رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

دستگیری تیم تروریستی ۸ نفره شب قبل از انتخابات

روایت رئیس مرکز ملی فضای مجازی از حملات سایبری در ۳ سال گذشته

انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد، گفت: در حوزه امنیت سایبری ما در شش ماهه دوم سال گذشته با حجم حملات سایبری برابر با سه سال گذشته روبرو بودیم.
کد خبر: ۱۴۶۳۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، سیدمحمد امین آقامیری - دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی- در مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و افتتاح مرکز عملیات امنیت وزارت امور اقتصادی و دارایی با تمجید از حضور پرشور مردم در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به دکتر پزشکیان، در خصوص حفظ امنیت انتخابات گفت: با تلاش دو هفته‌ای مرکز ملی فضای مجازی و تجربیات برگزاری انتخابات اخیر خوشبختانه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با امنیت کامل برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت تحول ساختار کشور و استفاده از فناوری‌های جدید افزود: در تمامی فرآیندها و ساختارها در کشور نیاز به بازنگری داریم که یکی از چالش‌های این تحول وابستگی به شیوه‌های سنتی است و باید بتوانیم در سطح کلان آن را برای بازدهی و سرعت بیشتر و خطا و هزینه کمتر ایجاد کنیم.

 آقامیری با تاکید بر اهمیت ایجاد نظام فرآیند و سامانه‌ها برای بازدهی بیشتر فعالیت‌های داخل کشور تصریح کرد: نظام حکمرانی داده برای آینده کشور بسیار مهم است که خوشبختانه تا چند ماه آینده استانداردهای آن مصوب خواهد شد تا در نظام حکمرانی داده بتوانیم از وضعیت فعلی تکثر سامانه‌ها، به نظم و استاندارد لازم برای ایجاد قابلیت تعامل رسیده و امنیت و نگهداری داده‌های مردم و کسب‌و کارها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی داده‌ها در دستگاه‌ها گام بعدی برای تحقق این مهم است، تاکید کرد: برای توسعه اقتصاد دیجیتال که وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشتاز آن است، به محیطی امن در جامعه با ایجاد استاندارد و تبیین بودجه و نظارت بر آن، نیاز داریم و با توجه به اهمیت کارکرد سکوها که امروزه بیش از سازمان ها در زندگی مردم نقش ایفا می کنند، باید زیرساخت‌های حیاتی مورد نیاز آنها در امنیت کامل تامین شود که خوشبختانه دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس فتا اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با ابراز امیدواری برای رسیدن به بلوغ و سطح لازم در این حوزه گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال برای تسریع در فعالیت‌ها، رفع تعارض میان دولت و کارآفرینان است که این مهم دو بخش دارد که یکی تعارض میان بخش دولتی و خصوصی و دیگری تعارض میان بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی جدید است.

آقامیری اعلام کرد: حاکمیت باید با تنظیم‌گری، شرایط رقابت را فراهم کند تا این تعارض رفع و مسیر توسعه هموار شود که البته این مهم به دلیل پیچیدگی، نیاز به تدبیر و راهبری دارد.

 وی با اشاره به اهمیت حوزه امنیت در اقتصاد و افزایش سطح آگاهی جامعه افزود: در حوزه امنیت سایبری ما در شش ماهه دوم سال گذشته با حجم حملات سایبری برابر با سه سال گذشته روبرو بودیم که این حملات برخلاف این که کمترین سطح درگیری را دارد اما با بالاترین هزینه و پیچیدگی در زندگی مردم تاثیر بسیاری می گذارد که به جز چند مورد خوشبختانه صدها حمله دشمن در این شش ماه مهار شد.

براساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وی در پایان گفت: با توسعه سامانه‌های برخط برای ارائه خدمات به مردم، در کشور ما به سطح بالاتری از امنیت نیاز داریم که با بومی‌سازی و استانداردسازی در این حوزه می توانیم این مهم را محقق کنیم.

در پایان این مراسم، لوح یادبود رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و افتتاح مرکز عملیات امنیت وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی امضاء شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها