شاگردان پیمان اکبری در آخرین بازی به مصاف آلمان می‌روند

بازگشت پرافسوس والیبالیست‌ها

هرچه در دو هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال بد بودیم، در هفته پایانی از تلاش و غیرت بروبچه‌های تیم‌ملی در مصاف با بزرگان والیبال دنیا لذت بردیم. احترامی که از دست رفته بود با دو نمایش جانانانه برای والیبال ایران دوباره زنده شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۸۱۶
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش
بازگشت پرافسوس والیبالیست‌ها
 
این عین صحبت روبرتو پیاتزا، سرمربی تیم‌ملی هلند پس از شکست مقابل ایران است که گفت: ایرانی‌ها فوق‌العاده بازی کردند و رویای المپیک پاریس را از هلند گرفتند. ایران مستحق پیروزی در این بازی بود و باید به آنها احترام گذاشت.پیش از اون جان اسپراو، سرمربی تیم‌ملی آمریکا که تیمش را برای حضور در المپیک پاریس آماده می‌کند هم پس از باخت به ایران با تمجید از عملکرد بازیکنان ایران به صراحت گفت که از این شکست شگفت‌زده نشده است: «ایران عالی بازی کرد. دفاع فوق‌العاده‌ای داشت و بسیاری از توپ‌های ما را گرفتند. در دریافت سرویس و مدیریت تاکتیکی در سرویس‌ها هم عملکرد خوبی داشتند. فکر می‌کنم آینده روشنی پیش روی این تیم است و در آینده مسابقات رقابتی بیشتری با هم خواهیم داشت.»حتی آندرا جیانی سرمربی تیم‌ملی والیبال فرانسه که تیمش مقابل ایران به برتری ۳ بر صفر رسید، دلیل برد سه سته شاگردانش را خستگی بازیکنان ایران عنوان کرد: «تیم ایران با دو بازی سختی که در هر دو ۳ بر ۲ فاتح شده بود، برای‌شان آسان نبود بهترین خودشان را مقابل فرانسه به نمایش بگذارند، چون خسته بودند. با این حال ایران تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد.»
   
همدل برای برد سوم
بعد از دو پیروزی ارزشمند مقابل آمریکا و هلند، در حالی که ملی‌پوشان والیبال ایران طی ۳ روز متوالی، حتی ۲۴ ساعت هم فرصت استراحت نداشتند، باخت مقابل فرانسه که عنوان قهرمانی المپیک را یدک می‌کشد خیلی دور از انتظار نبود، با این حال شاگردان پیمان اکبری در این بازی تلاش خود را کردند درمجموع ست‌های مسابقه ۵۸ امتیاز کسب کردند که به ترتیب ۳۴ پوئن در حمله،۵امتیازدردفاع،۲پوئن درسرویس و۱۷امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود.میلاد عبادی‌پور باکسب ۱۰پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد.پیمان اکبری، بعد از پایان این بازی دلیل اصلی این نتیجه را خستگی بازیکنان عنوان کرد و گفت: فرانسه قهرمان المپیک است و  نسبت به همه تیم‌ها قوی‌تر است. سیستم بازی این تیم هم با بقیه خیلی فرق دارد. با این حال بازیکنان ایران تلاش کردند بازی قابل قبولی به نمایش بگذارند اما در دو روز گذشته دو بازی پنج سته داشتیم و روی هم ۱۰ ست بازی کرده‌ایم. ما نتوانستیم توانمندی خودمان را به نمایش بگذاریم اما امیدوارم یک ریکاوری خوب داشته باشیم و برای بازی با آلمان آماده شویم. ‌مردان والیبال ایران ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه  فردا (یکشنبه سوم تیرماه) در آخرین مسابقه خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به مصاف آلمان می‌روند. اکبری در مورد دیدار با آلمان در پایان هفته سوم‌ لیگ ملت‌ها نیز گفت: نتیجه هیچ مسابقه‌ای را نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما آلمان تیم خوبی است. تلاش می‌کنیم حداکثر توانمندی خود را به نمایش بگذاریم چون مهم است بازیکنان در شرایط بدنی نرمال باشند و  بتوانند عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند.نکته بارز تیم‌ملی در هفته پایانی لیگ ملت‌ها همدلی ملی‌پوشان برای رقم زدن یک پایان خوب است. این کلید واژه‌ها در صحبت‌ اکثر بازیکنان تیم‌ملی والیبال طی دو روز گذشته شنیده می‌شد که گفتند؛ امیدواریم حالا که نتوانسته‌ایم به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها و المپیک صعود کنیم، می‌خواهیم با انگیزه و انرژی و با ثبت خاطره‌ای خوب لیگ ملت‌ها را به اتمام برسانیم.

بچه‌ها نشان دادند لیاقت‌شان حضور در تیم‌ملی است 
تقوی: از احیای دوباره تیم‌ملی خوشحالیم

سیدمیلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران با بیان این‌که تیم‌ملی در هفته سوم دو پیروزی بسیار ارزشمند را به دست آورد، تاکید کرد: مردم باید بدانند که دو هفته گذشته برای ما و کسانی که سرباز شما هستند از همه سخت‌تر بود. خدا را شاکرم که در این هفته آخر روند جدیدی را از تیم‌ملی شاهدیم. خیلی خوشحالم از این‌که مردم و هواداران‌مان خوشحالند و از نوع بازی بچه‌ها رضایت دارند. مردم کاملا والیبال را درک می‌کنند و قطعا نتیجه قسمتی از بازی است اما بازی خوب برایشان مهم است. این‌که مردم در بازی تیم‌ملی احترام را نسبت به خودشان ببینند، برایشان مهم است و فکر می‌کنم دو بازی بسیار ارزشمند را پشت سر گذاشتیم.او ادامه داد: به بازیکنان تیم‌ملی و کادر فنی خسته نباشید می‌گویم که نشان دادند لیاقتشان حضور در تیم‌ملی است. نمی‌خواهم به گذشته برگردم به دلیل این‌که دو هفته بسیار سخت را گذراندیم امامردم باید بدانندکه این مدت برای ما ازهمه سخت‌تر بود. تغییراتی که اتفاق افتاد علی‌رغم همه فشارها و انتقادها نشان داد که تصمیم درستی بود و احیای دوباره تیم‌ملی همه ما را خوشحال کرد. حتما کافی نیست و راهی طولانی برای رسیدن به اعتبار و عزت واقعی والیبال ایران در پیش داریم. فقط از مردم خواهش می‌کنم باز هم کنار فرزندان خوب این کشور باشند. این بچه‌ها با تمام توان‌شان کار می‌کنند. همین که با غیرت در تیم ملی ایستاده‌، برای شما جنگیده و این دو هفته سخت را پشت سر گذاشته‌اند، نشان می‌دهد تمام توانشان بر خوشحال‌کردن شماست. اگر ایرادی وجود دارد از ماست. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها