هفته نیکوکاری از فردا آغاز می شود

بهار تا بهار در انتظار دست های پرسخاوت

اشکش از نان فطیر نداشته گم می شود در چشمان آبی رنگ دریایی اش . پاهای دخترانه کوچکش را خار و سنگ ، زخم کهنه می کنند به جای کفش هایی که نیست و موهایش را باد آراسته می کند به جای شانه ای که ندارد. اگر نامش «اسرا» در دشت بشاگرد است ، خانه اش کپر؛ اگر در کنار هامون اسمش «آدینگ» است ، خانه اش سیاه چادر؛ اگر در مرزهای شرقی او را «روژان » صدا می زنند، خانه اش سنگ سخت است و سرما. اما او، آنها، بهار به بهار دست های من و تو را انتظار می کشند که نان و کفش و شانه ای شود. همین سال گذشته که کنار هم جمع شدیم در شور نیکوکاری تا نوروز را با بچه های کپرنشین و... تقسیم کنیم ، همتمان 55میلیارد ریال شد و سفره هفت سین بی ماهی آنان به سین دوستی گره خورد. منصور قمشه ، رئیس ستاد احسان و نیکوکاری به خبرنگار جام جم می گوید: هفته احسان و نیکوکاری از 14تا 20اسفند است و 16اسفند روز شور نیکوکاری است که هدایای نقدی و غیرنقدی هموطنان جمع آوری می شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی توزیع هدایای نقدی و غیرنقدی می گوید: نیازهای مناطق محروم هر استان از قبل مشخص شده است و هدایا جمع آوری و با توجه به اولویت ها و نیازهای استانی توزیع می شود. وی در خصوص کمک های نقدی و غیرنقدی سال گذشته می افزاید: سال گذشته 55میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم شریف ایران در شور نیکوکاری جمع آوری شد و قبل از سال نو براساس اولویت ها تقسیم شد.
کد خبر: ۱۶۲۸۱۶

قمشه اضافه می کند: هدایا و کمک های مردم در جشن شور نیکوکاری هر سال افزایش می یابد؛ به گونه ای که سال گذشته 18درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است .وی تاکید می کند: طی 17سال گذشته که جشن نیکوکاری برگزار شده ، مجموعا 155میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی مردم اهدا شده که در میان نیازمندان توزیع شده است .رئیس ستاد احسان و نیکوکاری می گوید: وجه نقد، مواد خوراکی و خواربار، لباس و کفش ، فرش ، موکت ، پتو و لوازم خانگی بیشترین کمک های مردمی است.

چشم های منتظر

چیزی به روز شور نیکوکاری نمانده است . با انگشت های یک دست هم اگر حساب کنید، 4روز زود می گذرد و 16اسفند می رسد. هدیه ای هرچند اندک را برای کودکان هموطن کنار گذاشته اید؟ آیا فکری برای تقسیم نان با «اسرا»، آدینگ ، روژان و... بسیاری کودکان که نان ، کفش ، شانه و... ندارند، کرده اید. آنها امیدی به نسیم های بهار ندارند؛ بهار را با هدایای من و تو، نو می کنند، تازه می شوند.

آنها انتظار می کشند شاید بعد از بهار پاهای اسرا به زخم کهنه خو نکند، با کفش هایی که من و تو برایش هدیه فرستاده ایم ، شاید موهای آدینگ را شانه من آراسته کند و شاید سفره روژان را نان تو رنگی کند و بهار را همه ما ایرانیان به جان بچشیم.

نیکوکاران سالانه 200 میلیارد تومان صدقه می دهند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره ) برای اولین بار در میان خبرنگاران حضور یافت تا در خصوص تغییر ساختاری این نهاد، کمک های مردمی و دولتی ، کمک به خانواده های خارجی و تعداد مددجویان سخن بگوید و البته تصریح کرد: سالانه 200میلیارد تومان کمک های مردمی دریافت می کنیم.

حسین انواری در جمع خبرنگاران به چند نکته اساسی در خصوص مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت : مشکلات اساسی بیشتر مددجویان ، افسردگی ، پرخاشگری و غمزدگی است که سیستم مشاوره کمیته امداد معطوف به رفع مسائل روانی است . گروه های مشاوره کمیته به دنبال ایجاد نشاط، خودباوری و کرامت انسانی در میان مددجویان هستند تا حرکت بالقوه این گروه آسیب پذیر تحت پوشش را به حرکت بالفعل تبدیل کنند.وی همچنین در این خصوص گفت : بعضی از مددجویان تحت پوشش حتی توان حرکت و انجام رفتارهای اجتماعی را ندارند.یکی دیگر از نکاتی که انواری به آن تاکید کرد، نگرانی از وضع بیماری در روستاهای کشور بود. وی اضافه کرد: وضعیت بیماران روستایی کشور به گونه ای است که ما احساس نگرانی می کنیم و با آن که جزو وظایف کمیته امداد تعریف نشده است ؛ اما برای حل این مشکل اقداماتی را شروع کرده ایم و آماده همکاری هستیم .وی در خصوص مددجویان تحت پوشش افزود: در حال حاضر 5میلیون نفر تحت پوشش هستند و ما تنها ظرفیت 2میلیون نفری موارد فوری و اورژانسی را داریم.

حسین قره

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها