مدیرعامل سازمان منطقه آزاد:

زیرساخت‌های مواصلاتی قشم به ۲۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فرآیند افزایش زیرساخت‌های موصلاتی این جزیره به ۲۶۰ کیلومتر تا سه سال آینده خبر داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فرآیند افزایش زیرساخت‌های موصلاتی این جزیره به ۲۶۰ کیلومتر تا سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۲۹

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فرآیند افزایش زیرساخت‌های موصلاتی این جزیره به ۲۶۰ کیلومتر تا سه سال آینده خبر داد.

عادل پیغامی روز پنجشنبه در حاشیه عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب جزیره قشم به طول ۶۵ کیلومتر، اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم کل عملیات بزرگراهی و زیرساخت‌های مواصلاتی قشم ۳۸ کیلومتر در مسیر شهرهای قشم به درگهان است که در دوره دولت نهم و دهم ایجاد شده بود.

 

وی ادامه داد: در سه سال گذشته چند مرحله اقدامات زیرساختی در این جزیره انجام شده و امروز هم با عملیات کلنگ زنی این طرح که تا سه سال آینده افتتاح خواهد شد، سطح عملیات بزرگراهی جزیره جهانی قشم به ۲۶۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مخالفان توسعه جزیره قشم از قوانین بی‌اطلاع‌ هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: افرادی که مشخص نیست چه نسبتی با عدم پیشرفت این جزیره دارند، بدون اطلاع دقیق از قوانین، با ساخت این طرح های عمرانی مخالفت می‌کنند.

 

پیغامی توضیح داد: اعتبار این طرح مهم هیچ ارتباطی با دیگر طرح‌های زیرساختی قشم در مسیرهای ساحل جنوبی و شمالی ندارد و هر یک از این طرح ها با اعتبارات جداگانه و پیمانکاران متفاوت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در روزهای پایانی دولت سیزدهم طرح‌های مختلف با عجله کلنگ‌زنی می‌شود هم نشان از بی‌اطلاعی افرادی دارد که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: مذاکرات این طرح مهم زیرساختی بهمن ماه سال گذشته با تامین اعتبار مورد نیاز آن انجام شده بود اما به دلیل وجود یک پرونده در مسیر این طرح، عملیات کلنگ‌زنی آن تا تعیین تکلیف قضایی متوقف شده بود و امروز با رفع موانع قانونی، کار این طرح مواصلاتی آغار شد.

وی اظهارامیدواری کرد که روند توسعه قشم همانند آنچه در سه سال گذشته اتفاق افتاده با روند مطالبه‌گری‌های برحق، ادامه داشته باشد.

آیین کلنگ‌زنی بزرگراه بعثت در قشم حد فاصل فرودگاه بین‌المللی قشم تا روستای باسعیدو به طول ۶۵ کیلومتر و افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان امروز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیران استانی، شهرستانی و سازمان منطقه آزاد انجام شد.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها