توصیه‌های آتش‌ نشانی به عزاداران محرم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از شهروندان خواست نکاتی ایمنی را در هیات‌ها و مراسم‌های عزاداری ایام محرم مدنظر قرار دهند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از شهروندان خواست نکاتی ایمنی را در هیات‌ها و مراسم‌های عزاداری ایام محرم مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۶۴۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ما هرساله قبل از شروع ماه محرم، توصیه‌هایی به هیأت‌های عزاداری ارسال می‌کنیم و نکاتی که باید در این ایام و روز اربعین را رعایت کنند به آن‌ها گوشزد می‌شود. متولیان هیأت‌ها باید به محلی که برای عزاداری انتخاب می‌کنند دقت ویژه‌ای داشته باشند، چون این محل‌ها مملو از جمعیت شده و، چون پر از پرچم و پارچه هستند که مستعد آتش سوزی‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همچنین سیم کشی این محل‌ها برای استفاده از وسایل برقی مختلف حتماً باید بررسی شود و توسط متخصصان انجام شود تا خدایی نکرده اتصال برقی صورت نگیرد. از آنجایی که در بیشتر هیأت‌ها، برای پخت غذا و پخش نذری از کپسول‌های گاز استفاده می‌شود توصیه می‌کنیم حتماً از سلامت کپسول‌ها مطمئن شوند همچنین خاموش کننده آتش در اختیار داشته باشند که اگر مشکل پیش آمد قبل از رسیدن نیرو‌های ما بتوانند اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی افزود: شب گذشته حریقی در یکی از هیأت‌ها رخ داد که مجروح نیز داشت و باید متولیان دقت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: متأسفانه پارکینگ‌ها و طبقات منفی در برخی مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نکات ایمنی در آن‌ها رعایت شود.

محمدی با بیان اینکه نیرو‌های ما در حالت آماده‌باش هستند؛ از شهروندان خواست اگر حادثه‌ای رخ داد خیلی سریع با ۱۲۵ تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها