نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب ایران دکتر مسعود پزشکیان:

ضرورت تشکیل دولت ملی و شایسته

دولت جوان باید اولویت اصلی رییس جمهور باشد

حضور جوانان در طیف وسیعی از فرآیندها و زمینه ها برای تصدی مدیریت های دولتی ضروریست. چراکه توانایی این قشر برای دستیابی به راه حل های پایدار بیش از حد انتظار است. از اینرو حضور جوانان در حکمرانی دولتی، تفکری موثر و کارساز است و به رسمیت شناختن جوانان به عنوان نیروهای کلیدی در توسعه ملی، از جمله نیازهای مهم کشور است.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۶۸

دولت جوان باید اولویت اصلی رییس جمهور باشد

متأسفانه امروزه استفاده از ظرفیت جوانان در حکمرانی دولتی کم رنگ بوده و دولت های گذشته با کابینه بازنشسته و در مرز بازنشستگی موجبات عقبگرد کشور را رقم زده اند. و چه بسا این ایدئولوژی منجر به محرومیت جوانان از عرصه های خدمت شده است.

در استراتژی دولت های جوان، شاهد دگرگونی و تغییرات اساسی در بستر فرهنگ، اقتصاد و سایر موضوعات بوده ایم؛ برای اینکه جوانان منبع نوآوری هستند و به راحتی در همه امور قدرت تغییر دادن دارند. بر این اساس، حضور آنان در فرآیندهای تصمیم گیری برای شکوفایی کشور ضروری است؛ در واقع این آینده آنهاست که تحت تاثیر تصمیمات سیاسی و اقتصادی دولت های امروزی است.

نفوذ جوانان این قدرت را دارد که هر نوع وضعیتی را به چالش بکشد. آرزوها، ایده ها و دیدگاه های متنوع این قشر نوآور می تواند جامعه را تغییر دهد و این فاکتورها محصول یک قشر تازه نفس است.

قشر جوان به راحتی می تواند در شرایط حاکم بر جهان، با درک پیچیده خود از دانش دیجیتال، مهارت در رسانه های اجتماعی و سایر مسائل مرتبط با این موضوعات برای پیشبرد مشارکت مدنی و خدمت به مردم اقدام موثری انجام دهد. و این نکته قابل انکار نیست که جوانان در خط مقدم موضوعات کلان اجتماعی و فعالیت های مردمی هستند.
در کنار این موضوعات، ظرفیت سازی جوانان یک امر اجتناب ناپذیر است و لذا باید شرایطی فراهم شود تا پارلمان های محلی و ملی و نهادهای مشورتی کشور متشکل از قشر جوانان باشد.

باید جوانان شاکله اصلی میزگردهای ملی باشند و در میزهای تصمیم گیری دولتی جایگاه داشته باشند.

اگر در مقطع کنونی نسل های دهه۶۰ و ۷۰ مورد توجه دولت جدید نباشد، تا ۱۰سال آینده این نسل وارد سن بازنشستگی خواهد شد. و لذا فاصله ارتباط بین نسل تصمیم گیر روی کار با نسل جدید جامعه بیشتر شده و مطالبه ها همخوانی نخواهد داشت و نادیده گرفتن این مسئله اثرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

بنابراین، رویای ایران بزرگ، ایران پایدار و ایران آباد با استفاده از ظرفیت جوانان باید در اولویت رییس محترم جمهور محترم بوده تا کابینه ای از نسل پویا، نسل تازه نفس و نسلی با آرمان های بزرگ را پی ریزی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها