جولان توحش در انگلیس

تظاهرات خشونت‌بار معترضان انگلیسی به حضور مهاجران در این کشور ادامه دارد و به‌دنبال رفتار وحشیانه معترضان راست افراطی برای حمله به محل حضور مهاجران و درگیری پلیس با معترضان، دولت انگلیس اقدام به برگزاری کمیته اضطراری کرد.  معترضان تلاش داشتند تا به هتل‌های روترهام و تاموورث که ظاهرا پناهجویان در پی شورش‌های اخیر در انگلیس به آنجا پناه برده بودند، حمله کنند.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۴۵
 
درروزهای گذشته گروه‌های راست افراطی باحمله به خودروهای پلیس وفروشگاه‌هادرچند شهرانگلیس باعث ناآرامی شدند. آشوبگران درحمله به هتل روترهام، ۱۰پلیس انگلیسی را زخمی کردند.درشهر میدلزبرو در شمال‌شرق انگلیس نیز صدها معترض با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند و به سمت پلیس آجر پرتاب کردند. معترضان همچنین به خبرنگاران حاضر در صحنه نیز حمله‌ور شدند که کسی در این حادثه آسیب ندید. از زمان آغاز شورش‌های گسترده علیه حضور مهاجران در انگلیس که پس از حمله با چاقو به کودکان در شهر ساوثپورت انگلیس آغاز شد، بیش از ۴۲۰ نفر در بریتانیا بازداشت شده‌اند. دوشنبه هفته گذشته یک نوجوان۱۷ ساله وارد کلاس رقصی در شهر ساوثپورت در انگلیس شد و سه دختر خردسال ۹ساله، هفت ساله و شش ساله را به قتل رساند. در این حادثه هشت کودک و دو بزرگسال دیگر نیز زخمی شدند. پس از این حادثه، عده‌ای در فضای مجازی ادعا کردند که مظنون فردی مسلمان و مهاجر است که اخیرا در انگلیس پناهنده شده است.این شایعات باعث ایجاد تظاهرات خشونت‌بار در شهر‌های مختلف انگلستان شد و با درگیری میان پلیس و آشوبگران همراه بود. با وجود این‌که قاضی پرونده، نام و خصوصیات مظنون را منتشر کرد که ثابت می‌کند متهم اصالت انگلیسی دارد، این اعتراضات همچنان ادامه دارد. فردی به نام استیون یاکسلی لنون که به اسم مستعار تامی رابینسون شهرت دارد و رهبر یک تشکل اسلام‌هراس و راست افراطی موسوم به «لیگ دفاع انگلیس» است از طریق شبکه‌های اجتماعی مردم انگلیس را دعوت به شورش علیه مهاجران و مسلمانان می‌کند. کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس با تاکید بر این‌که ناآرامی‌ها در این کشور از کنترل خارج شده، از تصمیم خود برای تشکیل کمیته اضطراری به‌منظور گفت‌وگو در‌خصوص اعتراضات اخیر علیه مهاجران خبر داد. اسکای‌نیوز در‌خصوص نشست کمیته اضطراری موسوم به «جلسه کبرا» گزارش کرد: نشست کبرا قرار است در دفتر نخست‌وزیر، پس از تلاش «راهزنان» برای یورش به هتل‌های اسکان پناهجویان برگزار شود. استارمر تاکیدکردآنهایی که درشورش شهرهای انگلیس مشارکت داشته باشند، از اقدامات‌شان پشیمان خواهند شد و در همان روز وزارت کشور انگلیس، اقدامات فوری را برای محافظت از مساجد انگلیس اعلام کرد. شخصیت‌های دینی مسلمان، مسیحی و یهودی در لیورپول خواهان آرامش مردم شدند. پلیس انگلستان «اتحادیه دفاعی انگلیس»رامقصرخشونت‌ها می‌داند. این اتحادیه یک سازمان ضداسلامی است که۱۵سال پیش تأسیس شده است وبا آشوبگری‌ها و اوباش‌گری‌های مرتبط با فوتبال ارتباط دارد. با اعلام وزیر کشور انگلیس، معترضان تاکنون دست‌کم به دو مسجد حمله کرده‌اند. تظاهرات کنونی شدیدترین اعتراضات از سال ۲۰۱۱ تا‌به‌حال است. در آن سال در پی کشته شدن مردی دورگه توسط پلیس در شمال لندن، اعتراض‌های گسترده‌ای در انگلستان برگزار شد.

دانشگاه‌های غرب در آستانه دور جدید اعتراضات
فعالان ودانشجویان حامی فلسطین درآمریکا واروپا قصد دارند به‌زودی برای سال تحصیلی جدید با موج جدیدی از اعتراضات فعالیت خودرادرراستای حمایت ازملت فلسطین ومحکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی آغازکنند.به‌رغم آن‌که بیش از۲۰۰۰نفر در اعتراض‌های گذشته دستگیر شدند اما معترضان این‌بار مجددا عزم خود را جزم کرده و می‌گویند که برای حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم‌صهیونیستی درنوارغزه انواع اعتراض‌هاروی میز قراردارد و در عین‌حال تاکید می‌کنند که استراتژی جدیدی را دراین‌خصوص پیاده خواهند کرد.پایگاه خبری هیل به نقل از محمود خلیل، دانشجوی معترض دردانشگاه کلمبیا گزارش کرد:«آنچه ما شاهدش خواهیم بود این است که دانشجویان به فعالیت و اقداماتی که به روش متعارف و غیرمتعارف انجام داده‌اند، ادامه خواهند داد؛ بنابراین نه فقط اعتراض‌ها، بلکه برپایی چادرها نیز بازخواهند گشت و دانشگاه کلمبیا درنیویورک‌ راوادارمی‌کنیم با اسرائیل قطع رابطه کند.»
newsQrCode
برچسب ها: خشونت انگلیس توحش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها