رئیس انجمن عکاسان هرمزگان خبر داد:

برگزاری یک کارگاه آموزشی عکاسی همزمان با روز جهانی عکاس

رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان گفت: همزمان با روز جهانی عکاس، یک کارگاه آموزشی با حضور یکی از اساتید کشوری برجسته این عرصه در بندرعباس برگزار می‌شود.
رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان گفت: همزمان با روز جهانی عکاس، یک کارگاه آموزشی با حضور یکی از اساتید کشوری برجسته این عرصه در بندرعباس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۲۶۶

 

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان گفت: همزمان با روز جهانی عکاس، یک کارگاه آموزشی با حضور یکی از اساتید کشوری برجسته این عرصه در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن عکاسان هرمزگان، حسام‌الدین انصاریان در این ارتباط اظهار کرد: روز ۱۵ آگوست- ۲۵ مردادماه به عنوان روز جهانی عکاس نامگذاری شده است.


وی با اشاره به اینکه این انجمن یک ویژه برنامه آموزشی برای این مناسبت در نظر گرفته است، افزود: یک کارگاه آموزشی با عنوان"نگاهی تحلیلی به آثار عکاسان آژانس مگنوم در قرن 21" با حضور مهدی وثوق‌نیا، از اساتید برجسته عکاسی کشورمان در همین مناسبت برگزار می‌شود.


وی گفت: مهدی وثوق‌نیا؛ عکاس مستند و فارغ التحصیل کارشناسی رشته عکاسی از دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران است که عکاسی را از سال ۱۳۶۷ از طریق کلاس‌های آزاد انجمن سینمای جوانان فرا گرفت و از ابتدای شروع کارش در تجربه زیستن در دوران تغییرات اجتماعی ایران نگاه‌اش معطوف به عکاسی مستند شد. 


رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، ارتقای دانش اعضای انجمن عکاسان و سایر عکاسان آزاد، بهبود مهارت‌های فنی، توسعه خلاقیت و.... است.


انصاریان با بیان اینکه این کارگاه آموزشی پنجشنبه هفته آینده(۲۵ مردادماه) برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند با انجام ثبت‌نام، حداکثر تا چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه، در کارگاه حضور یابند.


رئیس انجمن عکاسان استان هرمزگان با بیان اینکه هزینه شرکت در این کارگاه برای اعضای انجمن رایگان و برای عکاسان آزاد ۵۰۰ هزار ریال است، بیان کرد: برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی شرکت در دوره نیز صادر می‌شود.


گفتنی است، متقاضیان شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند از طریق واتس‌اپ به شماره تلفن ۰۹۱۷۲۰۶۰۲۰۵ جهت شرکت در کارگاه آموزشی ثبت‌نام نمایند.


اضافه می‌شود، مهدی وثوق‌نیا در نمایشگاه هاى متعددى در داخل و خارج از ایران شرکت داشته که حاصل آن تاکنون، ۱۱ نمایشگاه انفرادی و۵۰ نمایشگاه گروهی است که از مهمترین  آن ها می‌توان به انزلی، گالری راه ابریشم، تهران ۱۳۹۳. پامنار، گالری راه ابریشم، تهران ۱۳۹۴ اشاره کرد.


پرلاشز، گالری مهروا، تهران،۱۳۸۹. مروری بر آثار، موزه هنرهای معاصر، اصفهان، ۱۳۸۷. اتاق‌های ابدی، گالری مهر، قزوین، ۱۳۸۷. به روایت عکاسان ایران، گالری ملت، تهران ۱۳۹۲. صدای دیدن، گالری اسپیس، پاریس ۱۳۸۸. موج، ۵۳ هنرمند از ۲۲ کشور جهان، نمایشگاه خیابانی، دانمارک ۱۳۹۲، دومین جشنواره شش هفته با هنر ایرانی، تورنتو، گالری کوئین، کانادا ۱۳۹۱ نیز نمایشگاه های این عکاس برجسته است.


از دیگر نمایشگاه‌های مهدی وثوق‌نیا می‌توان به شعر تصویر، دهمین سالگرد فستیوال عکاسی گسپسی، گسپسی،کانادا ۱۳۹۸. شهرنگاشت، فضای عمومی را از دریچه‌ی لنز هنرمندان معاصر ایرانی، موزه SMoCA، اریزونا، آمریکا ۱۳۹۹ اشاره کرد.
عکس‌های او در مجلات زیادی به چاپ رسیده و در کتاب عکاسی ایرانی حال حاضر، با گردآوری رز عیسی، انتشارات هاچنز آلمان، سال ۲۰۰۸ و ایران؛ سال۳۸، انتشارات تکس تول، فرانسه، سال ۲۰۱۷ حضور داشت.


همچنین کتاب انزلی در نشر نظر، ۱۳۹۳، پامنار نشر بن گاه ، ۱۳۹۴ از دو مجموعه او به چاپ رسید.

کتاب‌های  کهریزک پنجره رو به حیات، به روایت بیست و هفت عکاس، نشر هفت رنگ، ۱۳۹۴ و صد سال عکاسی مناظر شهری در تهران، نشر علمی فرهنگی، ۱۳۹۹ نیز از تالیف های او در گردآوری عکس به حساب می آید.


او داور چندین جشنواره داخلی عکاسی و هنرگردان ۸ نمایشگاه از جمله خیابان ولیعصر، گالری راه ابریشم ۱۳۹۵، نگاه میدانی، گالری هیپتا ۱۳۹۷ و چشم اندازهای پیش رو، گالری راه ابریشم ۱۳۹۸ می‌باشد. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا از سال ۱۳۹۷ و برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه تخصصی در زمینه عکاسی مستند از سال ۱۳۸۵ تا حال در ایران در کارنامه او نیز به حساب می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها