مسی با گلزنی برابر کانادا تعداد گل‌های ملی‌اش را به ۱۰۹ رساند

اعجوبه به رکورد علی دایی رسید

اولین بازی نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا صبح دیروز انجام شد و آرژانتین با پیروزی ۲ بر صفر مقابل کانادا توانست به فینال این رقابت‌ها برسد. مارتینز و مسی گلزنان آلبی سلسته بودند تا این تیم در عرض دو سال، دومین فینال مهم فوتبالی خود را تجربه کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۱۰
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
البته این گلزنی باعث شد تا اعجوبه آرژانتینی به یک رکورد فوق‌العاده در دنیای فوتبال برسد. درست سه سال و ۱۸ روز پس از این که کریستیانو رونالدو به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی رسید و عنوان آقای گلی جهان را از مهاجم سابق تیم ملی ایران گرفت، بامداد دیروز لیونل مسی، دیگر فوق ستاره فوتبال جهان هم به این رکورد دست یافت.لیونل مسی که در آخرین مسابقه تدارکاتی تیم‌ملی آرژانتین قبل از کوپا آمه‌ریکا موفق شده بود دو گل و یک پاس گل در جریان پیروزی ۴‌ بر یک مقابل گواتمالا داشته باشد و تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۸ افزایش بدهد، برای رسیدن به رکورد علی دایی، چهار مسابقه دیگر منتظر ماند تا این‌که بامداد دیروز به آن دست یافت.کاپیتان آلبی سلسته پس از این‌که در دو مسابقه دور گروهی کوپا آمه‌ریکا نتوانست گلزنی کند، در یک دیدار نیمکت‌نشین بود و در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل اکوادور هم در باز کردن دروازه ناموفق بود، روز گذشته با موقعیت‌سازی مقابل کانادا و جای‌گیری مناسب در محوطه جریمه حریف، توانست گل دوم آرژانتین را به ثمر برساند و علاوه بر تاثیرگذاری در صعودشان به فینال، به رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی هم برسد.رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی حدود دو دهه دست نخورده بود تا این‌که کریستیانو رونالدو در روز دوم تیرماه ۱۴۰۰ با زدن دو گل مقابل فرانسه در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به این مهم دست یافت و به تعداد گل‌های اسطوره فوتبال ایران رسید و بامداد دیروز هم لیونل مسی، دیگر اعجوبه فوتبال جهان آن را تصاحب کرد.کریستیانو رونالدو دو ماه پس از برابری با رکورد علی دایی، در دیدار مقابل ایرلند در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق شد دو گل در لحظات پایانی به ثمر رساند و به تنهایی تبدیل به آقای گل تاریخ فوتبال شود، اما حالا لیونل مسی را با رسیدن به ۱۰۹ گل و اختلاف ۲۱ گل ملی که در حال حاضر وجود دارد، پشت سرخود می‌بیند. در حال حاضر رونالدو با ۱۳۰ گل آقای گل فوتبال جهان است و علی دایی و لیونل مسی با ۱۰۹ گل پشت سرش قرار گرفته‌اند که البته ستاره سابق ایران در ۱۴۹ بازی ملی به این آمار درخشان رسیده و کاپیتان آرژانتین در ۱۸۶ مسابقه. لیونل مسی با صعود تیم‌شان به فینال کوپا آمه‌ریکا، این فرصت را دارد تا در دیدار آینده آرژانتین مقابل اروگوئه، از رکورد ۱۰۹ گل ملی علی دایی هم عبور کند و به تنهایی در رده دوم جدول برترین گلزنان جهان قرار بگیرد و تهدیدی هم برای رونالدو باشد.البته این تنها دستاورد مسی در بازی دیروز نبود. مسی حالا به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که به رکورد حضور در ۷ فینال در تورنمنت‌های معتبر ملی رسیده است که این فینال‌ها عبارتند از: کوپا آمریکا ۲۰۰۷ (نایب قهرمانی )، جام جهانی ۲۰۱۴ (نایب قهرمانی )، کوپا آمریکا ۲۰۱۵ (نایب قهرمانی )، کوپا آمریکا ۲۰۱۶ (نایب قهرمانی)، کوپا آمریکا ۲۰۲۱ (قهرمانی) و جام جهانی ۲۰۲۲(قهرمانی ). مسی همچنین با ۱۴ گل به پنجمین گلزن تاریخ کوپا آمه‌ریکا تبدیل شد.

فینال کوپا آخرین بازی ملی دی‌ماریا 
آنخل دی‌ماریا، ستاره بی‌چون و چرای فوتبال آرژانتین مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که کوپا آمه‌ریکا آخرین حضور او در تیم ملی کشورش خواهد بود. آرژانتین که صبح دیروز موفق شد با شکست کانادا به فینال کوپا برسد، حالا این فرصت را دارد تا شب خداحافظی دی‌ماریا را به واسطه قهرمانی، باشکوه‌تر برگزار کند. او پس از پایان بازی با کانادا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران و در حالی که اشک می‌ریخت اعلام کرد که برای خداحافظی از تیم‌ملی آرژانتین پس از فینال کوپا مصمم است و تصمیمش در این باره قطعی است. او با انتشار پستی در اینستاگرام نیز نوشت: از همه کسانی که همیشه از من حمایت کردند ممنونم. از خانواده‌ام و اعضای این تیم که همیشه کنارم بودند. امروز پیش از آن که وارد زمین شویم، لئو مسی گفت که آنها می‌خواهند به‌خاطر من به فینال برسند و این حرف باعث شد وجودم سرشار از غرور شود. این فرصت را دارم که در این آخرین روزها بار دیگر دستاوردهای بزرگی در کنار همه این بازیکنان داشته باشم و این باعث غرور و افتخار من است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها