چالش‌های رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان

روزنامه صهیونیستی معاریو به چالش‌هایی پرداخت که ارتش این رژیم در صورت حمله به لبنان با هدف بازگردان وضعیت شمال فلسطین اشغالی به شرایط قبل از جنگ، با آن مواجه است.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، این روزنامه نوشت، در روزهای اخیر، سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی متوجه شده که تل‌ آویو باید عملیاتی را در لبنان انجام داده و به حزب‌ الله حمله کند و واقعیت جدیدی ایجاد کند اما با معضلاتی روبروست و نمی‌داند که اکنون حمله کند یا منتظر زمان دیگری بماند.

معاریو نوشت: برخی از ملاحظات تل‌آویو درمورد حمله یا عدم حمله به لبنان این است که ارتش اسرائیل هنوز ماموریت خود را در نوار غزه تکمیل نکرده است. ۱۰۱ اسیر در دست حماس دارد. ارتش اسرائیل هنوز حماس را شکست نداده و مجبور است تعداد زیادی از نیروهای خود را در غزه نگهدارد. باید توان و تجهیزات ارتش نوسازی شود زیرا ارتش بر پایه یک جنگ طولانی چند ساله شکل نگرفته است. علاوه بر آن، کرانه باختری هر روز به منابع و انرژی بیشتری نیاز دارد که باید از بخش‌های دیگر ارتش تامین شود.

این روزنامه نوشت، سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی می‌خواهد تاثیر غافلگیری بر حزب‌الله را حفظ کند و اکنون پس از ۱۱ ماه جنگ، خلق چنین تاثیری دشوار است. موضوع دیگر که رژیم صهیونیستی را نگران کرده، مشروعیت بین‌المللی به رهبری ایالات متحده است که اکنون درگیر انتخابات ریاست جمهوری است.

معاریو نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ تلاش کرد قابلیت‌های حزب‌الله لبنان را تحت تاثیر قرار دهد اما در مقابل خسارات سنگینی به شمال فلسطین اشغالی وارد شد: «شهرک‌های اشغالی خالی، اقتصاد فروپاشیده و  بحران اجتماعی. نیاز فوری به بازگرداندن سرزمین‌های شمالی رها شده توسط کابینه وجود دارد.»

روزنامه عبری نوشت، رژیم صهیونیستی قبل از اینکه تصمیم بگیرد به لبنان حمله کند، باید این موضوع را به صورت استراتژیک بررسی کند. ابتدا باید خط پایان ترسیم شود: «آیا تل‌آویو یک نوار امنیتی در لبنان خواهد ساخت؟ آیا شهرک‌هایی مانند «شابی صور» یا «سافیونی النبطیه» یا شاید شهرک «کدمت مرج عیون» (اشاره به مناطق صور، نبطیه و مرج عیون در جنوب لبنان) را ایجاد خواهد کرد؟ اختیار جداسازی نیروها در روز پایان جنگ باید با آمریکایی‌ها و جامعه جهانی انجام شود و طرح بازسازی شمال از قبل مشخص شود.»

در عین حال بخش نظامی رژیم صهیونیستی به فرماندهی «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم بار دیگر نسبت به جنگ با لبنان هشدار داده‌ است.

از سوی دیگر، به نوشته معاریو، حزب‌الله لبنان هم اهمیتی به این تهدیدات نمی‌دهد و همین امروز صبح نمایش کوچک ۳۰ دقیقه‌ای داشت و خواست گوشه‌ای از قدرت جنگی نامحدود خود را نشان دهد؛ در حالی که شمال فلسطین اشغالی اکنون متروک مانده و بعید است که وضعیتش در آینده نزدیک تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها