صهیونیست‌ها شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند

گردهمایی حامیان اسرائیل در روز «نکبت»

گروه بین‌الملل: جنازه، مجروح، جنگ، خون و ویرانی تنها تصویری است که با شنیدن نام اسرائیل به ذهن انسان خطور می‌کند. رژیم‌صهیونیستی امروز طی مراسمی که تعدادی از چهره‌های بین‌المللی نیز در آن حضور دارند شصتمین سالگرد اعلام موجودیت خود را جشن می‌گیرد تا با پاشیدن رنگ شادی به روی بیش از نیم قرن سرکوب و اشغالگری شاید بتواند این لکه ننگ را به دالان‌های تاریک تاریخ بسپارد. صهیونیست‌ها در حالی شصتمین سالگرد اعلام موجودیت رژیم خود را جشن می‌گیرند که نظام حاکم بر سرزمین‌های اشغالی بیش از هر زمانی دچار تزلزل شده و بحران سیاسی ناشی از افشای فساد مالی ایهود اولمرت، نخست‌وزیر بر این مراسم سایه افکنده است.
کد خبر: ۱۷۵۴۶۴

زمامداران اسرائیل با دعوت از برخی چهره‌های بین‌المللی برای حضور در مراسم شصتمین سالگرد تولد این رژیم سعی کردند به موجودیت خود مشروعیت ببخشند اما مردم منطقه که برای بیش از نیم سده شاهد سرکوبگری، اشغالگری و تصدی رژیم صهیونیستی بوده‌اند به عنوان بازیگران اصلی معادله قدرت در خاورمیانه هیچگاه نمی‌توانند اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

بازیگر اول نمایش‌

جورج بوش، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به عنوان برجسته‌ترین میهمان جشن به اصطلاح استقلال اسرائیل در حالی صبح دیروز وارد تل‌‌آویو، پایتخت این رژیم شد که قرار است طی سفر 5 روزه خود به خاورمیانه که طی آن به عربستان‌سعودی و مصر هم می‌رود در دیدار با مقامات ارشد رژیم راهکارهای عبور از موانع موجود در مسیر روند به اصطلاح صلح خاورمیانه را بررسی کند.

بوش بلافاصله پس از ورود به تل‌آویو راهی بیت‌المقدس شد تا مذاکرات خود با شیمون پرز، رئیس‌جمهور و ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را آغاز کند اما او قرار نیست تا قبل از یکشنبه آینده که برای شرکت در نشستی اقتصادی به شرم‌الشیخ مصر می‌رود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیداری داشته باشد.

بوش شامگاه دیروز با حضور در کنفرانسی که به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، حضور یافت و در جمع میهمانان خارجی و مدعوین داخلی این مراسم طی نطقی بر اهتمام امریکا به صیانت از اسرائیل به عنوان نزدیک‌ترین متحد منطقه‌‌ای واشنگتن صحه گذاشت.

او قرار است امروز در جمع اعضای مجلس قانونگذاری اسرائیل (کنست) سخنرانی کند و با تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و نماینده گروه چهارجانبه متشکل از روسیه، امریکا، سازمان ملل و اتحادیه‌اروپایی ملاقاتی‌
داشته باشد.

جشن پوشالی‌

رژیم‌صهیونیستی در حالی مراسم شصتمین سالگرد اعلام موجودیت این رژیم را جشن می‌گیرد که فلسطینیان ساکن غزه از محاصره این باریکه که وضعیت معیشتی‌شان را بحرانی کرده و آن را حتی از دسترسی به ساده‌ترین نیازهایشان چون برق، آب آشامیدنی سالم و نیازهای پایه‌ غذایی محروم کرده است به تنگ آمده‌اند.

اگرچه صهیونیست‌ها با تشدید فشارها بر غزه تحت کنترل حماس به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی در ساکنان غزه هستند و همزمان با تلاش برای کاهش تنش‌ها با همسایگان عرب خود قصد دارند راه را برای منزوی کردن حماس و سایر گروه‌های مبارز فلسطینی هموار کنند ولی پافشاری فلسطینی‌ها بر ادامه مقاومت تا تحقق آرمان‌های ملت فلسطین و نارضایتی ملت‌های منطقه از عملکرد دولت‌های عربی به علاوه رسوایی‌های سیاسی، مالی و اخلاقی پیاپی سران اسرائیل موجب شده توطئه‌های تل‌آویو کمترین دستاورد را داشته باشد.

پس از رسوایی جنسی موشه کاتساو، رئیس‌جمهور پیشین رژیم‌صهیونیستی که به کناره‌گیری او از قدرت منجر شد اکنون اتهام فساد مالی گریبانگیر اولمرت شده و حیات سیاسی او را تهدید می‌کند. با گشوده شدن پرونده‌ای مبنی بر رشوه گرفتن اولمرت از موریس تالانسکی، بازرگانی امریکایی که بازجویان پرونده به کنایه از او به عنوان خودپرداز اولمرت [کسی که هرگاه اولمرت پول احتیاج داشته به او رجوع می‌کرده] یاد می‌کنند محبوبیت نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به حدی کاهش یافته که اکنون احتمال عزل او از سمت‌اش مطرح است.

براساس نظرسنجی‌ای که یکشنبه این هفته توسط روزنامه معاریو و یکی از مراکز نظرسنجی اسرائیل انجام شد از هر 5 صهیونیست 3 نفر خواستار کناره‌گیری اولمرت شدند.

واکنش‌های خارجی‌

مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد اسرائیل در حالی برگزار می‌شود که علاوه بر جو سنگین ناشی از بحران سیاسی اسرائیل، اعتراضات گسترده به این مراسم موجب شد تل‌آویو نتواند آنگونه که مدنظر داشت از آن بهره‌برداری کند.

هزاران فلسطینی روز گذشته در نوار غزه علیه رژیم‌صهیونیستی دست به تظاهرات زدند و مردم منطقه دیروز با برگزاری گردهمایی‌هایی در بحرین، قطر، اردن و دیگر کشورهای عربی  اسلامی به استقبال روز نکبت رفتند.

این اعتراضات جمعی در حالی برگزار شد که مخالفان عملکرد خصمانه رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا دست به تظاهرات زدند.

* جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس سفر جورج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را شوم و بدیمن خواند که دستاوردی برای ملت فلسطین به همراه ندارد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشیر المصری، دبیر فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح وابسته به جنبش حماس روز گذشته با اشاره به سفر بوش به سرزمین‌های اشغالی برای بزرگداشت شصتمین سال اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد این سفر فرجام خوشی به همراه ندارد.

* دکتر رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد امضای توافقنامه اسلو میان رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی مساله‌ای خطرناکتر از فاجعه سال 1948 فلسطین و به تعبیر وی فاجعه در فاجعه بود که رژیم‌صهیونیستی با امضای آن سعی در تثبیت موجودیت خود داشت.

* دکتر احمد بحر، جانشین رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین روز گذشته انگلیس را مسوول تاریخی فاجعه سال 1948 و تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  بحر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در غزه به مناسبت شصتمین سالروز اشغال فلسطین تاکید کرد حق بازگشت آوارگان فلسطین یک حق مقدس فردی و جمعی به شمار می‌رود و هرگز این حق با گذشت زمان حذف و به ورطه فراموشی سپرده نمی‌شود و هر کس از این حق چشم پوشی کند به مردم فلسطین ظلم و خیانت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها