به امید ادامه روزهای خوش

حال و اوضاع پرسپولیس و هوادارانش در هفته دوم لیگ نخبگان در مقایسه با هفته نخست این رقابت‌ها، خیلی تفاوت دارد. در هفته اول و پیش از بازی مقابل الاهلی عربستان، تیم گاریدو روند سینوسی در لیگ برتر ایران داشت و خیلی‌ها منتظر بودند که به‌واسطه حضور ستارگان متعدد در تیم عربستانی، قرمزها با یک باخت سنگین جده را ترک کنند.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۲۸
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
اما تیم گاریدو دقیقا از همان بازی روی ریل افتاد و اگرچه با شکست یک‌برصفر، عربستان را ترک کرد، اما هواداران این تیم اعتماد و اعتقاد ویژه‌ای به سرمربی اسپانیایی پیدا کردند.  گاریدو و شاگردانش هم نشان دادند که این اعتماد بی‌خود و بی‌جهت نبوده است. مهم‌ترین اتفاق برای قرمزها در این مدت، پیروزی در دربی ۱۰۴ بود که باعث شد این تیم در بهترین حالت ممکن وارد هفته دوم لیگ نخبگان شود. آنها امشب و در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌روند؛ تیمی که روزهای جالبی را پشت سر نمی‌گذارد و با یک حاشیه در این مسابقه شرکت می‌کند.  این تیم ازبک بدون سرمربی خود وارد تهران شده است؛ در حالی‌که گفته می‌شود علت غیبت او بیماری است. برخی می‌گویند مدیران پاختاکور تصمیم قطعی به اخراجش دارند و او با مطلع شدن از این موضوع با تیمش به تهران نیامده است. پرسپولیس و پاختاکور در‌حالی هفته دوم را شروع می‌کنند که شرایط مشابهی دارند. هر دوی‌شان هفته اول را با باخت یک بر صفر پشت‌سر گذاشتند با این تفاوت که پرسپولیس مهمان الاهلی عربستان بود و پاختاکور میزبان الوصل امارات. 

۴
مصاف امروز پرسپولیس - پاختاکور پنجمین تقابل این دو تیم محسوب می‌شود. در فرمت لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس چهار بار به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که حاصلش دو شکست، یک تساوی و یک پیروزی بود. در واقع پاختاکور یکی از معدود تیم‌های آسیایی است که در تقابل‌های رودررو به نسبت پرسپولیس برتری دارد. تنها برد پرسپولیس مقابل این حریف ازبک، به آخرین مصاف دو تیم در ۹ مهر ۱۳۹۹ برمی‌گردد که عیسی آل‌کثیر هر دو گل قرمزها را زد و بعد از آن به‌دلیل شادی پس از گل، شش ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد. حالا دقیقا چهار سال از آن بازی می‌گذرد و در سالگرد دبل عیسی مقابل پاختاکور و محرومیتش، پرسپولیس یک بار دیگر در حالی‌که خود عیسی را هم در اختیار دارد باید به مصاف نماینده ازبکستان برود.

۱۱
اولین تقابل پرسپولیس با یک تیم ازبکستانی به سال ۱۳۷۶ برمی‌گردد که قرمزها مقابل نوبهار به تساوی یک ـ یک رسیدند. در این ۲۷ سال، شماره بازی‌های پرسپولیس با تیم‌های ازبکستانی در آسیا به ۱۱ بازی می‌رسد و البته همه‌چیز هم در تعادل است. یعنی چهار برد برای پرسپولیس، چهار برد برای تیم‌های ازبکستانی و سه تساوی. علاوه بر پاختاکور، تیم‌های بنیادکار و نسف‌قارشی دیگر تیم‌های ازبکستانی هستند که در این سال‌ها با پرسپولیس رودررو شده‌اند. بنیادکار پنج بار و نسف‌قارشی دو بار. در این میان پنج تقابل پرسپولیس با ازبکی‌ها در تهران بوده که قرمزها فقط در یک بازی پیروزی شدند و سه بار در خانه شکست خورده‌اند. 

۱۰
استقلال و السد قطر از مرداد ۱۳۶۹ تاکنون ۱۰ بار با هم بازی کرده‌اند که نیمی از آنها مساوی شده است. با این حال در پنج بازی دیگر دو تیم، برتری با نماینده کشورمان بوده، البته استقلال تاکنون چهار بار مقابل السد به پیروزی رسیده و فقط یک‌بار به این حریف قطری باخته که این باخت هم به تقابل شش سال پیش دو تیم در شهریور ۱۳۹۷ مربوط می‌شود که السد در تهران استقلال را سه بر یک شکست داد. نکته جالب‌تر این‌که السد تاکنون چهار بار در دوحه میزبان استقلال بوده و حتی یک‌بار هم برنده نشده است. استقلال در دوحه سه بار مقابل این حریف مساوی کرده و یک‌بار هم برنده شده است.  نکته جالب دیگر این‌که از آخرین ترکیب تیم استقلال مقابل السد قطر، تنها روزبه چشمی و میلاد زکی‌پور در این تیم حضور دارند.

۲۸
استقلال برای تیم‌های قطری همیشه حریف ترسناکی بوده است. آبی‌ها تاکنون ۲۷ بار با تیم‌های قطری روبه‌رو شده و در ۲۳ بازی بازنده نبوده! ۱۳ برد، ۱۰ تساوی و تنها چهار باخت نتیجه تقابل استقلال با هفت تیم قطری است. ۱۰ بازی با السد، ۹ بازی با الریان، با بازی با الغرافه، دو بازی با الدحیل، دو بازی با الوکره، یک بازی با ام‌صلال و یک بازی هم با الشمال همه تقابل‌های قطری استقلال هستند. در این بین ام‌صلال و الدخیل تنها تیم‌های قطری هستند که در دو تقابل خود با استقلال بازنده نبودند و چهار تیم دیگر ۱۳‌بار مقابل نماینده آبی‌پوش تهرانی طعم شکست را چشیده‌اند. در این بین الریان با شش باخت رکورددار است و السد با چهار باخت در رده دوم قرار دارد. تیم‌های الغرافه، الشمال و الوکره هم هر کدام یک‌بار مقابل استقلال شکست خورده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها