ویژگی های مهم در خرید دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم گونه‌ای خاص از دوربین‌های حفاظتی به‌شمار می‌رود که با نصب آن می‌توان اطلاعات و تصویرهای ضبط‌شده را با بهره‌گیری از wifi و موج‌های رادیویی به رایانه‌ها و سایر تجهیزات هوشمند انتقال داد.
دوربین مداربسته بیسیم گونه‌ای خاص از دوربین‌های حفاظتی به‌شمار می‌رود که با نصب آن می‌توان اطلاعات و تصویرهای ضبط‌شده را با بهره‌گیری از wifi و موج‌های رادیویی به رایانه‌ها و سایر تجهیزات هوشمند انتقال داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۴۳

نوع عملکرد یک دوربین بیسیم مداربسته تفاوت خاصی با دوربین‌های ضبط تصویر دارای کابل ندارد و درواقع، اساس تفاوت این سیستم‌ها مربوط به نوع انتقال داده است. ازهمین‌رو، همانند دوربین‌های حفاظتی رایج، انواع دوربین‌های مداربسته بیسیم نیز در ساختارهای مختلف «آنالوگ» و «تحت شبکه» ساخته می‌شوند. امروزه باتوجه‌به تولید هزاران مدل از این تجهیزات در قالب برندهای مختلف، انتخاب بهترین دوربین وایرلس مداربسته به یک مسئله سرگیجه‌آور برای متقاضیان تبدیل شده‌است.

نکات مهم انتخاب دوربین بیسیم مداربسته

پیش از هر مسئله‌ای، دقت داشته باشید که خرید دوربین مداربسته بیسیم بایستی متناسب با نیازهای فرد یا مجموعه موردنظر انجام شود. البته در یک نگاه کلی، به‌منظور انتخاب بهترین دوربین مداربسته وایرلس باید به پارامترهای زیر توجه داشت:

  1. نوع دوربین مداربسته بیسیم

  2. کیفیت ارائه و ضبط تصویر

  3. قابلیت تشخیص حرکت

  4. قابلیت چرخش 360درجه

  5. ضدآب بودن دستگاه

  6. نوع آنتن دوربین

  7. برد دوربین

  8. تکنولوژی دید در شب

  9. راحتی نصب.

در ادامه، به بررسی برخی از پارامترهای فوق برای انتخاب یک دوربین مداربسته بیسیم اشاره خواهیم داشت. بسیاری از افراد با تمرکز روی هر یک از موارد ذکرشده، به خرید انواع مدل‌های برتر بیسیم نظیر دوربین 10X زوم carecam، دوربین اسپیدام تک لنز v380، دوربین بیبی‌کم xmplus، دوربین اسپیدام دو لنز سیمکارتی آژیردار، اس‌کیو‌تی v380 و... اقدام می‌کنند.

نوع دوربین بیسیم مداربسته

انواع دوربین های مداربسته بیسیم غالباً در یکی از دو نوع ساختار کلی «آنالوگ» و «تحت شبکه (IP)» دسته‌بندی می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها دارای نکات مثبت و منفی خاص خود هستند که در ادامه، با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • دوربین‌های مداربسته آنالوگ بیسیم: جهت انتقال تصاویر ضبط‌شده در این مدل‌ها، سیگنال‌های مربوط به تصاویر، به سیگنال‌های رادیویی تبدیل می‌شوند. هزینه خرید این نوع دوربین‌ها به‌طورکلی پایین است و کارکرد نسبتاً راحتی دارند؛ همچنین، تعمیر آن‌ها نیز کم‌دردسر خواهد بود. البته به‌یاد داشته باشید که هکرها با قرارگیری در جریان سیگنال‌های دوربین‌های وایرلس آنالوگ، می‌توانند آن‌ها را هک کنند. کاهش شدید کیفیت تصاویر در وضعیت‌های نامطلوب آب‌وهوایی، دلیل دیگری بر عدم محبوبیت مدل‌های آنالوگ به‌شمار می‌رود. لازم به ذکر است که در صورت وجود موانع آلاینده و نویز، توان عملکردی دستگاه شدیداً کاهش می‌یابد و به همین دلیل، عمدتاً این نوع دوربین‌ها مورد انتخاب کارفرمایان قرار نمی‌گیرند.

  • دوربین بیسیم مداربسته تحت شبکه (IP): در این مدل‌ها به سبب بهره‌گیری از WIFI، سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالا خواهد بود. بایستی اشاره داشت که عملکرد دوربین‌های بی‌سیم مداربسته IP در مقابل نویزهای شدید و آب‌وهوای نامطلوب، نسبت‌به همتایان آنالوگ خود، بسیار بهتر است. عدم نیاز به کابل‌کشی، از دیگر مزایای مدل‌های بیسیم تحت شبکه محسوب می‌شود که به لطف همین عامل، سرعت نصب بیشتر شده و هزینه‌های نصب نیز کاهش می‌یابد.

کیفیت تصاویر؛ مهم‌ترین ویژگی یک دوربین بیسیم مداربسته

مسلماً به هر میزان که کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته بیسیم بیشتر باشد، تضمین امنیت اماکن و البته امکان تشخیص پوشش و چهره سارقان (در صورت سرقت‌های احتمالی) افزایش می‌یابد. همواره عوامل متعددی روی کیفیت تصاویر ضبط‌شده موثر هستند که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره داشت:

  • رزولوشن: دوربین‌های دارای رزولوشن HD، تصاویری با جزئیات زیاد و باکیفیت را ثبت می‌کنند. توجه داشته باشید که دوربین‌های مداربسته موجود در بازار، در رزولوشن‌های مختلف 720P، 1080P، 1440P، 1720P و 2160P دسته‌بندی می‌شوند.

  • نوع لنز دستگاه: بسته به نیاز افراد مختلف، همواره دوربین‌های مداربسته بیسیم با لنزهای متنوع «فوکال موتورایز»، «ثابت» و «فوکال متغیر» تولید می‌شوند.

  • تعداد فریم‌ها در هر ثانیه: با افزایش فریم‌های ضبط‌شده در هر ثانیه، می‌توانید به تصاویر باکیفیت‌تری دست پیدا کنید. به‌طورکلی جهت دریافت تصاویر باکیفیت، پیشنهاد می‌شود در مسئله انتخاب دوربین بیسیم مداربسته، سراغ دوربین‌های با رزولوشن کمتر از 1440P نروید.

images_1719920028_6683e59cc7571.png

قابلیت تشخیص حرکت

بسیاری از دوربین‌های بیسیم مداربسته، نسبت‌به حرکات مشکوک در تصاویر حساس بوده و بلافاصله سیگنال‌های هشدار را به اپراتور ارسال می‌کنند. امکان تشخیص حرکت، یک قابلیت بسیار کارآمد محسوب می‌شود و معمولاً باید روی دوربین‌هایی با کیفیت عالی اعمال شود. البته نباید از انتخاب مکان مناسب نصب دوربین جهت بهینه‌سازی کارایی دستگاه (برای تشخیص حرکت) غافل شد. برخی از مدل‌های حرفه‌ای دوربین بیسیم همچون دوربین 10X زوم carecam، از قابلیت خاص «تعقیب سوژه» نیز بهره می‌برند.

همچنین برای برخی از کاربران، دریافت مطلوب صداها از تصاویر ضبط‌شده، بسیار حائز اهمیت است. این دسته از افراد هنگام انتخاب دوربین مداربسته برای نصب در اماکن موردنظرشان، حتماً باید به امکان «حذف نویز» سیستم‌های حفاظتی توجه داشته باشند. به لطف این ویژگی، نویزهای موجود در فضا توسط دوربین گرفته می‌شود و صداهای دریافتی به کیفیت حداکثری برای شنود خواهند رسید.

نوع آنتن دوربین‌های وایرلس مداربسته

برخی از دوربین‌های مداربسته وایرلس IP، از آنتن‌های WIFI بهره می‌برند. چنین دستگاه‌هایی غالباً برد انتقال مطلوبی از خود ارائه نمی‌دهند. البته، کاربران با استفاده از تقویت‌کننده‌های DIGITAL و آنتن‌های پیشرفته و نوین می‌توانند این مشکل را به‌راحتی برطرف کنند. لازم به ذکر است که پوشش وسیع فضای تصویربرداری، به نوع و کیفیت آنتن وابسته نخواهد بود؛ درواقع، بسیاری از دوربین‌های مداربسته بیسیم به لطف تعبیه موتور در آن‌ها، قابلیت چرخش 360درجه‌ای به طرفین و چرخش 90درجه‌ای به سمت پایین و بالا را خواهند داشت.

مقاومت دوربین مداربسته در برابر آب و رطوبت

بسیاری از مدل‌های مختلف دوربین بیسیم مداربسته جهت محافظت از ورودی‌ها و محوطه‌های عمومی، در فضاهای باز نصب می‌شوند. ازهمین‌رو، کاربران بایستی به ضدآب بودن دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشند. دوربین 10X زوم carecam یکی از تجهیزاتی است که در برابر آب و رطوبت، عملکرد کاملاً مطلوبی از خود ارائه می‌دهد. البته اگر قصد نصب این تجهیزات حفاظتی در محیط‌های مملو از گردوخاک را دارید، اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته وایرلس موردنظر مقاومت مناسبی در مقابل غبار و ریزگردها نیز داشته باشد.

قابلیت دید در شب برای انتخاب دوربین بیسیم مداربسته

بسیاری از سارقان با استفاده از تاریکی شب، خلوت بودن اماکن و البته محدود شدن کارایی دوربین‌های حفاظتی، اقدام به سرقت از منازل و مجموعه‌های تجاری می‌کنند. بایستی بدانید که به لطف ظهور دوربین‌های بیسیم مداربسته، بخشی از معادلات سارقان برهم خورده‌است؛ زیرا این دوربین‌ها مجهز به قابلیت دید در شب نیز هستند. با وجود این قابلیت، افراد می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز، امنیت فضاهای کاری و زندگی خود را به این تجهیزات حفاظتی بیسیم بسپارند.

مشاغل دارای شیفت‌های شبانه‌روزی، ویلاهای بزرگ و مغازه‌های مملو از اجناس ارزشمند، معمولاً مکان مناسبی برای نصب دوربین‌های مداربسته بیسیم دارای قابلیت دید در شب به‌شمار می‌آیند. نسل جدید و پیشرفته دوربین‌های مداربسته وایرلس، تصاویر رنگی را در شب ارائه می‌دهند؛ چنان‌که یکی از دلایل محبوبیت ویژه دوربین 10X زوم carecam بیسیم، داشتن ویژگی «دید در شب رنگی» است.

images_1719920028_6683e59cdef35.png

اهمیت خرید بهترین دوربین بیسیم مداربسته از مراکز معتبر

انتخاب دوربین‌هایی که با نیازهای مخاطبان متناسب نباشند، قطعاً به اندازه رجوع به مراکز غیرمعتبر برای خرید دوربین‌های مداربسته، کاری اشتباه به‌شمار می‌آید؛ زیرا در هر دو حالت، امکان برآورده نشدن نیازها و خرابی دستگاه وجود خواهد داشت و ضررهای مالی گسترده‌ای به خریداران وارد می‌شود. در همین راستا، فروشگاه اینترنتی «دوربین وای ‌فای» (dorbinwifi.com) با 10 سال سابقه کار مستمر و کسب رضایت حداکثری مشتریان خود، همواره خود را به تأمین آرامش و امنیت منازل و مجموعه‌های عمومی و کاری متعهد کرده‌است.

در فروشگاه اینترنتی معتبر «دوربین وای فای»، کاربران به طیف گسترده‌ای از دوربین‌های مداربسته بیسیم و باسیم، تجهیزات شبکه، دستگاه‌های دزدگیر، دوربین خودرو، ردیاب و GPS، دستگاه ضبط تصاویر DVR و NVR، تلفن سانترال و... دسترسی خواهند داشت. ارسال سریع، ارائه مشاوره‌های فنی و قیمت‌گذاری عادلانه، از دیگر ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود. جهت دریافت مشاوره‌های تکمیلی می‌توانید با کارشناسان «فروشگاه اینترنتی دوربین وای فای» تماس حاصل بفرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها