جام جم آنلاین - خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی صبح امروز دوشنبه در آیین افتتاحیه این رویداد آموزشی که در شهر اهواز و با همکاری پلتفرم دیجیکالا برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد و اشتغال، دو چالش اساسی کشور هستند و مهارتآموزی مهمترین ابزار برای رفع این چالشها است.
وی افزود: این بوتکمپ با هدف آشنایی شرکتکنندگان با مبانی فروش آنلاین، اصول ورود به بازارهای دیجیتال، شیوههای عرضه کالا در بستر دیجیکالا و راهکارهای بازاریابی و توسعه کسبوکارهای خرد و خانگی طراحی شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای خوزستان با تاکید بر اینکه آموزشهای فنی و حرفهای باید منجر به تولید و اتصال به بازار کار شود، گفت: مهارتآموزی زمانی اثربخش است که با اقتصاد دیجیتال و شبکههای توزیع مدرن پیوند بخورد. فروش صرفاً محدود به مغازه نیست؛ هر فردی با تولید محصول باکیفیت و برند شده میتواند از طریق بسترهای آنلاین، حتی به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشد.
ملایی هزاروندی با اشاره به وضعیت اشتغال استان بیان کرد: با وجود جایگاه اقتصادی خوزستان، نرخ بیکاری بالا نشاندهنده شکاف میان ظرفیتهای موجود و وضعیت معیشتی مردم است. در حالی که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد استان مبتنی بر نفت است، سهم اشتغال این بخش تنها ۳ درصد است. در مقابل، حوزه خدمات با سهم بالای ۵۱ درصد از اشتغال، نقش پررنگی در ایجاد فرصتهای شغلی دارد.
وی همچنین با اشاره به سند برنامه هفتم توسعه افزود: بر اساس این برنامه، ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه اقتصاد دیجیتال و مهارتآموزی ۴۰ درصد از دانشجویان و ۵۰ درصد مدارس، الزامی شده که تحقق آن بدون توسعه آموزشهای مهارتی ممکن نیست.
ملایی هزاروندی با قدردانی از حضور مهارتآموزان، مربیان و مسئولان سازمان در این رویداد سهروزه، ابراز امیدواری کرد: شرکتکنندگان این دوره به عنوان سفیران مهارت و اشتغال در استان عمل کنند و با بهرهگیری از آموزشهای کاربردی، گامی مؤثر در جهت توسعه کسبوکار، کاهش بیکاری و تحقق شعار سال بردارند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتوگو «جامجم» با محمدرضا باهنر عضو تشخیص مجمع تشخیص مصلت نظام مطرح شد
محمود قماطی، نائبرئیس شورای سیاسی حزبالله در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم»:
صریح و بیپرده با علیرضا خانی عضو سابق هیأت مدیره استقلال