
به گزارش جام جم آنلاین مازندران ،هادی باقری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اظهار کرد: با پایان عملیات نشاکاری در تمامی شالیزارهای استان خوشبختانه شاهد ثبت رکوردی تازه نسبت به سال گذشته هستیم که نشاندهنده تلاش مضاعف کشاورزان و برنامهریزیهای دقیق در حوزه تولیدات گیاهی است.وی درخصوص اقدامات پیشرو برای مراقبت از محصولات افزود: در حال حاضر در مقطع زمانی مبارزه بیولوژیک در اراضی شالیزاری قرار داریم با این حال با توجه به شرایط از روزهای آینده وارد فاز مبارزه شیمیایی با آفات خواهیم شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأکید کرد: بهرهبرداران و کشاورزان باید توجه داشته باشند که انجام هرگونه مبارزه شیمیایی باید حتماً با هماهنگی و نظارت کلینیکهای گیاهپزشکی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی مناطق صورت گیرد تا از آسیبهای احتمالی به محصول و محیط زیست جلوگیری شود.باقری با اشاره به پیشبینی زمان برداشت محصول خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای کارشناسی، انتظار میرود عملیات برداشت برنج در شالیزارهای استان مازندران از هفته سوم تیرماه آغاز شود.