در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

‌پیشرفت کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

یکی از شاخص‌های شهید رئیسی این بود که به «ما می‌توانیم» باور داشت و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کرد. دولت چهاردهم نیز باید به این ظرفیت‌ها باور داشته باشد و چنین رویکردی را در پیش بگیرد.
یکی از شاخص‌های شهید رئیسی این بود که به «ما می‌توانیم» باور داشت و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کرد. دولت چهاردهم نیز باید به این ظرفیت‌ها باور داشته باشد و چنین رویکردی را در پیش بگیرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۴۴۱
نویسنده علی اکبر رنجبرزاده | عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

شرایطی استثنایی برای شروع به کار دولت چهاردهم در کشور فراهم است و رئیس جمهور منتخب باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا از این شرایط استفاده کرده و شروع قدرتمندی داشته باشد. در این بین به نظر می‌رسد رمز موفقیت دولت چهاردهم در اراده‌ای است که برای انتخاب اعضای هیات دولت و مدیران به کار خواهد گرفت، چراکه دولت باید از شاکله‌ای موفق و قدرتمند برخوردار باشد تا بتواند با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مشکلات را برطرف کند.

به این ترتیب آقای پزشکیان باید برای انتخاب اعضای هیات دولت به شاخص‌های یک مدیر خوب توجه داشته باشد، برای نمونه رهبر انقلاب نیز در پیام اخیرشان مطرح کرده‌اند که با استفاده از منابع انسانی جوان، مومن و انقلابی می‌توان شرایط پیشرفت کشور را مهیا کرد و راه شهید رئیسی را نیز ادامه داد.

در این بین البته دولت چهاردهم باید به گونه‌ای عمل کند که مردم احساس کنند، فاصله‌ای بین دولت و آن‌ها وجود ندارد، زیرا اگر دولت چنین رویکردی اتخاذ کند، مردم نیز در حل مشکلات با او همراه خواهند شد. 

فراموش نکنیم که دولت شهید رئیسی پرکار، پرتلاش و بی‌ادعا بود و با به کارگیری جوانان نخبه و انقلابی شرایط را برای پیشرفت کشور مهیا کرد. به همین دلیل دولت چهاردهم نیز هنگام انتخاب مدیران مختلف باید به شاخص‌های جوانان مومن، انقلابی و نخبه توجه داشته باشد و فارغ از هر نگاه سیاسی افرادی را به کار بگیرد که قادر باشند برای آینده کشور قدم‌های مناسبی بردارند.
بنابراین آقای پزشکیان باید افق ده سال آینده کشور را مد نظر قرار دهد و با استفاده از نیرو‌های کارآمد در راستای اهداف نظام حرکت کند. لازم به یادآوری است که یکی دیگر از شاخص‌های شهید رئیسی این بود که به «ما می‌توانیم» باور داشت و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کرد. این در حالی است که دولت چهاردهم نیز باید به این ظرفیت‌ها باور داشته باشد.

 به این ترتیب رئیس جمهور منتخب که در برنامه‌های انتخاباتی تاکید داشت، عضو هیچ حزبی نیست، برای انتخاب مدیران خود نیز باید فراجناحی عمل کند، یعنی با همه جریانات سیاسی مشورت کند و براساس مصالح ملت، نظام و انقلاب مدیرانی را به کار بگیرد که توانایی و مهارت لازم را برای ارائه خدمت به کشور داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها