روح الله بهرامشاهی:

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قطب تولید پنل های خورشیدی خواهد شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: با استقرار شرکت تخصصی مونتاژ ماشین آلات معدنی و ورود در حوزه آی تی و آی سی تی و استقرار پژوهش فن آوری فرتاک برای مونتاژ و تولید پنل خورشیدی ، این منطقه ویژه در آینده نزدیک قطب تولید پنل های خورشیدی خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: با استقرار شرکت تخصصی مونتاژ ماشین آلات معدنی و ورود در حوزه آی تی و آی سی تی و استقرار پژوهش فن آوری فرتاک برای مونتاژ و تولید پنل خورشیدی ، این منطقه ویژه در آینده نزدیک قطب تولید پنل های خورشیدی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۷۱۲۲۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛روح الله بهرامشاهی در دیدار با سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در خصوص خط آهن احمد آباد- منطقه ویژه  کرمان (باغین)در زمان دولت شهید رئیسی گفت: موضوع خط ریلی یاد شده هم اکنون در دو وزارتخانه راه  شهرسازی و کشور در حال پیگیری است.
 
بهرامشاهی،افزود: با ورودبانک vtb روسی مجری طرح کریدور شمال به جنوب شرکت های بزرگ چینی  Camce خط ریلی آهن احمد آباد- رفسنجان - باغین بزودی وارد فاز اجرایی شود.
 
وی با اشاره به متوقف شدن واگذاری زمین در منطقه گفت: امسال بنا داریم تا به توسعه زیر ساخت های منطقه بپردازیم  و هم اکنون این امر با لوله گذاری، جدول کشی و ساخت انبارهای بزرگ روباز و مسقف و همچنین با مصوب نمودن طرح جامع منطقه بر روی حوزه زیر ساخت تمرکز شده است.
 
سیدمهدی طبیب زاده نیز در این دیدار گفت: با همگرایی و تفاهم می‌توانیم جهت رشد و توسعه منطقه گام های بزرگی برداریم .
 
وی به چهار توافق مهم با شرکت مس اشاره نموده و گفت: اولین تفاهم ما با شرکت مس در زمینه تعریف زنجیره ارزش مس پس از مراحل استحصال کاتد و ورود بخش خصوصی به این زنجیره است .
 
وی با بیان اینکه دومین تفاهم ورود به بحث نظام پیمانکاری بین المللی است که هدف آن معرفی ظرفیتهای بازار استان کرمان به شرکت مس است افزود: با شرکت مس در حوزه تامین بودجه شرکت های دانش بنیان از محل صندوقی به همین نام در شرکت مس تفاهم شده است .
 
رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه طبق تفاهم با  شرکت مس در حوزه مسئولیت های اجتماعی مقرر شده است اولویت های استان کرمان را در این زمینه احصا و به شرکت مس اعلام نماییم.
 
طبیب زاده، خط ریلی احمد آباد به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و کرمان را پروژه ای ملی و تاثیر گذار برای منطقه دانست و با بیان اینکه بهترین مکان برای استقرار دیتا سنتر جنوب شرق منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می باشد افزود: کلید اصلی تولید تامین مالی است و  منطقه ویژه اگر بتواند همراه با خدماتی که به سرمایه گذاران می دهد یک بسته تامین مالی نیز ارائه کند تا سرمایه گذاران بتوانند ظرفیت های قانونی را درکشور پیدا کنند جاذبه خوبی برای منطقه ایجاد خواهد کرد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها