آغازی نو برای یک پایان
جمع‌بندی انتخابات چهاردهم

آغازی نو برای یک پایان

پیامی که انتخابات به ما می‌دهد

درس از تاریخ و قصص قرآنی

دیگر مسجل شده که رقابت بین دو دیدگاه با تمایزات بنیادین است. واسطه‌های التقاطی نظیر آقای قالیباف و پورمحمدی حذف شده‌اند.
دیگر مسجل شده که رقابت بین دو دیدگاه با تمایزات بنیادین است. واسطه‌های التقاطی نظیر آقای قالیباف و پورمحمدی حذف شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۲۷۴۲
نویسنده احمد میراحسان - نویسنده، شاعر و مستندساز

نگرش عمل‌گرایی که نرد عشق با تفکر انقلابی و تفکر تکنوکراتیک نولیبرالی باهم می‌بازد و در پوشش پیروی از ولایت فقیه بجای عدالتخواهی اسلام و استقلال و شالوده مردمی استقلال و کنش انقلابی، یعنی به جای تکیه بر نیروی اجتماعی تولیدگر، اما محروم و مردم اصیل برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، به قشر ممتاز و غربزده و بی‌مبالاتی فقهی و به دوری از مسیر عدل محور در حل مشکلات، به تفکر عدالت ستیز اسلام به سود پولدار‌ها تکیه می‌کند و پول می‌گیرد تا مجوز خلاف و حرام و حق قانون شکنی به اهل تکاثر بدهد، این راهکار تکنوکراتیک دیگر وجود ندارد. حالا به صورت خالص و عریان نگرش مومنانه انقلابی و مردمی و استقلال‌طلب برابر نگرشی وجود دارد که اگر هم از سر غفلت شده، اسیر دست تفکر غلطی است که حتی از کلام خدا و مولای معصوم علیهم السلام سود می‌جوید تا بگوید موفقیت در حل مشکلات ایران از راهی می‌گذرد که نهاد‌های جهانی نظام سرمایه سالار نشان می‌دهند و به "علم" و راهکار عرصه شده از سوی قدرت‌های مدرن که در خدمت اهداف سلطه و وابستگی است اعتماد دارد و به پیشنهاد بردگی کفر وحشی و ظالم و تعامل برده‌وار با آنان اعتقاد دارد که ما را به شرایط زیست پیرامونی بر می‌گردانند. حال رویارویی بین این دو نگرش است به نمایندگی آقای پزشکیان و آقای جلیلی.

حقیقت آن است که مردم در همه زمان‌ها و مکان‌ها مستقیم یا غیر مستقیم تصمیم می‌گیرند که پشت سر چه جریانی قرار گیرند نه تنها در دنیای امروز، حتی در جهان کهن، در امپراطوری‌ها و در نظام‌های دیکتاتوری. این به معنای آن نیست که مردم اشتباه نمی‌کنند. اما به اشتباه هم شده وقتی دنبال شیطان بروند و گوش به فرمان دنیا و اغوا و اهوای نفس برکتش و شهوات خود باشند و به پروردگار یکتا و حق مبین پشت کنند، چیزی که اراده و اختیار می‌کنند نصیب شان‌خواهد شد ولو آتش دوزخ. راز آفرینش انسان و اقوام و جامعه بشری، نسبت او با خدا و شیطان در همین اختیار است. ولو اختیاری بر اساس گول خوردن از شیطان. چون خدای رحمان و رحیم ظالم نیست و عقل و تجربه حضرت آدم و آدمیزادگان و کتاب تاریخ و سرنوشت اقوام و مردم و عبرت از گناه آنان و نیز فرستادن پیشوایان هدایت و از همه بالاتر درک درستی و فطرت و قرآن و راهنمایی اهل البیت و الهام فجور و تقوا را در قلب‌ها نهاده و انسان وقتی با همه این انوار و هدایت‌ها انتخاب غلط می‌کند و سرش به سنگ می‌خورد و ظلمات و نتیجه وساوس و فتنه‌ها و دروغ‌ها را تجربه می‌کند و باز هزار بار از یک سوراخ گزیده می‌شود و باز انتخاب غلط می‌کند و فرمان و راهنمایی حق را نمی‌پذیرد و به سوی فساد و سرسپردگی و ظواهر گول زننده و شهوات میل می‌کند در نتیجه مستحق عذاب و از کف دادن شرافت رشد و آزادگی و گرفتار بلایایی می‌شود که محصول رفتن به دنبال شیاطین و شیطان‌های بزرگ و کسانی است که راه خوشبختی را تعامل یعنی سرسپردگی به شیطان‌ها و امروز تمدن ملحد مدرن و ظلمات شیطان بزرگ وانمود می‌کنند.

در اینجا آزمایشی سخت مربوط به افرادی رخ خواهد داد که قلوب سیاه ندارند و فکر غلط آنان را اسیر راه خطا و گناه و وابستگی به راه حل کفر وظلم شیطان و خوش بینی به منحرفان از راه قرآن و عترت، کرده است. اینان در دل شاید به خدا و امامان هدایت بسوی حق ایمان دارند، اما انواع مشکلات شناختی و نفسانی سبب گمگشتگی فکری‌شان می‌گردد. عجب و غرور علمی و تربیت غربگرا و رویاروئی با جریان پاک انقلاب اسلامی و حتی گاه ناشکیبایی و عدم مقاومت و صبر و ناتوانی در استواری بر حق و دنباله روی از گمراهان دین باخته و.. آنان را ناخواسته به دامن استکبار می‌کشاند، زیرا به کفر ظالم بی اعتماد نیستند.

آقایان پزشکیان و جلیلی! به ریسمان قرآن و دامان امام زمان عج به طور جدی و همراهی با پرچمدار این راه ولایت فقیه بیاویزید. خداوند مهربان برای آن که حجت را به شما و کسانی که ایمان در قلب‌شان است، تمام کند و آنان را نجات دهد، آنان را درگیر آزمایش بزرگی می‌کند و در مقام آزمایش در قدرت قرار می‌دهد که تصمیم بگیرند و خود با عمل خود (نه با ادعا و حرف و نهج البلاغه خوانی) نشان دهند آیا به فرمان خدا و پیروی غیر گزینشی و کل روایات و هدایت معصوم وفادارند و در پی حفظ شرافت مردم و ایمان و عدالت و استقلال و رشد و بریدن زنجیر بردگی قدرت‌های ظالم و. هستند یا پیمان شکن و در خدمت شیاطین هستند و اعتماد به نیرو‌های ظالم و فساد آنان به زیان قدرت اسلام و مردم خود را پیشه می‌کنند و دنبال مردم گمراه و شیطان زده می‌افتند؟ اگر راستگو باشند تن به ذلت نمی‌دهند و اگر دروغگو باشند به صورت کامل مدافع دست شستن از ارزش‌های اسلام وانقلاب و مردم مستضعف و مومن به سود بردگی قدرت‌های سلطه خواه کافر و درنده و اذناب آنان در می‌آیند و ترسو و مرعوب دستاورد‌های یک انقلاب عظیم را بر باد می‌دهند. مردمی هم که این راه منحرف را بر می‌گزینند، گرچه اختیار دارند، ولی از منظر پروردگار مهربان حق ندارند. انسان حق ندارد امام علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را تنها بگذارد و به صف یزیدیان زمانه بگرود و شعار و خواست فاسد شیاطین را پیروی کند. خدا و رسول خدا و امامان پاک ما اینان را لعن کرده‌اند و بشر و اقوام در هرحال محترم نیستند بلکه وقتی از حق و پاکی و راه اسلام سر می‌پیچند و بر فساد اصرار می‌ورزند مستوجب لعن و آتش هستند مگر آن که توبه کنند. حال آن گروه از مردم و رهبران‌شان که منادی آسایش دنیا به قیمت سرسپردگی و عدم مخالفت با ولایت شیطان‌اند و آنان را امام خود و به سرپرستی قبول می‌کنند و کفران نعمت می‌ورزند خود، خویش را به قعر دوزخ پرتاب کرده اند. نه تنها مانند بنی امیه دیروز و آل مروان و آل زیاد و بنی عباس و شاهان جائز و نوکران قدرت‌های کافر مثل رضاشاه و محمد رضا شاه بلکه نظیر طلحه و زبیر و همسران‌معصوم که در نابودی معصوم کوشیدند و یاران دیروز رسول خدا و امیرالمومنین و دیگر ائمه حق صلوات الله علیهم و در دنیای ماهم بر اهل نفاق و دوندگان بدنبال نفس و شیاطین همان سنت الهی حاکم است چه بنی صدر باشد و چه خود گم کرده و بدنبال شیطان دویده‌ای، چون میرحسین موسوی و تاج زاده و گریزندگان دیگر به صف دشمن غدار که خون به دل امام ره و جانشین او و سلیمانی‌ها کردند و در دنیا خط استکبار و وابستگی و سازش با کفر را دنبال کردند. آنان مخالفت با راه امام و یاری به مسلمانان مظلوم فلسطین و لبنان و؛ و ندای وابستگی و دوستی با فرعون زمانه و ذلت و عدم مقاومت و حراج ایران را جار زدند؛ و با راه انقلابی اسلام و انقلاب اسلامی و عدالت همدست جریان فاسد اقتصادی و سیاسی عناد ورزیدند و، چون قشر اشرافی و خانواده‌های سارق بیت المال و خائن به پیمان خود با مردم و قانون اساسی، ولی فقیه، نوکر قدرت جهانی شدند و معتمد کفر و وابستگی عمل کردند؛ و راه رشد علم و تکنولوژی و تولید مستقل و یاری به عدالت و مستضعفان و صاحبان اصلی ایران را سد کردند. 

آقایانی که به دور دوم رقابت می‌روید. پیش از به دست آوردن مقام و قدرت ریاست ساعتی با خود فکر کنید، در این آزمایش چه خواهید کرد. بالاخره در خط شیطان بزرگ و جهل به حقیقت قدرت جهانی و فریب شیطان بزرگ عمل خواهید کرد یا در خط اسلام و سباست قانون اساسی عدل محور و سیاست بنیادین ولایت فقیه و آرمان‌های مردم مومن و استقلال طلب و آزاده و رشد حقیقی و ضد نوکری و وابستگی و اعتماد به نها‌های کفر و ظلم‌جهانی؟

برای از بین بردن موانع تحول ساختاری و ساختن جامعه‌ای خودپو و مستقل و مولد و سالم و عادل و حذف موانع پیشرفت راه چاره انتخاب رئیس جمهور مومن و انقلابی و شجاع و مقاوم و همراه با ولایت فقیه است و بس!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها