در دانشگاه پیام نور البرز صورت گرفت؛

معرفی مسئول جدید بسیج دانشجویی

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در مراسم معرفی مسئول جدید بسیج داشجویی این داشگاه بیان کرد: خروجی بسیج باید افرادی مانند شهید چمران باشد
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در مراسم معرفی مسئول جدید بسیج داشجویی این داشگاه بیان کرد: خروجی بسیج باید افرادی مانند شهید چمران باشد
کد خبر: ۱۴۶۹۰۰۵

به گزارش خبرنگار جام جم البرز،این مراسم که با حضور پاسدار مصطفی ترابی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد؛ آقای یاسین سعیدی به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز کرج معرفی شد.
یزدان پناه رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه بسیج عنوان کرد: بسیج امروز معنایی فراتر از یک تشکل اجتماعی و سیاسی است و مختص یک قشر خاص نیست و امروز مردم می‌توانند در تمامی زمینه‌ها اعم از علمی، فرهنگی و ... در این حوزه فعالیت کنند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با قدردانی از تلاش‌های مسئول سابق بسیج دانشجویی مرکز کرج برای یاسین سعیدی آرزوی موفقیت کرد.
حجت الاسلام فیاض مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه نیز در سخنان خود عنوان کرد: نام بسیج خود دارای موضوعیت است و کار جهادی کاری است که جنبه مبارزه و برطرف کردن موانع را در رسیدن به هدف معین داشته باشد.
مصطفی ترابی نیز ضمن تاکید بر این نکته که دانشگاه محل حضور قشر جوان دانشگاه است غفلت از این قشر را زیان بار خوانده و گفت: سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است و با نگاه انقلابی و مدیریت انقلابی میتوان با توجه به اقتضای یک دانشگاه به اهداف مطلوب دست یافت.
به همین منظور خبرنگار جام جم البرز با یاسین سعیدی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان البرز گفتگو کرد که در ادامه می‌آید.
وی که دانشجوی ترم سوم رشته اقتصاد است، بیان کرد: جامعه‌ی دانشجویان با سواد، با فرهنگ و کوشا در کسب تجربیات جدید است که باید در بسیج دانشجویی، این توانمندی‌ها در راستای مواضع و اهداف انقلاب اسلامی ساماندهی شود و با توجه به ذهن خلاق و توانمند جوانان، با جذب و پرورش دانشجوی بسیجی به یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر فرزانه‌مان که "جذب نیروی با تدبیر و تفکر و طراح" است عمل کرده ایم
وظیفه دانشجویان در مقابل بیانیه گام دوم انقلاب
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره مستقیم به نسل جوان جامعه دارد و مسئولیت پذیری، عدالتخواهی، آزادی، استقامت و پایداری و سبک زنگی درست را برای این قشر تبیین می‌کند. باید با تحلیل درست و جامع این بیانیه ضمن تبلیغ آن در دانشگاه تبیین درستی نیز برای دانشجویان داشته باشیم.
ما در مجموعه بزرگ پیام نور به واسطه‌ی کلاس‌های غالبا غیر حضوری، بستر مجازی خوبی برای جهاد تبیین داریم و با توجه به برنامه ریزی‌هایی که داشتیم در کنار استفاده از فضا‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه، تور‌های تبیینی هماهنگی با مشارکت دانشگاه‌های پیام نور البرز با حضور دانشجویان ترتیب می‌دهیم.
بسیج دانشجویی و نقش آفرینی در جنگ نرم
کشور‌های غربی و صهیونیست‌های جنایتکار جنگ نرم سنگینی را علیه کشور‌های مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و با تیم‌های رسانه‌ای بسیار قوی قصد تخریب افکار جوامع اسلامی را دارند، برای مقابله با این اقدامات دشمن در سطح دانشگاه ها، در کنار تبیین مواضع دشمن، باید دوره‌های معرفتی، اعتقادی و دشمن شناسی با کمک استادان متخصص برگزار کنیم.
برگزاری تریبون‌های آزاد اندیشی در دانشگاه
کشور ما بر پایه‌ی جمهوری بنا شده و همواره سرنوشت کشور به دستان افراد جامعه رقم خورده که نمونه بارز آن را در انتخابات‌ها می‌بینیم، اما نباید تریبون‌های آزاد و شنیدن انتقادات مردم را به بازه‌ی زمانی انتخابات‌ها محدود کنیم و این بستر باید همیشه برای افراد جامعه فراهم باشد تا صدایشان را به گوش مسئولان برسانند؛ در گفتگو‌های انجام شده با مسئولان مربوطه در دانشگاه و سطح شهر از این پس فضای گفتگو‌های آزاد همواره در اختیار دانشجویان و افراد جامعه قرار می‌گیرد.
بسیج دانشجویی و رصد عملکرد مسئولان
مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در یکی از سخنرانی‌های خود در سال ۸۲ فرمودند که «دانشجو باید قانون اساسی را بخواند و بداند در زمینه‌ی عدالت باید از کدام دستگاه‌ها چه توقعی داشته باشد». قشر فعال دانشجو باید همواره عدالتخواه باشد و از مسئولان کشور هم این خواسته‌ی به حق را در همه زمینه‌ها طلب، و در مقابل بی عدالتی و قانون‌گریزی آن‌ها ایستادگی کند. در حال حاظر پشت بسیاری از میز‌ها افرادی غیر متخصص و بعضا بدون سواد مربوطه نشسته اند که جای نخبگان و متخصص‌ها را گرفته اند. باید با بها دادن به جوانان و فراهم کردن فرصت‌های شغلی خوبِ بیشتر برای افراد متخصص، اما با تجربه‌ی کم که تازه قصد ورود به بازار کار در تخصص خود را دارند نخبگان و نیرو‌های کارِ پر پتانسیل خود را در کشور نگه داشته و حتی زمینه‌ی اشتغال نخبگان خارج از کشور را نیز در کشورمان مهیا کنیم.
کوتاه سخن اینکه؛ بسیج دانشجویی فرصتی است که به راحتی نباید از کنار آن گذشت؛ نیروی شاداب، عملگرا که دانش و آگاهی را چاشنی شور جوانی کرده و اگر دیروز پیشینیان آنان در دفاع مقدس حماسه‌ها خلق کردند، امروز نسل جدید بسیج دانشجویی در هر زمینه می‌تواند خالق لحظه‌های زیبا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها