سربازان گمنام امت

جنایات رژیم‌صهیونیستی در لبنان ادامه دارد و پس از جنایات سلسله‌وار که از انفجار پیجرها آغاز شد و تا ترور دبیرکل حزب‌ا... در جمعه‌شب انجامید، در دو روز گذشته نیز حملات اسرائیل ادامه یافت و صهیونیست‌ها شیخ نبیل قاووق از رهبران برجسته لبنان را به شهادت رساند.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۰۱
 
حزب‌ا...لبنان دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ نبیل قاووق از اعضای شورای مرکزی این گروه مقاومت در حمله تروریستی روز شنبه رژیم اشغالگر به ضاحیه بیروت در منطقه شیاح به شهادت رسیده است. 
دربیانیه حزب‌ا...آمده است:آیت‌ا...قاووق مسئولیت‌های زیادی‌رادربخش‌های‌مختلف حزب‌ا...برعهده داشت وشایستگی این مسئولیت‌ها را به نحو احسن نشان داد. ایشان عالمی وارسته و مجاهدی بزرگ بودند که همیشه در میدان جهاد حضور داشتند و در خطوط مقدم جبهه در کنار رزمندگان زندگی کردند. عمر شریف ایشان در میدان‌های جهاد، خدمت و فداکاری گذشت.
شهید شیخ نبیل قاووق (۶۰ ساله) از اعضای رده ‌بالای حزب‌ا... و از سال ۲۰۰۹ معاون رئیس شورای اجرایی این گروه مقاومت بود.مسئول منطقه جنوب حزب‌ا... برای سال‌های طولانی نیز از دیگر مسئولیت‌های وی به‌شمار می‌رود.این شهید بزرگوار همچنین در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ ذیل تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و در فهرست موسوم به «لیست سیاه» آمریکا قرار گرفته بود.
   
تایید شهادت حاج‌علی کرکی
حزب‌ا...لبنان دیروز همچنین رسما شهادت حاج‌علی کرکی از فرماندهان ارشد این جنبش و فرمانده جبهه جنوب این کشور را تأیید کرد.حزب‌ا...لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده ارشد علی کرکی (حاج ابوالفضل) که فرماندهی جبهه جنوب این کشور را برعهده داشت، در بمباران عصر جمعه (ششم مهرماه) به همراه دبیرکل حزب‌ا... لبنان سید‌حسن نصرا... به شهادت رسیده است.
در این بیانیه آمده است؛ «فرمانده بزرگ جهادی حاج‌علی کرکی به همراه جمعی از برادران مجاهد خود و نیز حسین زمان ما، بزرگ‌ترین شهید و رهبرمان، دبیرکل حزب‌ا... سید‌حسن نصرا... در یورش جنایتکاران صهیونیست به حاره حریک شهید شد. چه افتخار بزرگی و چه شهادت مبارک کم‌نظیری».
حزب‌ا... افزود که از زمان حمله رژیم‌صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ به لبنان، حاج‌ابوالفضل رهبری مقاومت اسلامی در جنوب را برعهده گرفت و فرماندهی تمامی رویارویی‌های قهرمانانه با دشمن صهیونیستی را برعهده داشت. وی نقشی تاریخی در آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی سال ۲۰۰۶ داشت. وی از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا روز شهادتش، مسئولیت رهبری جبهه جنوب را با تمامی محورها و یگان‌های آن برعهده داشت.
   
تضمین حیات حزب‌ا...
شهادت سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان و سایر فرماندهان شهید مقاومت بار دیگر نشان داد که فرماندهان مقاومت همیشه در میدان هستند و هر روز آماده شهادت و اگر قرار بود هراس و امتناعی از شهادت داشته باشند، اصلا پا به این میدان نمی‌گذاشتند. این مسأله به یک گروه مقاومت نیز محدود نیست و تمام فرماندهان مقاومت؛ از حزب‌ا... گرفته تا حماس و جهاد و سایر گروه‌ها در کشورهای دیگر در خط مقدم جبهه مقابله با استکبار و اشغالگران هستند؛ شهادت عادت رهبران مقاومت است.حدود دو ماه قبل بود که اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس به شهادت رسید و البته پیش از او جمع زیادی از فرماندهان و رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت رسیده بودند. شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز رنتیسی، صالح العاروری، محمد الزواری، عمر النایف، محمود المبحوح و عزالدین الشیخ خلیل از جمله رهبران مقاومت فلسطین هستند که در دهه‌های گذشته در مقابله با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. بدون تردید همان‌گونه که رهبر حکیم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، رژیم غاصب، متجاوز و ددمنش صهیونیستی از جنایت‌های خود در به شهادت رساندن مردم بی‌گناه و مظلوم لبنان و فلسطین و ترورهای فرماندهان مقاومت هیچ بهره‌ای نخواهد برد و خون شهیدان، آتش مقاومت در برابر رژیم اشغالگر را مشتعل و سرعت اضمحلال آن را شتاب خواهد بخشید.
   
تجربه گرانسنگ
نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که خون شهدا عملا به بالندگی بیشتر مقاومت منجر شده و هر یک از فرماندهان مقاومت که در گذشته شهید شده‌‌اند، عزم این جبهه در پیمودن مسیر خود بیشتر شده است. نمونه بارز این مسأله را می‌توان در حزب‌ا... دید که پس از شهادت سیدعباس موسوی، دومین دبیرکل حزب‌ا...وپذیرش این مسئولیت ازسوی حسن نصرا...، نه‌تنهاخللی درعملکرد این تشکیلات ایجاد نشد که مقاوم‌تر ازقبل به پیمودن مسیرادامه دادند.سید‌حسن نصرا...،سومین دبیرکل تشکیلات حزب‌ا... لبنان بود. صبحی‌‌طفیلی، اولین دبیرکل حزب‌ا... بود و پس از اوسیدعباس موسوی، مسئولیت این تشکیلات را بر‌عهده گرفت.سیدعباس موسوی درسال‌های اول فعالیتش درکنار نیروهای فلسطینی با اسرائیل جنگید و وقتی برای تحصیل به عراق رفت، با رژیم بعث به مقابله برخاست و هنگامی که به لبنان برگشت با تشکیل حزب‌ا...به‌صورتی جدی‌تر وارد نبرد با اسرائیل شد.او متأثر از اندیشه‌های سیدمحمدباقر صدر و امام خمینی(ره) بود و برای دیدار با وی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۸) به ایران آمد. او در سال ۱۹۶۶ میلادی در شهر صور با امام موسی صدر آشنا شد و به توصیه وی به حوزه علمیه صور (معهد الدراسات‌الاسلامیه) رفت و تحصیلات حوزوی خود را از آنجا آغازکردودرماه می۱۹۹۱میلادی ازسوی شورای مرکزی حزب‌ا...لبنان به‌عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد تا پس ازصبحی‌طفیلی دومین دبیرکل این حزب باشد.سیدعباس موسوی ۲۷بهمن سال۱۳۷۰(۱۶فوریه۱۹۹۲) برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای «جبشیت» سفر کردو پس ازشرکت درمراسم و ایراد سخنرانی به سمت بیروت در حرکت بود. هلی‌کوپترهای اسرائیلی با توجه به اطلاعاتی که ازطریق جاسوسان اسرائیل درلبنان به دست آورده بودند، به کاروان اتومبیل‌های سیدعباس موسوی حمله کردند و با هدف قراردادن خودروی وی، او،فرزند وهمسرش رابه شهادت رساندند.پس از ترور سیدعباس موسوی، با اجماع شورای تصمیم‌گیری حزب‌ا...،حسن نصرا...برای دبیرکلی حزب‌ا...انتخاب شد. اگرچه حزب‌ا... رهبر گرانسنگی را از دست داد، اما این به‌هیچ‌وجه پایان راه نبود و مقاومت با رهبری سید‌حسن نصرا...، قدرتمندتر از گذشته به راه خود ادامه داد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها