تله کابین میثاق ملل گردشگران را به بام کرمان می برد  
نخستین تله کابین جنوبشرق کشور با سرمایه گذاری یک هزارمیلیارد تومانی موسسه ملل راه اندازی شد؛

تله کابین میثاق ملل گردشگران را به بام کرمان می برد  

مدیرعامل شرکت زیبا سازه :

برای احداث هتل بام کرمان منتظرتصمیم نهایی مدیران ارشد استان هستیم

کرمان_ مدیرعامل شرکت زیبا سازه گفت: برای احداث پروژه بزرگ هتل بام کرمان منتظرتصمیم نهایی مدیران ارشد استان هستیم.
کرمان_ مدیرعامل شرکت زیبا سازه گفت: برای احداث پروژه بزرگ هتل بام کرمان منتظرتصمیم نهایی مدیران ارشد استان هستیم.
کد خبر: ۱۴۷۱۲۱۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ ابوالقاسم سیف الهی، با اشاره به اینکه اجرای پروژه هتل بام کرمان منوط به تصمیم نهایی مدیران ارشد کرمان است افزود: با ساخت هتل بام کرمان موزه آثار و دست نوشته‌های شهید سلیمانی در لابی این هتل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به علاقه شهید سلیمانی به پیشرفت کرمان افزود: پیش بینی شده است پس از احداث هتل بام بر فراز کوه صاحب الزمان کرمان، موزه‌ای از آثار و دست نوشته‌های بسیاری که از شهید سلیمانی باقی مانده است در لابی این هتل ایجاد شود تا ضمن نگهداری از آنها، زائرانی که به کرمان می‌آیند بتوانند از این ظرفیت ارزشمند بازدید کنند.

وی با بیان اینکه منتظر نهایی شدن پروژه ساخت هتل بام کرمان هستیم افزود: این هتل در زمینی به مساحت سه هکتار، در هشت طبقه با ۲۰۰ اتاق ساخته می‌شود و مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت این هتل ۴ سال است که اگر قطعی شود مجموعه پارک آبی و رصدخانه زودتر از هتل در بازه زمانی یک سال و نیم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ استان کرمان در ابعاد مختلف و سرمایه گذاری صورت گرفته در مجموعه تله‌کابین کرمان برای رونق گردشگری این شهر افزود: مجموعه تله‌کابین کرمان پیشرفته‌ترین تله‌کابین کشور است که شرایط استاندارد و ایمنی را طی کرده و خط آن متعلق به ایتالیا است.

سیف الهی، با بیان اینکه مالکیت پروژه تله کابین کرمان پس از ۱۰ سال به شهرداری اورهال می‌شود افزود: قرارداد این پروژه در سال ۱۳۹۱ با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی منعقد شد که تا کنون در مجموع هفت‌میلیون یورو فقط برای خود تله‌کابین سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ساخت پیست اسکیت، رصدخانه، تشکیل تیم‌های کوهنوردی و غارنوردی با حضور مربیان حرفه‌ای، پارک آبی و… از جمله طرح‌های توسعه‌ای مجموعه تله کابین کرمان است.

مدیرعامل شرکت زیبا سازه با بیان اینکه یکی از نیازهای تله کابین کرمان ایجاد یک جاده دسترسی به بالای کوه صاحب الزمان بوده است، گفت: عملیات ساخت این جاده ۱۸۰۰ متری انجام شده است و در حال حاضر عملیات سنگفرش کردن مسیر این جاده در حال انجام بوده تا پس از اتمام آن، مردم با پای پیاده و یا با دوچرخه به بالای کوه و مجموعه تله کابین دسترسی داشته باشند.

سیف الهی، افزود: تردد در این جاده فقط برای خودروهای امدادی مجاز است و پس از احداث هتل بام، گردشگران و مسافران هتل توسط خودروهای برقی به بالای کوه و هتل بام منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: توافق نامه احداث مجموعه تله کابین کرمان در سفر استانی دکتر روحانی رئیس جمهور وقت به امضا رسیده است و موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی را دارا می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها