درخواست پلیس از شهروندان:

ببینید | 2 قاتل خطرناک را شناسایی کنید

لباس گل‌گلی، دزدان خشن را گرفتار کرد

پنج عضو باند سارقان نقابدار که به خانه‌ها و صرافی‌ها دستبرد می‌زدند، از طریق لباس گل‌گلی یکی از اعضای باند بازداشت شدند. متهمان پس از محاکمه در دادگاه کیفری به ۳۵ سال زندان، شلاق و رد مال محکوم شدند.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۶۹
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهار سال گذشته مرد جوان که صراف سیارو تبعه افغانستان بود به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران رفت و از چهار مرد نقاب‌دار به اتهام سرقت مقرون به آزار شکایت کرد و گفت‌: دلار و پول‌های هموطنانم را از آنها تحویل می‌گرفتم و برای خانواده‌های‌شان ارسال می‌کردم. شب حادثه قرار بود یک مشتری به صرافی‌ام بیاید‌.وقتی در زدند به تصور این‌که همان مشتری پشت در است، در را باز کردم اما چهار مرد نقابدار با چاقو، قمه وچوبدستی وارد شدند و به ما حمله کردند. دست و پاهای من و دو همراهم را بستند و گاوصندوق را که پنج میلیارد تومان و طلا داخلش بود، سرقت کردند.
پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد‌. آنها در بازبینی فیلم دوربین مداربسته ساختمان محل حادثه پی بردند سارقان همراه یک مرد دیگر سوار پرایدی با پلاک مخدوش شده و فرار کردند. در ادامه تحقیقات، مرد کارخانه‌داری به پلیس آگاهی تهران آمد و شکایت کرد وقتی از سفر بازگشته متوجه سرقت ۵۰ هزار دلاری از خانه‌اش شده است. 
بعداز این شکایت‌ها، زنان و مردان دیگری که در محله‌های شرق و جنوب شرق تهران ساکن بودند به پلیس آگاهی تهران آمدند و از سرقت اموال قیمتی خانه‌هایشان خبر دادند. معلوم شد سارقان به شیوه‌توپی‌زنی و همچنین از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده و سرقت‌ها را انجام داده‌اند. همچنین برخی از شاکیان اعلام کردند سارقان که چهار مرد بودند و چهره‌هایشان را پوشانده بودند نیمه شب به خانه‌هایشان آمده و با قمه، چاقو و چوب آنها را تهدید و اموال قیمتی‌شان را به سرقت بردند.  ‌وقتی ماموران دوربین‌های مداربسته این ساختمان‌ها را بررسی کردند در تصاویر به نکته‌ای دست یافتند که نشان می‌داد در آنها عکس یک متهم مشترک است‌. او همیشه لباسی گلدار به تن دارد. با تمرکز تحقیقات روی این مرد، مشخص شد، او بصیر نام دارد و تبعه افغانستان است. او مشتری مرد صراف (‌یکی از شاکیان) و کارگر مرد کارخانه‌دار ( یکی دیگر از شاکیان) بود. متهم پاییز سال گذشته بازداشت شد و در تحقیقات اعتراف کرد باهمدستی چهار مرد ایرانی سرقت‌ها را انجام داده‌اند. بعد از بردن گاوصندوق به پارک سرخه‌حصار در آن را تخریب و محتویاتش را سرقت کردند.  با اعتراف او، چهار همدستش نیز بازداشت شدند و به جرایم‌شان اعتراف کردند. 
شریفی، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: درحالی که متهمان در زندان به سر می‌برند، پرونده آنها چندی پیش با صدور جلب به دادرسی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و چند روز پیش پنج متهم پرونده در دادگاه محاکمه شدند. دو متهم اصلی در مجموع به ۲۰ سال زندان، رد مال و تحمل شلاق و سه نفر دیگر هر کدام به پنج سال حبس، رد مال و تحمل شلاق محکوم شدند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها