در سالگرد اخراج اشغالگران از لبنان کتاب‌های مربوط به مقاومت بررسی شد

روایت ماندگار حماسه ۲۵ مِی۲۰۰۰

کابوس اسرائیل

حزب‌ا...لبنان یکی از گروه‌های محوری مقاومت در جنگ اخیر غزه است و از ابتدای جنگ در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، حملات همه‌جانبه‌ای را علیه صهیونیست‌ها به‌ویژه در شمال سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۷۵
 
در اثر این حملات، رژیم صهیونیستی مجبور شده بخشی از توان نظامی خود را در مرزهای لبنان، مستقر کند و همین مسأله بخشی از نیروهای نظامی اسرائیل را از روند درگیری‌ها در غزه، خارج کرده است.اگرچه این جنگ و درگیری به شهادت ۳۷۰ نفر از رزمندگان حزب‌ا... منجر شده، اما صهیونیست‌ها نیز تلفات و خسارت‌های زیادی متحمل شده‌اند و بسیاری از شهرک‌نشینان در شمال سرزمین‌های اشغالی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. 
   
تخلیه ۴۳ شهرک صهیونیستی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز گزارش دادند از آغاز جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در هفتم اکتبر، ۴۳شهرک صهیونیستی در مرزهای شمال فلسطین اشغالی به‌دلیل حملات حزب‌ا... از جنوب لبنان تخلیه شده است.رسانه‌های مذکور تاکید کردند بیش از ۳۰درصد ازصهیونیست‌هایی که خانه‌های خودرادرمناطق شمال فلسطین اشغالی ترک کردند،حاضر به برگشت به آنجا نیستند.براساس گزارش‌های منتشر شده، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ ساختمان، خودرو و زیرساخت در شمال فلسطین اشغالی هدف حملات حزب‌ا... لبنان قرار گرفته است. در گزارش مذکور آمده است که در پی حملات حزب‌ا... لبنان به مرزهای شمال فلسطین اشغالی، شش منطقه صنعتی و صدها مرکز دیگر تعطیل شده است.شیخ نبیل قاووق، عضو ارشد شورای مرکزی حزب‌ا... لبنان دو روز پیش طی سخنانی اظهار داشت: هرچه تجاوزات صهیونیست‌ها تشدید شود، پاسخ مقاومت به این تجاوزات دردناک‌تر خواهد بود. مقاومت تا زمان توقف کامل تجاوزات اشغالگران به نوار غزه، به همین راه ادامه خواهد داد و هیچ‌یک از تهدیدات صهیونیست‌ها معادله‌ای را در میدان تغییر نمی‌دهد.این مسئول حزب‌ا... با اشاره به درمانده‌شدن صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی مقابل مقاومت لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیستی نتوانست جبهه جنوب لبنان را متوقف کند و شهرک‌نشینان صهیونیست نتوانستند به شمال اراضی اشغالی برگردند.
   
رضوان، بلای جان صهیونیست‌ها
حزب‌ا... لبنان در کنار توانمندی‌های نظامی، از نیروهای زبده و آموزش‌دیده‌ای برخوردار است که در سال‌های گذشته به صورت عملی و در میدان‌های مختلف، تعلیم یافته‌اند. از جمله این نیروها، یگان «رضوان» است که نام آن لرزه به جان صهیونیست‌ها می‌اندازد. مرکز تحقیقاتی «آلما» رژیم صهیونیستی در گزارشی به بررسی عملکرد نیروهای نخبه  رضوان حزب‌ا... لبنان پرداخته و از توان رزمی و آموزشی بالای آنها خبر داده است. به گزارش روزنامه رای‌الیوم، در گزارش مرکز تحقیقاتی آلما، رژیم صهیونیستی آمده است: حماس در هفتم اکتبر در حمله به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) طرحی را اجرا کرد که حزب‌ا... برای نیروهای کماندوی رضوان خود طراحی کرده بود تا این نیروهای کماندوی حزب‌ا... که در سوریه هم جنگیده‌اند، به منطقه الجلیل (در شمال فلسطین اشغالی) و شهرک‌های ما حمله کرده و اسیر بگیرند.
این گزارش افزود: طبق برآورد ما، با گذشت چند ماه از درگیری میان (رژیم) اسرائیل و حزب‌ا... (لبنان)، نیروهای رضوان توان اجرای طرح تسلط بر اراضی (فلسطین اشغالی) را دارند. پس از برقراری آتش‌بس نیز نیروهای رضوان توان خود را به فاصله کوتاهی باز می‌یابند و مشابه حماس در هفتم اکتبر خواهند توانست که وارد اراضی (فلسطین اشغالی) شوند.
این مرکز صهیونیستی در ادامه آورده است: پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل (علیه لبنان)، حزب‌ا... لبنان به مدت ۱۸ سال مشغول تقویت توان و کار روی نیروی نظامی خود برای حمله به منطقه الجلیل بوده است تا از این طریق جنگ را (در آینده) به داخل اراضی ما (فلسطین اشغالی) بکشاند. نیروهای رضوان در سوریه در کنار این ارتش جنگیده و پیروزی‌هایی به دست آورده‌اند. برعکس نیروهای ویژه حماس، نیروهای یگان رضوان تجربه جنگی بالایی در سوریه کسب کرده‌اند و فقط تمرین نظامی نکرده‌اند. آنها در صحنه نبرد واقعی شرکت کرده و جنگ شهری را آزموده و هماهنگی میان نیروهای در صحنه نبرد را اجرا کرده‌اند. نیروهای رضوان طی مراحل سخت انتخاب می‌شوند و آموزش‌های دشواری می‌بینند و این نیروها آموزش‌های مختلف استفاده از سلاح ضدتانک، نبرد تن‌به‌تن، نحوه استفاده از مواد منفجره، استفاده از سلاح‌های تک‌تیراندازی، عملیات موتوری، نحوه عملکرد هنگام اسیر شدن، جمع‌آوری اطلاعات و نحوه هدایت پهپاد را یاد می‌گیرند. تمرینات این نیروها بسیار طاقت‌فرسا و مستلزم توان بدنی طی مسافت طولانی در کوهستان و جنگ است. از حیث تشکیلاتی نیز یگان رضوان به گروه و دسته‌های ۷ تا ۱۰ نفره برحسب موقعیت جغرافیایی تقسیم می‌شوند. این نیروها می‌توانند به شکل مستقل عمل کنند و تصمیمات تاکتیکی سریع در عرصه نبرد بگیرند.مرکز تحقیقاتی آلما رژیم صهیونیستی آورده است: این نیروها همه تسلیحات لازم برای فعالیت خود را در اختیار دارند و حزب‌ا... توان تجهیز یگان رضوان به انواع تسلیحات روز جنگ زمینی و کماندویی را دارد. آنها حمله به اسرائیل (فلسطین اشغالی) را روی زمین نیز تمرین کرده‌اند و سال گذشته حزب‌ا... فایل ویدئویی از نیروهای رضوان با تجهیزات نظامی و تاکتیکی کامل را به نمایش گذاشت. منفجر کردن و ایجاد سوراخ در یک دیوار بتونی کار ساده‌ای نیست و بر‌اساس شناختی که از حزب‌ا... داریم، این سازمان کاری فراتر از فایل ویدئویی منتشر شده انجام می‌دهد. حماس به شیوه مشابه (در ویدئوی حزب‌ا...) در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵مهر ۱۴۰۲ و آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) در منطقه کرم ابوسالم در مرز نوار غزه (با فلسطین اشغالی)، به دیوار حائل رخنه کرد و وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

سومین پاتک هد‌هد به عمق اراضی اشغالی 
حزب‌ا... لبنان سومین فیلم خود از مراکز نظامی حساس رژیم‌صهیونیستی را منتشر کرد که در مقایسه با دو فیلم قبلی از اهمیت بیشتری برخوردار است.به گزارش تسنیم، حزب‌ا... لبنان برای سومین‌بار فیلمی از مراکز و تأسیسات مهم رژیم اسرائیل منتشر کرد که به‌وسیله پهپادهای شناسایی این جنبش به نام هدهد ضبط شده است. در این ویدئو، بر پایگاه هوایی رامات دیوید رژیم‌صهیونیستی تمرکز شده و پهپاد حزب‌ا... تصاویر با کیفیت بالا و دقیقی از آشیانه هواپیماها و مخازن سوخت و مهمات این پایگاه تهیه کرده است.حزب‌ا... در این ویدئو، تمامی تجهیزات و بخش‌های این پایگاه هوایی را نمایش می‌دهد از‌جمله مقر فرماندهی، مرکز ارتباطات، محل استقرار سامانه‌های گنبد آهین و نیز فرماندهان فعلی این پایگاه نظامی. پایگاه هوایی رامات دیوید ارتش رژیم اسرائیل در عمق خاک فلسطین اشغالی قرار دارد و کمترین فاصله با مرز لبنان، ۴۵ کیلومتر است و این نشان می‌دهد که پهپاد شناسایی حزب‌ا... ده‌ها کیلومتر در حریم هوایی صهیونیست‌ها نفوذ کرده و این تصاویر دقیق را تهیه کرده است. حزب‌ا... لبنان پیش از این نیز در راستای جنگ روانی و اطلاعاتی خود علیه صهیونیست‌ها، از مراکز و تأسیسات نظامی حساس رژیم‌صهیونیستی مانند حیفا منتشر کرده بود ولی در فیلم جدید، این پهپاد در عمق بیشتری از اراضی اشغالی نفوذ می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها