جام جم آنلاین - شرکتی آمریکایی وابسته به فرقه ضاله رائل در اقدامی بی سابقه ادعا کرده است که نخستین انسان شبیه سازی شده را به وجود آورده است.بریژیت بواسلیه مدیر این شرکت در کنفرانسی خبری در فلوریدا با اعلام این خبر گفت : انسان شبیه سازی شده نوزاد دختری است
کد خبر: ۱۸۶۶۹
که با استفاده از سلول پوست تن مادر 31 ساله اش خلق شده وبه شیوه سزارین در روز پنجشنبه (26 دسامبر) سالم به دنیا آمده است.
بواسلیه افزود : قرار است هفته آینده نوزاد شبیه سازی شده دیگری در شمال اروپا از والدینی همجنس گرا به دنیا بیاید و در پی آن سه نوزاد دیگر به فاصله کوتاهی متولد خواهند شد.
بواسلیه که بیوشیمیدانی فرانسوی است وسرپرستی گروه دانشمندان دست اندرکار شبیه سازی انسان را بر عهده داشته است می گوید دو تن از این نوزادان با استفاده از سلولهای اندام بچه های مرده شبیه سازی شده اند.
وی با اعلام این خبر که تا کنون پنج جنین شبیه سازی شده به این روش سقط شده اند افزود: این نوزاد که حوا نام گرفته قرار است در هفته آینده در معرض بازدید عمومی قرار خواهد گرفت.
با اینکه این ادعا به شدت توسط رسانه ها پیگیری شده است اما این ادعا ها تا زمانی که مورد بررسی دقیق پزشکی و ژنتیکی قرار نگیرد قابل تایید نیست.
بسیاری از دانشمندان نسبت به توانایی فنی شرکت مزبور در شبیه سازی انسان تردید کرده اند در حالیکه پیش از این یک دانشمند ایتالیایی مدعی تولد چنین نوزادی در ژانویه شده بود.
این شرکت که توسط پیروان یک فرقه ضاله به نام رائل تاسیس شده با نفی وجود قادر متعال معتقدند موجوداتی از کرات دیگر انسان را در آزمایشگاه خلق کرده اند ویکی از همین موجودات با بنیانگذار این فرقه دیدار داشته و رموز کار را به او آموخته است.
این فرقه که توسط فردی فرانسوی به نام کلود وریلون بنیان نهاده شده است در بسیاری از کشورها مطرود است و موسس فرانسوی آن که خود را پیامبر نامیده است از فرانسه اخراج شده است.
شبیه سازی یا "کلونینگ" فنی است که در آن با استفاده از سلولهای بدن هر موجود زنده، موجود زنده دیگری خلق می شود که کاملا از نظر ژنتیکی با نمونه اصلی یا مادر خود مطابقت دارد.
فن شبیه سازی هنوز با موانع زیادی روبرو است و بسیاری از نمونه های شبیه سازی شده ژنتیکی دچار نقائص شدیدند و به سرعت مرده یا دچار اختلال می شوند.
بسیاری از علمای اخلاق و دین و حتی بسیاری از برجسته ترین دانشمندان جهان شبیه سازی ژنتیکی را گستاخی در کارخداوند و مغایر با طبیعت و بسیار خطرناک می دانند و تقریبا کلیه صاحب نظران با شبیه سازی ژنتیکی انسان مخالفند.
اعلام خبر مذکور توسط این گروه ملحد بازتابهای بسیاری در جهان داشته که ازاین میان می توان به تقبیح آنها توسط ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه و اعتراض مقامات کلیسا به این اقدام اشاره کرد.
مهدی جدی نیا
jedinia@jamejamdaily.net
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها