از عجیب‌ترین تیم نقل و انتقالات تا تیم‌هایی که پرستاره هستند

جنگ قهرمانی آغاز شد

لیگ‌برتر از امروز آغاز می‌شود اما نقل و انتقالات آن تا ۲۸ شهریورماه ادامه دارد. یعنی تیم‌ها می‌توانند دوباره بازیکن جذب کنند، هر چند بعضی باشگاه‌ها دیگر نیازی به خرید جدید ندارند چون کامل بسته‌ شده‌اند. آنچه امسال بر همه ثابت شد این بود که دیگر چشمه استعدادهای فوتبال ایران خشکیده وبعضی باشگاه‌ها فقط برای پر کردن لیست و پست‌های خود مجبور به جذب بعضی بازیکنان شدند.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۸۰
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش
 
در این بین استقلال، سپاهان، تراکتور و پرسپولیس مثل سال‌های گذشته قوی‌ترین و بهترین تیم‌ها را بستند تا جنگ قهرمانی را زود آغاز کنند. بعضی باشگاه‌ها مثل هوادار و استقلال خوزستان هم رکورد جذب بازیکن را شکستند و باید دید خروجی کارشان چه خواهد بود. در این مطلب به بررسی عملکرد باشگاه‌ها در نقل و انتقالات می‌پردازیم. 

استقلال
رامین رضائیان، سامان فلاح، علیرضا کوشکی، اندونگ، کاکوتا، میلاد زکی‌پور،محمدحسین اسلامی و...از جمله بازیکنان جذب شده این تیم بودند. نکونام به ظاهر تیم مورد علاقه‌اش را بسته.درمقابل چهره‌هایی چون بابایی، حامدی‌فر، سلمانی و حردانی از جمع آبی‌ها جدا شدند. در حال حاضر تکلیف منتظر محمدعراقی مشخص نیست.او بازیکن استقلال است و قرارداد دارد ولی باید به تیم دیگری برود. از سویی محمدحسین مرادمند هم بازیکن این تیم است ولی بلاتکلیف مانده. استقلال می‌خواهد از فروش او منتفع شود و مرادمند هم هنوز زیر بار این ماجرا نرفته است. 

پرسپولیس
آنها فصل گذشته تیم قدرتمندی داشتند و امسال هم تکمیل شده به نظر می‌رسند.پورعلی گنجی و یاسین سلمانی که رباط پاره کرده بودند برگشتند. علیپور، گندوز، العملود و احمدزاده از جمله خریدهای بزرگ این باشگاه بودند. وضعیت بازگشت میلاد سرلک هم هنوز مشخص نیست. در مقابل آنها بازیکنانی چون بیرانوند، اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، علی نعمتی، مهدی ترابی و... را از دست دادند ولی قرمزها از سال گذشته چنان تیم قدرتمندی داشتند که حتی با جدا شدن این بازیکنان، نگران نیستند. 

تراکتور
همه می‌گویند باشگاه تبریزی بهترین عملکرد را درنقل وانتقالات داشته.پر بیراه هم نگفته‌اند.این باشگاه پس از جذب علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی ودانیال اسماعیلی‌فراز پرسپولیس‌،مهدی عبدی راهم بعد از یک رفت وبرگشت، دوباره گرفت. دو بازیکن خارجی به نام‌های پوستونسکی و اشترکالی راهم خریدند.درمقابل بازیکنانی چون مطهری، نعمتی، مهند علی، صفا هادی، عارف رستمی، واگنین و... را مازاد اعلام کرد.تراکتور با اسکوچیچ بدون شک یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود، مگر این‌که دوباره اتفاقات عجیب و غریبی در این باشگاه بیفتد یا اسکوچیچ با ستاره‌های این تیم نسازد. 

سپاهان
سپاهان بازیکنانی چون امید نورافکن، رامین رضائیان، شهریار مغانلو، فرشاد احمدزاده، محمد‌جواد حسین‌نژاد و میلاد زکی‌پور را از دست داد. این یعنی ۷-۶ بازیکن از ترکیب فصل گذشته جدا شدند. این باشگاه برای جبران سریعا دست به کار شد و جواد آقایی‌پور، حسین گودرزی، صالح حردانی، محمد علی‌نژاد، محمد امین حزباوی، محمد‌مهدی محبی، مهدی لیموچی و وحدت حنانوف را خرید. آنها همین حالا در تلاش هستند تا یکی دو بازیکن دیگر هم جذب کنند. با شکست برابر شباب الاهلی فعلا اوضاع برای این تیم خوب پیش نرفته و همه منتظرند تا عملکرد آنها را در طول فصل ببینند. 

دیگر باشگاه‌ها
باشگاه هوادار با خرید ۱۷ بازیکن رکورد زد و با جذب زواری، حیدری، ترکمان و ... ۹ بازیکن هم از دست داد. استقلال خوزستان هم با جذب ۱۶ بازیکن در رده دوم قرار دارد. اهوازی‌ها علاوه بر جذب سه بازیکن خارجی، ۱۳ بازیکن داخلی هم گرفتند و در مقابل ۹ بازیکن هم از این تیم جدا شدند. خیبری‌ها هم که تازگی به لیگ برتر صعود کرده‌اند ۱۲خرید جدید از جمله باتیستا، عارف رستمی، نقی‌زاده، امامعلی، طرهانی و...داشتند و به خدمت گرفتند. باشگاه گل‌گهر هم عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشت. هر چند آنها بازیکنانی مانند سحرخیزان، سامان فلاح، تورس و... را از دست دادند ولی ۱۲ بازیکن از جمله بابایی، حامدی‌فر، نریمان جهان، قربانی، مجید عیدی، واگنین و... را جذب کردند. فولاد خوزستان هم با یحیی هفت بازیکن تا این لحظه خریده و هشت بازیکن از دست داده است. ذوب‌آهن هم با خرید هشت بازیکن و از دست دادن پنج بازیکن عملکرد متعادلی در نقل و انتقالات داشته است. باشگاه‌هایی چون مس، نساجی و ملوان هم عملکرد متعادلی در نقل و انتقالات داشتند اما در مقابل لقب عجیب‌ترین تیم نقل و انتقالات به شمس آذر قزوین می‌رسد. باشگاهی که اکثر چهره‌های خود از جمله سرآبادانی، گودرزی، جعفرپور، امامعلی، رضایی و... را از دست داد و تا این لحظه فقط محمد‌امین رضایی را به خدمت گرفته است! 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها