صمد مرفاوی، پیشکسوت استقلال از سرمربی جدید آبی‌ها می‌گوید

پیتسو به تنهایی حلال مشکلات نیست

نامش برای بسیاری از هواداران استقلال ناآشناست: «پیتسو موسیمانه». اهل آفریقای جنوبی است و ۶۰ سال دارد. او از معدود مربیان خوب آفریقایی دنیای فوتبال به شمار می‌رود، این را می‌شود از رزومه پربارش فهمید. اما این رزومه به درد استقلال می‌خورد یا دوای درد آبی‌ها چیز دیگری است؟
کد خبر: ۱۴۷۷۹۸۳
 
صمد مرفاوی، پیشکسوت آبی‌ها در گفت‌و‌گو با جام‌جم چندان نسبت به سرمربی جدید آبی‌ها امیدوارانه صحبت نمی‌کند. البته در نهایت سعی می‌کند انرژی مثبت را حسن ختام صحبت‌های خودش بکند. او امیدوار است موسیمانه چاره‌ساز شرایط بحرانی و فعلی استقلال باشد و این تیم را به کورس قهرمانی برگرداند.

پیتسو موسیمانه. شما او را می‌شناسید؟
من که شناختی ندارم. تا آنجا که می‌دانم بقیه هم ایشان را نمی‌شناسند. تقریبا هیچکس او را نمی‎شناسد.

‌پس نخستین دیدگاه درباره این مربی آفریقایی مثبت نیست؟
نه این‌طور هم نیست. اما کسانی که او را به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی کردند امیدوارم به نکات زیادی توجه کرده باشند. مهم‌ترین نکته این که موسیمانه یا هر مربی دیگری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات استقلال را حل کند. استقلال مجموعه‌ای از مدیریت‌های مختلف را می‌خواهد تا از این شرایط عبور کند.
 
او دقیقا با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود؟
یک سری ابزار باید به راحتی کنار دست سرمربی جدید باشد. نخستین ابزار بازیکن است. آیا او نسبت به بازیکنان استقلال آشنایی دارد؟ خوب می‌دانیم که جواب به این سوال منفی است. از سویی اگر هم شناخت پیدا کرد باید این را بررسی کند که آیا این بازیکن به تفکرات او می‌خورد یا نه. در واقع آیا این بازیکنان در تفکرات تاکتیکی این مربی جدید جایی دارند یا خیر. شناخت از بازیکن معمولا کمی طول می‌کشد بنابراین همه باید فعلا صبور باشند.
 
این توضیحات درباره بازیکن بود. مشکلات دیگر چه هستند؟
هر مربی برای موفقیت نیاز به سه ضلع دارد. یکی از این اضلاع بازیکنان استقلال هستند که به طور خلاصه درباره آنها صحبت کردم. اما اضلاع دیگر مربوط به تماشاگران و مدیریت هستند. او باید با تماشاگران و مدیریت هم کنار بیاید. استقلال تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد. تفکرات او باید به تفکرات مدیریت هم نزدیک باشد تا مشکلی به وجود نیاید. باید امیدوارم باشیم که در استقلال همه چیز به خوبی پیش برود. البته حتما هم همین‌طور خواهد بود.
 
این موضوع نمی‌تواند نگران‌کننده باشد که تقریبا هیچکس موسیمانه را نمی‌شناسد؟
البته لزوما هم قرار نیست همه اورا بشناسند.مگر ما مجبوریم همه را بشناسیم؟ ناشناس بودن نشانه موفق بودن نیست. چه بسا مربیان مشهوری که کلی در بوق وکرنا شدند وبدون دستاورد رفتند. امامن شخصا کنجکاو هستم و باید رزومه این مربی را ببینم. این همه مربی مشهور در دنیا وجود دارد. همه که قرار نیست در تمام جهان شناخته شده باشند.

‌استقلال می‌تواند به‌زودی روزهای خوش را ببیند؟
امیدوارم در اسرع وقت تمام مشکلات مرتفع شودوهمه هواداران تیم دوست‌داشتنی خودشان را ببینند. ازهواداران و به خصوص مدیریت باشگاه استقلال می‌خواهم همسو با موسیمانه باشند.او دراین شرایط بسیاربه حمایت ما نیازدارد وهیچ چیزی مهم‎تر از این نیست. اونیاز دارد تفکرات خود را ازسوی دیگران پذیرفته شده ببیند.من به موفقیت استقلال بااین مربی بسیارامیدوار هستم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها