ماموریت بخشش برای ناخدای ارتش

امین عبداللهی، ناخدا‌سوم نیروی دریایی ارتش آخرین ماموریت زندگی خود را با موفقیت انجام داد و به ملکوت آسمان‌ها پرکشید. حافظ کلاه‌سبز مرزهای کشورمان که مدتی پیش در سانحه تصادف در جاده بین دو استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و چهارمحال‌و‌بختیاری در اثر شدت برخورد با یک دستگاه خاور دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدنش به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۱۷
نویسنده لیلا حسین‌زاده - گروه حوادث
 
چند روز از پرکشیدن ناگهانی امین ۳۷ ساله می‌گذرد اما نه همسرش و نه دختر هشت‌ساله‌اش که در بیمارستان بستری و منتظر عمل جراحی هستند، هنوز نمی‌دانند پدر خانواده دیگر بین آنها نیست و هرگز لبخند امین را نمی‌بینند.
عبدا... عبداللهی از بستگان امین در مورد نحوه وقوع حادثه به جام‌جم می‌گوید: «‌امین شب تولدش تصمیم گرفت همراه همسر و دخترش به روستای باجگاه در شهرستان ممسنی بروند و پس از دیدار با پدر و مادرش به ماموریتی که مقرر شده بود، اعزام شود. پس از دیدار با آنها دوباره حرکت می‌کنند اما در جاده بین کهگیلویه‌و‌بویراحمد و چهارمحال‌و‌بختیاری پیچی وجود دارد که تا حدودی ناپیداست و همین باعث شد تا امین و راننده خاور یکدیگر را نبینند و درست وسط جاده به‌شدت با هم برخورد کنند. شدت تصادف به حدی بود که خودروی پژو ۴۰۵ امین کاملا اوراق شد و از بین رفت و خود راننده خاور نیز آسیب دید. با اعلام حادثه، گروه‌های امدادی به محل اعزام شدند و علاوه بر آنها، راننده خاور نیز با خانواده امین تماس گرفته و پدر او را در جریان حادثه قرار دادند. تا پدرش بیاید، امین با بالگرد هوانیروز به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شد. شدت تصادف به حدی بود که او دچار مرگ مغزی شد و در همین فاصله پزشکان به پدر امین پیشنهاد دادند که او اعضای بدنش را اهدا کند. پدرش نیز بدون هیچ مخالفتی رضایت‌نامه را امضا کرد. دو ساعت هم در بیمارستان منتظر ماند تا اقدامات مربوط به اهدای عضو انجام شود. قلب‌، کلیه‌ها، قرنیه‌های چشم، مفاصل زانو و هرچه که نیاز بود به بیماران نیازمند اهدا شد. پس از اهدای عضو، پیکر مرحوم به همان روستای زادگاهش در باجگاه منتقل و مراسم تشییع و خاکسپاری انجام شد.
عبداللهی ادامه می‌دهد: «‌همسرش خوشبختانه هوشیار است اما شدت آسیب‌دیدگی او بسیار بالاست و مانند دخترش به عمل جراحی نیاز دارد. قرنیه چشم دخترش به‌دلیل ورود شیشه به چشم آسیب دیده و قرار است در شیراز جراحی شود. همسرش از زمانی که هوشیار شده، مدام سراغ امین را می‌گیرد اما به‌دلیل شرایط ویژه جسمانی‌اش از دادن خبر فوت به او امتناع کرده‌ایم.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها