
به گزارش جام جم آنلاین، آذر کیانینژاد درباره مهمترین موانع ورود زنان به حوزه بازرگانی، اظهار کرد: نبود دسترسی آسان به سرمایه، ضعف در آموزشهای تخصصی و نابرابری فرصتها، حضور زنان در این مسیر را دشوار کرده است. از بزرگترین موانع، پیش روی زنان در حوزه بازرگانی، نگاه سنتی به نقش آنان در اقتصاد است. اینکه هنوز بسیاری از ساختارهای اجرایی و مالی، زنان را نه به عنوان تصمیمساز بلکه به عنوان نیروی حاشیهای میبینند.
وی با بیان اینکه برای غلبه بر تبعیضهای جنسیتی در حوزه تجارت به توانمندسازی واقعی زنان باید زیرساختهایی فراهم شود تا زنان به دانش بازار، سرمایه و شبکههای تجاری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این شفافیت، آموزش و ایجاد فرصتهای برابر در سیاستهای بانکی و حمایتی، کلید تغییر است.
رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با تأکید بر نقش شبکهسازی و ارتباطات در موفقیت زنان در حوزه بازرگانی، اظهار کرد: شبکهسازی، مهمترین سرمایه زنان کارآفرین است. در جهانی که سرعت تصمیمگیری حرف اول را میزند، روابط سازنده و همکاریهای بینالمللی میتواند درهای تازهای برای تجارت زنان باز کند. در کانون زنان بازرگان دقیقاً بر همین محور حرکت میکنیم و بر اتصال، اعتماد و تجربه محوری تأکید داریم.
وی درباره چگونگی سرمایهگذاریهای موفق زنان در تجارت، افزود: زنان باید به ابزارهای نوین مالی، بازارهای صادراتی و فناوریهای جدید مسلط شوند. ما باید از رویکرد احساسی فاصله بگیریم و با داده، تحلیل و تیم سازی تصمیم بگیریم.
سیاستهای حمایتی از زنان، شعار محور و غیرعملیاتی
رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی به تأثیر قوانین و سیاستهای دولتی بر فعالیتهای تجاری زنان اشاره و تأکید کرد: قوانین میتوانند سکوی پرتاب یا سد مسیر باشند حال آنکه هنوز بسیاری از سیاستهای حمایتی از زنان، شعار محور و غیرعملیاتی است. دولت اگر واقعاً به مشارکت زنان باور دارد، باید تشکلهای زنانه را در سیاستگذاری اقتصادی دخیل کند، نهفقط در همایشها.
وی با تأکید بر اهمیت ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و حرفهای زنان افزود: این تعادل، یک مهارت است نه معجزه. زنان باید مرز بین نقشهای شخصی و حرفهای را آگاهانه مدیریت کنند. من زنانی موفقترند که نه از کارشان غافل شوند، نه از خودشان. البته حمایت خانواده و سیاستهای اجتماعی هوشمند هم میتواند این تعادل را پایدار کند.
کیانینژاد درباره افزایش حضور زنان در مدیریت کسبوکارها، گفت: با اعتماد به زنان در ساختار تصمیمگیری زمینه حضور زنان در مدیریت کسبوکارها فراهم میشود و باید این موضوع به یک اصل سازمانی تبدیل شود. آموزش رهبری، مربیگری حرفهای و معرفی الگوهای موفق زن در رسانهها میتواند سقفهای شیشهای را بشکند، یقین دارم زنان باید دیده شوند تا باور شوند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است