حاکم شدن فضای عقلانی و غیر احساسی در جامعه در جو انتخاباتی

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به خاطر فضایی که بعد از شهادت آقای رئیسی و شهدای خدمت پدید آمد کاملا قابل پیشبینی است که این بار مشارکت و حضور مردم در روز ۸ تیر در پای صندوق‌های رای بالا خواهد بود.
در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به خاطر فضایی که بعد از شهادت آقای رئیسی و شهدای خدمت پدید آمد کاملا قابل پیشبینی است که این بار مشارکت و حضور مردم در روز ۸ تیر در پای صندوق‌های رای بالا خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۷۰
نویسنده حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

از سویی دیگر با توجه به تمهیدات شورای نگهبان امکان حضور سلائق مختلف سیاسی فراهم آمده و همین مساله هم باعث نشاطی در بین جریان‌های سیاسی شده و این احساس در بین گروه‌ها شکل گرفته است که وارد عرصه یک رقابت جدی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شده اند.

احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها بخوبی دریافتند که از بین هر کدام از جریان‌های سیاسی نماینده‌ای به عنوان نامزد در بین کاندیدا‌های ریاست جمهوری حضور دارند و بر اساس طرح و برنامه‌ای که هر کدام از نامزد‌ها ارائه دادند هر کسی براساس سلیقه‌ای که دارد می‌تواند نامزد مورد نظر خود را در بین جمع پیدا کند و در روز انتخابات به او رای دهند.

طبعا با توجه به چنین فرایندی، از این پس وظیفه مسئولان است که شرایط را بیش از گذشته برای شکل گیری یک حماسه بزرگ فراهم کنند و آحاد مردم هم براساس احساس مسئولیتی که دارند در صحنه حاضر شوند و نقش خود را برای تعیین سرنوشت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفا کنند. 

در کنار این مساله باید توجه داشت که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی ویژه‌ای رخ داد و در فرصت کمی که پیش روی نامزد‌ها قرار دارد باید از فرصت‌ها استفاده کرد. اکنون مثل گذشته این امکان فراهم نیست که کاندیدا‌ها با استفاده از شرایط تبلیغاتی در اجتماعات مردمی در تهران و نقاط مختلف کشور حضور پیدا کنند و با توجه به مجالی که در اختیار آن‌ها قرار دهد کاملا مقدمات لازم مهیا است که با توجه به برنامه‌های متعددی که صدا و سیما برای نامزد‌های انتخاباتی در نظر می‌گیرد کاندیدا‌ها به ارائه طرح و برنامه‌های خود بپردازند و از تدابیر خود برای حل مشکلات و معضلات جامعه بگویند. 

برغم این فرصت‌های محدود، اما با توجه به شرایط موجود اینگونه به نظر می‌رسد که فضا کاملا غیر احساسی است و جوی عقلانی بر جامعه حاکم است و مردم با توجه به فرصت‌هایی که رسانه ملی در اختیار نامزد‌ها قرار داده بخوبی می‌توانند با شناخت کامل به ارزیابی برنامه‌های نامزد‌ها بپردازند و در روز انتخابات نام کاندیدا مورد نظر خود را به صندوق‌های آرا بیندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها