سیاستمداران و تحلیلگران لبنانی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» پیرامون عملیات انتقامی «اربعین» علیه رژیم صهیونیستی مطرح کردند

عملیات پنهانکاری برای فرار از شکست بزرگ

عملیات اربعین، نقطه آشکارساز قدرت و قوت حزب‌ا...در تقابل مطلق با دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود. شوک امنیتی و نظامی ناشی از عملیات اخیر مقاومت به اندازه‌ای بوده که وزیر جنگ رژیم اشغالگر، خواستار کنترل تنش‌ها با مقاومت لبنان شده و رسانه‌های صهیونیستی نیز از اطلاع‌رسانی درخصوص تبعات و تلفات گسترده این عملیات منع شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۱۴
 
در این میان، اکثر تحلیلگران، پاسخ حزب‌ا...راهوشمندانه و قاطعانه دانسته وتاکید دارند که این عملیات مورد انتظار تل‌آویو نبوده است. در این خصوص گفت‌وگویی با مقامات، چهره‌های رسانه‌ای و تحلیلگران لبنانی صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

شکی در انتقام مقاومت وجود نداشت 
حسن عزالدین، عضو پارلمان لبنان در گفت‌وگو با جام‌جم به تاثیرگذاری عملیات حزب‌ا... در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی اشاره کرد:«ازابتدا کمترین شبهه و شکی درخصوص عملیات انتقامی حزب‌ا...وجود نداشت،زیرا درطول این سال‌ها،هرگز نشده که مقاومت اسلامی لبنان ازمواضع خوددرمواجهه بااین دشمن وقیح(رژیم صهیونیستی)عقب‌نشینی کند.این عملیات به‌خوبی صورت‌گرفت وگستردگی آن،نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی وعملیاتی حزب‌ا...بود.حتی دشمن صهیونیستی درصددارائه روایتی درخصوص خنثی‌سازی این عملیات برآمد اما شواهد محکمی که دراراضی اشغالی وجودداشت، این عملیات روانی صهیونیست‌ها را نیز با شکست مواجه کرد.»
این سیاستمدار لبنانی افزود:«برخی از بازیگران(منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای) تلاش کردند انتقام حزب‌ا...را به مذاکرات آتش‌بس غزه گره بزنند و ادعا کنند که این انتقام صورت نخواهد گرفت.اما حزب‌ا...در عمل قدرت خود را نشان داد و این گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌ها، تاثیری بر عزم آن نگذاشت.»
   
پاسخ حزب‌ا...با نهایت دقت و ذکاوت صورت گرفت 
وئام وهاب، رئیس حزب توحیدالعربی درگفت‌وگو باجام‌جم، به قدرت،درایت ورصد آگاهانه حزب‌ا...اشاره کرده و می‌گوید: «حزب‌ا... به وعده خود عمل کرد و پاسخی به دشمن صهیونیستی داد که به‌خوبی مورد محاسبه و بررسی قرار گرفت. ما تا ژانویه سال جدید (۲۰۲۵) احتمال گسترش جنگ میان اسرائیل و لبنان را در نظر می‌گیریم. بااین‌حال آنچه اخیرا در جریان انتقام حزب‌ا... مشاهده کردیم نشان داد که مقاومت قدرت مدیریت قوی و مدبرانه‌ای بر میدان نبرد دارد. ما امروز با یک بحران تمام‌عیار یعنی جنگ غزه مواجه هستیم که از نوعی پیچیدگی برخوردار است و اقدامی از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای حل آن صورت نمی‌گیرد. در چنین شرایطی باید همه احتمالات را درخصوص اقدام دشمن و پاسخ مناسب به آن مورد بررسی قرار داد.»
این سیاستمدار لبنانی تصریح کرد:«سیدحسن نصرا...درسخنرانی خود ابعادکاملی از موضوع را تشریح کرد. این موضوع نشان‌دهنده قدرت مقاومت است که باید به آن افتخار کرد.»
   
به مقاومت افتخار می‌کنیم 
شیخ صهیب‌ الحبلی، عضو ارشد علمای مقاومت در لبنان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به سخنرانی سیدحسن نصرا... و عملیات انتقامی اولیه حزب‌ا...تاکید کرد:«دشمن غاصب صهیونیستی که در جنگ غزه بدترین جنایات را مرتکب شده، باید بداند که دوران اقدام بدون تبعات و مجازات آنها تمام شده است.چنانچه سیدحسن نصرا...درسخنرانی خوداشاره کرد،این تازه اولین گام از انتقام مقاومت بود. قطعا گام‌های بعدی در راه است وحزب‌ا...ازقدرت بالای خود درراستای پاسخ‌دهی به جنایات تل‌آویو استفاده خواهد کرد. دامنه عملیات حزب‌ا... گسترده و بی‌سابقه بوده است.»
این عالم لبنانی افزود: «اکنون رژیم اشغالگر در ترس و وحشت ناشی از عملیات اخیر و عملیات‌های بعدی به‌سر می‌برد و دریافته که انتقام مقاومت قطعیت و جامعیت دارد.»
   
سانسور عملیات اربعین عمق فاجعه در تل‌آویو را نشان می‌دهد 
فادی اسماعیل بودیه، سردبیر نشریه المرایا در تشریح عملیات صورت‌گرفته از سوی حزب‌ا... و تبعات آن به جام‌جم می‌گوید: «رسانه‌های رژیم اشغالگر ومنابع رسمی و حتی غیررسمی در این رژیم از اطلاع‌رسانی درخصوص تلفات گسترده عملیات حزب‌ا... درده‌هانقطه استراتژیک ازاراضی اشغالی منع شده‌اند.این مسأله به‌خودی‌خودنشان‌دهنده عمق فاجعه برای صهیونیست‌هاست. قطعا این سانسور و پنهانکاری نمی‌تواند دنباله‌دار باشد، زیرا تجربه نشان داده است هرگاه صهیونیست‌ها درصدد لاپوشانی یک‌موضوع برآمده‌اند، ابعاد آن اتفاقا به‌صورت کامل افشا شده و آبرویی برای این رژیم باقی نگذاشته است.»
این تحلیلگر لبنانی افزود: «ارتش رژیم‌صهیونیستی و نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آن، نسبت به این عملیات فریب خوردند و اکنون دچار شکست تمام‌عیار دیگری شده‌اند.»
   
صهیونیست‌ها جنگ اطلاعاتی و نظامی را توأمان باختند
ناصر قندیل، سردبیرنشریه البناء نیزبا اشاره به صداقت حزب‌ا...درشکل‌دادن عملیات انتقامی اخیرواستمرار آن به جام‌جم گفت: «دشمن جنگ اطلاعاتی و نظامی را در جریان عملیات اخیر حزب‌ا...به‌صورت توأمان باخت. سیدحسن نصرا... به‌وضوح پیچیدگی اطلاعاتی و میدانی این عملیات را ارائه کرد. در حملاتی که ارتش اشغالگر انجام داد، تعدادی از پرتابگرهای موشکی مقاومت را هدف گرفت اما این یک حمله پیشگیرانه نبود، زیرا موفق به آسیب‌رساندن به هیچ‌یک از سکوهای آماده برای انجام عملیات انتقام نشد. ماموریت اصلی سکوهایی که دشمن هدف قرار داد، گمراه‌کردن، فریب‌دادن و سردرگم‌سازی رادارها و موشک‌های پدافند هوایی برای عبور پهپادها و موشک‌های اصلی بود.»
این روزنامه‌نگار و سیاستمدار لبنانی افزود: «نتیجه اولیه این عملیات، سردرگمی توأم با شکستی است که موساد و ارتش رژیم اشغالگر و کابینه جنگ نتانیاهو متحمل شده‌اند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها