هیجان و حساسیت در ۲ بازی اول مرحله یک‌چهارم نهایی یورو

جمعه داغ فوتبال اروپا

ازهمان بازی‌ نخست یورو خیلی از کارشناسان بر این مساله توافق داشتند که در بین ۲۴ تیم، آلمان و اسپانیا بیش از بقیه در قد و قامت یک تیم قهرمان بازی می‌کنند. هر چه بازی‌ها جلوتر رفت، مشخص شداین گفته چندان هم بی‌معنی نبوده است. شاگردان ناگلزمن و دلافونته ثابت کردند که فقط قهرمانی می‌تواند عطش آنها را از بین ببرد.اما از قضا، هر دو تیم در یک طرف جدول قرار گرفتند و حالا فردا شب باید در اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند.
کد خبر: ۱۴۶۳۴۷۳
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
به نظر می‌رسد این ادعا هم چندان گزاف نباشد که بگوییم برنده این بازی را می‌توان تا حدود قهرمان امسال یورو دانست.آلمان به عنوان میزبان این بازی‌ها درمرحله گروهی با ۷ امتیاز صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل دانمارک قرار گرفت. در شبی که کسپر اشمایکل در حد و اندازه‌های پدرش ظاهر شد، ژرمن‌ها دو بار قفس توری او را باز کردند تا به مرحله بعد برسند. در مقابل آنها، یکی از آماده‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال اروپا قرار دارد.لاروخا تنها تیم امسال یورو است که هر چهار بازی قبلی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تیم بعد ازصعود ازگروه مرگ درمیان تیم‌های ایتالیا،کرواسی و آلبانی، در یک‌هشتم نهایی به مصاف گرجستان رفت و با یک پیروزی پر گل به این مرحله رسید. بازی دوم جمعه شب هم چیزی از لحاظ جذابیت و زیبایی کمتر از بازی اول ندارد. در یک طرف فرانسه با ستاره‌هایی همچون امباپه، گریژمان و تئو هرناندز و در طرف دیگر، پرتغال و رونالدو که حتی در۳۹سالگی هم می‌تواند مهم‌ترین چهره یک جام باشد. فرانسه تا اینجای جام، آن تیمی نبوده که خیلی‌ها منتظرش بودند. یکی از آمار منفی تیم دیدیه دشان این است که تا اینجای جام، دو گل این تیم را بازیکنان رقیب زده و همان تک گل را ستاره‌ تیم‌شان امباپه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. در طرف مقابل، طرفداران رونالدو می‌دانند که این آخرین قاب‌ از یورو است که تصویر اسطوره‌شان در آن ثبت می‌شود. با پایان این بازی‌، یا امباپه همچون جام‌جهانی در یک تورنمنت دیگر به موفقیت نمی‌رسد یاآخرین عکس‌های کریس در رقابت‌های یورو ثبت می‌شود؛ عکس‌هایی با تِم گریه و حسرت. 

۲۶
دو تیم اسپانیا و آلمان تاکنون ۲۶ بار در رقابت‌های مختلف رو‌به‌روی هم قرار گرفته‌اند که نتایج بسیار نزدیک بوده است. ژرمن‌ها در ۹ مسابقه برنده شده‌اند و سهم لاروخا هشت پیروزی بوده است. ۹ بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. از لحاظ گل‌های زده هم رقابت دو تیم بسیار نزدیک است؛ اسپانیا ۳۲ گل زده و در مقابل ۳۱ گل از رقیبش خورده است. 

۲۸
تیم‌های فرانسه و پرتغال تا امروز ۲۸ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم برد خروس‌ها بسیار بیشتر بوده است. این تیم در ۱۹ بازی برنده شده است و در شش بازی به پرتغال باخته است. سه دیدار بین طرفین هم با تساوی به پایان رسیده است. فرانسوی‌ها در این تعداد بازی ۵۲ گل زده‌اند و در مقابل ۳۱ گل از پرتغال دریافت کرده‌اند. 

۳
آلمان واسپانیا هرکدام باسه عنوان قهرمانی‌، پرافتخارترین تیم‌های تاریخ یورو محسوب می‌شوند.هرکدام ازآنها در صورت پیروزی می‌تواند به تنهایی عنوان‌داراین مساله باشد.آخرین قهرمانی اسپانیا به سال۲۰۱۲وآخرین قهرمانی ژرمن‌ها به سال۱۹۹۶ برمی‌گردد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها