نظرسنجی ایرنا:

مطالبات مردم در زمان به قدرت رسیدن احزاب و گروه های سیاسی پیگیری نمی شود

یافته های نظرسنجی ایرنا از مردم تهران و 8مرکز استان پرجمعیت کشور در خصوص انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان می دهد، اکثر پاسخگویان (3/76 درصد) معتقدند، مطالبات مردم در زمان به قدرت رسیدن هریک از احزاب و گروه های سیاسی پیگیری نمی شود. جامعه آماری این نظرسنجی 5377نفر است که از میان واجدین شرایط رای دادن (18سال به بالا) در شهرهای تهران ، مشهد، شیراز، اصفهان ، اهواز، تبریز، ساری ،کرمان وکرمانشاه انتخاب شده است .
کد خبر: ۱۶۲۶۳۹

فقط 6/8 درصد پاسخگویان نظری مخالف این دیدگاه ابراز کردند. 1/15 درصد نیز از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند. به نظر می رسد یکی از دلایل مهم عدم گرایش مردم به جناح ها و گروه های سیاسی ، پیگیری نکردن مطالبات مردم پس از به قدرت رسیدن آنها باشد؛ به طوری که در بخش دیگری از یافته های این نظرسنجی ، مردم در بیان میزان اهمیت هریک از ویژگی های نمایندگان مجلس آینده ، وابستگی جناحی وسیاسی کاندیدای مورد نظرشان را از جمله ویژگی هایی دانستند که از درجه اهمیت کمی برخوردار است.

نتایج نشان می دهد، برای بیش از یک سوم پاسخگویان (37درصد)، وابستگی جناحی و سیاسی کاندیداها به میزان کم وخیلی کم در گزینش کاندیدای مورد نظرشان اولویت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها