گزارش خبرنگار ما، دکتر فروتن که در نشست خبری هجدهمین کنگره سراسری چشم پزشکی صحبت می‌کرد، افزود: ساده‌ترین و بی‌خطرترین روش درمان عیوب انکساری چشم، استفاده از عینک است و بعد از آن از لنز برای اصلاح عیوب انکساری استفاده می‌شود که البته اگر از لنزهای استاندارد استفاده نشود یا نحوه درست استفاده از آن مانند نخوابیدن با لنز به فرد آموزش داده نشود، می‌تواند خطرناک باشد و موجب عفونت چشم شود.

وی هشدار داد: متاسفانه عده زیادی از جوانان بدون این‌که به عوارض لنزهای چشمی آگاهی داشته باشند، از لنزهای رنگی برای زیبایی استفاده می‌کنند.

به گفته وی ، بعد از عینک و لنزهای چشمی از روش درمان با لیزر برای اصلاح عیوب انکساری استفاده می‌شود که حتما بیمار باید شرایط لازم را برای چنین عملی داشته باشد.

وی ایران را از نظر چشم‌پزشکی در منطقه خاورمیانه پیشتاز دانست و گفت: پیشرفته‌ترین درمان‌های چشم در کشور ما انجام می‌شود و سالانه تعداد زیادی بیمار از کشورهای همسایه برای درمان چشم به ایران می‌آیند.

هجدهمین کنگره سراسری چشم‌پزشکی ایران از 5 تا 7 آذر در دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور 15 مهمان خارجی از جمله پروفسور دانا، استاد دانشگاه هاروارد، از آمریکا، انگلستان، هلند،‌ آلمان و ترکیه برگزار می‌شود.

روش‌های جدید درمان بیماری‌های قرنیه، روش‌های درمانی آب مروارید، بیماری‌های شبکیه،‌ بیماری‌های اشکی، لیزر درمانی و استفاده از جراحی پلاستیک در ناراحتی‌های چشمی و بیهوشی در جراحی چشم، از جمله عناوینی است که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها